[I] Grootste hangbrug ter wereld bij Messina

Moderator: Moderatoren

Vinny
4x5 autosnelweg

Re: [I] Grootste hangbrug ter wereld bij Messina

Bericht door Vinny » wo 26 okt 2022, 20:08

Mijn stelling is dat de Noren iets meer verstand hebben van het bouwen van grote bruggen die ook lange tijd blijven staan. Italië kan dit echt beter niet doen en investeren in de veiligheid van de bruggen die ze nu al in hun netwerk hebben liggen :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 26 okt 2022, 20:37

Op zijn minst zou je zeggen: laat het nou de Noren zijn, in geologisch stabieler gebied en in een stabieler land sowieso, die voor het eerst zoiets doen. Als het dan een succes is, kan men in Zuid-Italië nadenken over versie 2.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » vr 17 mar 2023, 11:40

Het spook komt weer bovendrijven:

https://www.hln.be/buitenland/italiaans ... ~af31658f/

Italiaanse regering wil brug bouwen tussen Sicilië en vasteland: “Half 2024 starten”

De Italiaanse regering is van plan een brug te bouwen die het Italiaanse vasteland met het eiland Sicilië verbindt. De brug zou, met een lengte van ongeveer 3,2 kilometer, een van de langste kabelbruggen ter wereld worden, meldt het Italiaanse nieuwsagentschap Ansa.
Ik ben zeer sceptisch.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » zo 19 mar 2023, 13:58

Ik denk dat er nooit lang genoeg een rechtse regering aan de macht is die dit project daadwerkelijk kan realiseren. Er zal altijd wel weer een linkse regering tussendoor komen die het weer afblaast.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 19 mar 2023, 14:04

^^ Vergeet rechtse regeringen niet die wel aanblijven maar op een gegeven moment door veranderend economisch tij moeten bezuinigen. Italiaans rechts heeft er de laatste 15 jaar trouwens ook een handje van gehad om te zeggen “tuurlijk, gaan we doen. Maar wel in concessie.” Waarna de private sector niet geïnteresseerd blijkt. De bouwsector misschien wel, maar de investeerders die het moeten hebben van 30 jaar stabiele cashflow na opening zien teveel onzekerheden. En dat snap ik wel…