Natuur rond Kruibeke

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Natuur rond Kruibeke

Bericht door Willem » zo 09 apr 2023, 21:18

Even een korte vraag voor vermoedelijk vooral de Vlamingen onder ons.

Langs de Schelde tussen Kruibeke en Rupelmonde ligt een natuurgebied. Voor komende zaterdag ben ik van plan om daar te gaan wandelen.
Op de kaart kwam ik echter niet zo snel een plek tegen waar de auto geparkeerd kan worden.
Op openstreetmap vond ik wel een parkeerplaats aan het einde van de Scheldelei, tussen beide rijbanen in, (n408) in Kruibeke. Hoewel ik er nooit geweest ben vraag ik me af of die plek wel veilig is. Iets in me zegt dat het daar niet in orde is, maar wellicht is dat niet nodig.

Weet iemand wat bij dat natuurgebied de beste plek is om de auto achter te laten en te gaan wandelen?
Is daar iets als een bezoekerscentrum aanwezig?

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Natuur rond Kruibeke

Bericht door Egbert » zo 09 apr 2023, 22:26

Heb je de plek in streetview bekeken? De weg daar lijkt me meer een excuus om kasseien kwijt te raken, dus erg druk met doorgaand verkeer is het niet. Er zijn een aantal gemarkeerde plekken op het verharde gedeelte en zelfs het onverharde gedeelte is ingericht als parkeerplaats.
Ik denk dat je niet de enige bent die daar gaat parkeren om de natuur in te gaan.

Alternatief is bij de sporthal Dulpop in Bazel.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Natuur rond Kruibeke

Bericht door Coen Tunnel » zo 09 apr 2023, 23:16

Egbert schreef: zo 09 apr 2023, 22:26 Heb je de plek in streetview bekeken? De weg daar lijkt me meer een excuus om kasseien kwijt te raken, dus erg druk met doorgaand verkeer is het niet. Er zijn een aantal gemarkeerde plekken op het verharde gedeelte en zelfs het onverharde gedeelte is ingericht als parkeerplaats.
Ik denk dat je niet de enige bent die daar gaat parkeren om de natuur in te gaan.
Ziet er inderdaad vrij normaal uit. Er zit een café iets verderop, richting de rivier.

Er is op deze website aardig wat te vinden: https://www.natuurenbos.be/polders-van-kruibeke

Maar een bezoekerscentrum lijkt er niet te zijn.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Natuur rond Kruibeke

Bericht door Willem » zo 09 apr 2023, 23:45

Dank voor jullie reacties.

Het is vooral de bedoeling om daar met een Vlaamse bekende te gaan wandelen.
Uiteraard wil ik niet op een parkeerplaats voor homo's of drugsverslaafden o.i.d. afspreken.

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Natuur rond Kruibeke

Bericht door Egbert » di 11 apr 2023, 8:32

Daar lijkt het me te openbaar voor. Er ligt ook een watersportvereniging en een voet/fietsveer, dus helemaal afgelegen is het niet.
En al helemaal niet overdag. Als het zo'n parkeerplaats zou zijn zou ik dat soor activiteit eerder 's nachts verwachten.

Mundial
stadsweg
Berichten: 341
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: Natuur rond Kruibeke

Bericht door Mundial » vr 21 apr 2023, 10:33

Beetje late reactie, was met vakantie, ik ben zelf uit de buurt. Meeste mensen parkeren langs die weg inderdaad, is een rustig boerendorp dat niet meteen vreemde hoekjes heeft.
Ander alternatief is aan de andere kant van de Schelde (om het half uur is er een gratis veerdienst), in de Callebeekstraat, Scheldeboord en het stukje dijk tot aan de Watertoren zijn massa's parkeerplaats sinds de komst van de waterbus.
Wat verderop heb je ook Rupelmonde wat een van de mooiere dorpjes van de regio is.

Plaats reactie