S-routes in Rotterdam

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » zo 22 jan 2023, 14:12

Palance schreef: za 21 jan 2023, 19:40 Dit is nu volgens de eerste vermelding van Antwerpen op het OWN in Rotterdam.
Terug naar de jaren ‘60 - want toen was het een doel op de E10 die toen dwars door de stad liep. Ik neem dan trouwens wel aan dat Antwerpen ook op de A15 beter gaat verschijnen, en dan met name dat op het Vaanplein het huidige Antwerpen-Havens rechtsaf zal worden aangevuld met Antwerpen rechtdoor. Dat moet dan wel gaan ten koste van huidige verwijzingen Dordrecht. Die daar op dit moment nog nodig zijn door het een en ander aan verwijzingen Dordrecht juist rond de Groene Kruisweg.

Het uitfaseren van Dordrecht zou ik bepaald positief vinden. Antwerpen heeft ergens als voordeel dat het doel kan duiden op zowel de A29 als de A16. Tegen de tijd dat je het Vaanplein nadert, kun je dat onderscheid wel nader uitwerken, en in de tussentijd heb je feitelijk beide uitvalswegen bewegwijzerd. Tussen het Vaanplein en Ridderkerk in zit geen stuk waar je in de problemen zou kunnen komen, terwijl je elders dus de ruimte kunt pakken door Dordrecht over te strippen.

Op (opritten naar) de A16 zou ik verwachten dat Dordrecht wel blijft. Al zou ik het ook niet erg vinden als daar Antwerpen of Breda verscheen in plaats van Dordt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » zo 22 jan 2023, 18:08

Rene schreef: zo 22 jan 2023, 12:21 Criterium is in principe of het in de BAG (een basisadministratie) als kom is opgenomen. Maar de gemeente waar zo'n kom onder valt heeft uiteindelijk het laatste woord.
Er geldt dan ook niet per definitie dat een BAG-kom gelijk is aan een bebouwde kom (= gemeentelijk verkeersbesluit).
De laatste keer dat ik keek heette de bedoelde plaats in de BAG: Pernis Rotterdam. :knetter:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Ds79m » zo 22 jan 2023, 19:44

Pino schreef: zo 22 jan 2023, 14:12
Palance schreef: za 21 jan 2023, 19:40 Dit is nu volgens de eerste vermelding van Antwerpen op het OWN in Rotterdam.
Terug naar de jaren ‘60 - want toen was het een doel op de E10 die toen dwars door de stad liep. Ik neem dan trouwens wel aan dat Antwerpen ook op de A15 beter gaat verschijnen, en dan met name dat op het Vaanplein het huidige Antwerpen-Havens rechtsaf zal worden aangevuld met Antwerpen rechtdoor. Dat moet dan wel gaan ten koste van huidige verwijzingen Dordrecht. Die daar op dit moment nog nodig zijn door het een en ander aan verwijzingen Dordrecht juist rond de Groene Kruisweg.

Het uitfaseren van Dordrecht zou ik bepaald positief vinden. Antwerpen heeft ergens als voordeel dat het doel kan duiden op zowel de A29 als de A16. Tegen de tijd dat je het Vaanplein nadert, kun je dat onderscheid wel nader uitwerken, en in de tussentijd heb je feitelijk beide uitvalswegen bewegwijzerd. Tussen het Vaanplein en Ridderkerk in zit geen stuk waar je in de problemen zou kunnen komen, terwijl je elders dus de ruimte kunt pakken door Dordrecht over te strippen.

Op (opritten naar) de A16 zou ik verwachten dat Dordrecht wel blijft. Al zou ik het ook niet erg vinden als daar Antwerpen of Breda verscheen in plaats van Dordt.
Antwerpen in Rotterdam is toch helemaal niet handig? In en rond een drukke stad wil je toch vooral een bestemming hebben die meteen een beeld geeft welke kant je opgaat en niet een onnodig raadsel, vergelijkbaar met het gedoe in Amsterdam, waar iemand die naar Bussum moet, maar even snel moet bedenken dat Hengelo uiteindelijk wel in dezelfde richting is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » zo 22 jan 2023, 19:58

Bij grote steden met veel uitvalswegen is het altijd over eieren lopen. Je kunt jezelf meestal maar één doel per uitvalsweg veroorloven - totdat je die uitvalsweg kruist en een tweede en soms zelfs derde doel kunt toevoegen. En dat ene doel moet dan eerder regionaal verkeer en doorgaand verkeer tevreden stellen. Je zult het er altijd mee moeten doen dat je óf regionaal verkeer het kunstje moet leren van een voor hen weinig relevant doel op afstand óf internationaal verkeer het kunstje moet leren dat dat bewegwijzerde doel in de regio óók een grote doorgaande as symboliseert. Het oude Dordrecht zat in de laatste hoek; met Antwerpen bewegen we naar de eerste.

Wie langs London naar het noorden wil, moet ook maar weten dat hij op doelen als Watford moet rijden; wie langs München naar Fürstenfeldbruck wil, moet ook maar weten dat hij richting Stuttgart moet, enzovoort. Ik vind voor Rotterdam Antwerpen niet zo’n raadspelletje, want het geeft gewoon het zuiden aan. Ook goed genoeg voor wie naar Zwijndrecht of Numansdorp moet. Op het moment dat de vraag op zou kunnen komen of Antwerpen naar de A16 of A29 verwijst, staan doelen toegevoegd die dat verduidelijken.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » zo 22 jan 2023, 20:48

Pino schreef: zo 22 jan 2023, 19:58 Op het moment dat de vraag op zou kunnen komen of Antwerpen naar de A16 of A29 verwijst, staan doelen toegevoegd die dat verduidelijken.
Maar op de A4 bij Ypenburg wordt A16 (Breda) en A29 (Bergen op Zoom) al gesplitst. Zou je daar ook Antwerpen (en Antwerpen-Havens) willen hebben?
Zo nee, dan blijf je rond heel Rotterdam de doelen Breda en Bergen op Zoom nodig houden. Die worden dus niet "toegevoegd".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » zo 22 jan 2023, 21:35

Men zal Breda continu moeten houden vanaf Ypenburg via A12-A16. Bergen op Zoom idem over A4-A15. Daar is ook plek voor. Maar het punt is dus ergens wat je bewegwijzert vanuit de stad zelf, en dan met name vanaf het gebied rond Charlois/Waalhaven. Daar staat nu dus Dordrecht als doel om je via de A15 naar de A16-zuid te geleiden. Dat kun je laten staan, maar ik vind het nogal regionaal om doorgaand verkeer mee aan de hand te nemen. Dus dan kijk ik naar de alternatieven. Breda én Bergen op Zoom zou kunnen, want de doelen zijn al gecontinueerd. Maar de borden op het OWN zijn krap voor zo’n dubbele verwijzing. Kies je dan een van die twee, dan omschrijf je dus óf de A16 óf de A29. En dat is het aardige van Antwerpen: dat omschrijft beide. En er is plek voor op de borden, als je simpelweg Dordrecht afstript.

Enige noodzaak om vanaf Ypenburg ook al Antwerpen te bewegwijzeren bestaat wat mij betreft niet. Breda is prima daar om die richting te beschrijven.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Steptimer » zo 22 jan 2023, 23:57

Op het doel Antwerpen-havens komt een strip met Antwerpen. Vanuit deze richting verwijzingen naar Antwerpen via de A29/A4. Dus geen splitsing.
Antwerpen verschijnt in de toekomst al vanaf Knooppunt Rozenburg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » ma 23 jan 2023, 14:07

^^ Serieus? Want we hebben nu al Antwerpen (zonder toevoeging) als bewegwijzerd doel op Knooppunt Ridderkerk, en dan verwijst het naar de A16. Dat is inclusief het eerste bord dat je op de A15 tegenkomt na het Vaanplein. Dus als het doel Antwerpen in dezelfde directe omgeving zowel verwijst naar de A29 als naar de A16, wordt het wél wat verwarrend. :wall:

Vanwege de beweegbare bruggen en de TOTSOs zou tussen het Vaanplein en Knooppunt Antwerpen-Noord altijd de A16 de hoofdroute moeten zijn. Heeft ook de hogere capaciteit, en dat hij misschien een kilometer langer is doet dan weinig terzake. De A29-A4 is daarmee alleen interessant naar het havengebied, zoals nu ook staat bewegwijzerd. Pas als er een A4 Benelux-Klaaswaal komt, wordt dat anders. Maar als je te zijner tijd Antwerpen gaat bewegwijzeren bij Benelux, zit je daar zo ver van de A16 dat geen verwarring dreigt.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Willem » ma 23 jan 2023, 17:30

Er is het een en ander aan vrachtverkeer tussen de beide havensteden. Maar verder is het best te verdedigen dat Antwerpen in Rotterdam (en omgekeerd Rotterdam in Antwerpen) nog niet op de borden staat.
Tussen beide plaatsen liggen (met name Breda) een paar plaatsen die meer richtinggevend zijn en tegelijk voldoende grootte hebben om het richtinggevend doel op de wegwijzers te zijn.

Juist het feit dat tussen Antwerpen en Rotterdam twee routes liggen maakt het lastig om die steden te bewegwijzeren. Het feit dat in Rotterdam, grofweg 100 km. van de collega-havenstad verwijderd, al een splitsing gemaakt wordt tussen Antwerpen (A16, voor de stad) en Antwerpen-Havens (A29) zegt al genoeg.
Overigens maken onze zuiderburen bij Merksem geen onderscheid tussen Rotterdam (via de E19) en Rotterdam-Havens (via de A12).

Door het geringe verschil van hooguit enkele kilometers lengte tussen beide routes hangt het meer van het momentum af welke route het beste is. Of van de exacte herkomst. En die nuances kun je niet bewegwijzeren.

Zoals bekend woon ik in Delft. Een broer van me woont in Namen. Aangezien ik in het westen van Delft (zijde A4) woon kies ik zelf voor de route over de A4 en A29 om naar Antwerpen en verder te rijden. Als mijn ouders (zij rijden gezien hun leeftijd die afstand niet meer) meegaan haal ik hen thuis op. Omdat zij in Delft aan de zijde van de A13 wonen is het dan juist handig om via de A16 en E19 te rijden....

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » ma 23 jan 2023, 18:50

Willem schreef: ma 23 jan 2023, 17:30 Er is het een en ander aan vrachtverkeer tussen de beide havensteden. Maar verder is het best te verdedigen dat Antwerpen in Rotterdam (en omgekeerd Rotterdam in Antwerpen) nog niet op de borden staat.
Tussen beide plaatsen liggen (met name Breda) een paar plaatsen die meer richtinggevend zijn en tegelijk voldoende grootte hebben om het richtinggevend doel op de wegwijzers te zijn.
In zekere zin wordt het probleem gemaakt door het gebrek aan richtinggevende doelen langs de A29-A4. Ik bedoel, Bergen op Zoom blijft toch een verlegenheidsoptie. Op de A16 was Antwerpen nooit zo nodig. Het mocht er vanaf Dordrecht mooi bijkomen, zodra einddoel Breda het hoofddoel was geworden. In de tegenrichting feitelijk hetzelfde met Rotterdam. Maar dan moet je doelen voor de A29 en de Belgische A12 gaan zoeken, blijkt Bergen op Zoom niet echt naar je zin en doe dan Antwerpen cq Rotterdam maar. Wat je vervolgens meteen dwingt ook iets te doen op de hoofdroute A16/E19.
Overigens maken onze zuiderburen bij Merksem geen onderscheid tussen Rotterdam (via de E19) en Rotterdam-Havens (via de A12).
Dat lijkt me vanaf Merksem ook niet zo raar. Is het omgekeerde van de route Vaanplein-Antwerpen Noord waarover ik eerder schreef en die zou ik in principe over de A16/E19 geleiden. Al zeg je natuurlijk terecht dat hier smaak en het moment van de dag een flinke invloed nemen, maar ik denk ergens ook dat de Vlamingen verkeer naar Rotterdam inclusief haven liever snel weg hebben over de E19 inclusief de zeer vloeiende aansluiting R1-E19 dan over de eerder bochtige route naar de Zoomseweg. Pas vanuit het Antwerpse havengebied wordt de route over Bergen op Zoom onvermijdelijk, maar dat is dan zowel naar Rotterdam-stad als Rotterdam-haven.

Mocht de A4 Benelux-Klaaswaal er komen, dan zou je op Knooppunt Antwerpen-Noord wél een verwijzing Rotterdam-Havens tegenover Rotterdam kunnen krijgen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door verfmeer95 » ma 23 jan 2023, 19:05

^^ Nu de oprit Merksem richting het noorden dicht is, moet verkeer richting Rotterdam via de oprit Ekeren. En daar staat Rotterdam via de A12 aangegeven: https://goo.gl/maps/QAYJc3ZG1QYREr7bA
Dat laat wel zien hoe klein de verschillen zijn.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Widejo » di 24 jan 2023, 22:27

Ik snap nog steeds niet waarom Bergen op Zoom een slechte optie vanuit beide steden is? Ik zie het commentaar op het doel Bergen op Zoom vaker voorbijkomen. Perfect voor geleiding bij omleidingen (in samenhang met Breda) en tevens splitsing A58 voor verkeer naar Zeeland. Zeker ten zuiden van de Maas is Bergen op Zoom op het OWN een optie voor A29/A4. Breda is dan weer een optie voor A16 samen met Dordrecht. Antwerpen op het OWN moet je niet willen, omdat beide routes bijna gelijkwaardig zijn. Bij omleidingen kun je dan moeilijk reageren om verkeer uit Rotterdam te geleiden, als Antwerpen overal verschijnt en het onduidelijk is of het via A29 of via A16 loopt.
verfmeer95 schreef: ma 23 jan 2023, 19:05 ^^ Nu de oprit Merksem richting het noorden dicht is, moet verkeer richting Rotterdam via de oprit Ekeren. En daar staat Rotterdam via de A12 aangegeven: https://goo.gl/maps/QAYJc3ZG1QYREr7bA
Dat laat wel zien hoe klein de verschillen zijn.
Ik vraag mij nu af of Rotterdam hier al via A12 werd aangegeven voordat de A4-Zuid bij Steenbergen werd opgeleverd. Dit lijken mij oudere borden. Was de route via A17 vanaf dat punt nog altijd sneller als via E19 Breda?
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » wo 25 jan 2023, 0:04

^^ Die weg opende in 2014.
Deze foto is uit 2012:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakke en Rotterdam

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Thom » wo 25 jan 2023, 1:16

Ik heb niet anders geweten dan dat het verkeer vanaf de E17 Gent bij KP Antwerpen-West geleid wordt via de E34 - R2 (LHT) - A12 - A4/A58 - A17. Tegenwoordig dan via de A4/A29.
Een onnodige omweg omdat het via de R1 - E19 - A16 prettiger rijdt en 5 km korter is. Voor België wel een paar voordelen; minder verkeer op de drukke Ring en meer verkeer door de Liefkenshoektunnel = meer tolopbrengsten.

2009: https://maps.app.goo.gl/YQdB97bZj9mcv3oHA?g_st=ic
2022: https://maps.app.goo.gl/KYFejxHxhRhxjEhX7?g_st=ic

Eigenlijk past hier een wel een spitsing voor Rotterdam-Haven via de R2 - A12 - A4/A29 en voor Rotterdam-Stad via de R1 - E19 - A16

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » wo 25 jan 2023, 12:38

Thom schreef: wo 25 jan 2023, 1:16 omdat het via de R1 - E19 - A16 prettiger rijdt
Dat vind ik niet. De E19 is veel te druk voor een prettige rit.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door sven_engelen » wo 25 jan 2023, 13:49

^^ Dat t.o.v. een A4/A58 die ook bijzonder druk is bij Bergen op Zoom en daarbij ook nog een drukke A29 vanaf Barendrecht? Qua drukte maakt het voor mij eigenlijk geen verschil. Het hangt vooral af van waar je in Rotterdam moet zijn. Moet je in Rotterdam-Noord of West zijn dan pak je echt niet gauw de A4/A29.
Svenlo

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Pino » wo 25 jan 2023, 15:06

^^ De A16/E19 heeft ook als voordeel dat het zonder nadenken rechtdoor is; je hoeft nooit door voorsorteerstroken en verbindingsbogen. Natuurlijk wordt dat voordeel kleiner als je ergens aan de A15 moet zijn, en concrete drukte op de E19 (meer spitsverkeer) kan ieder comfort daar wegnemen. Maar goed, daar staat dan ook weer een Haringvlietbrug tegenover - nog even los van de werkzaamheden ook de vertraging die daar ontstaat bij opening.
Widejo schreef: di 24 jan 2023, 22:27 Ik snap nog steeds niet waarom Bergen op Zoom een slechte optie vanuit beide steden is? Ik zie het commentaar op het doel Bergen op Zoom vaker voorbijkomen. Perfect voor geleiding bij omleidingen (in samenhang met Breda) en tevens splitsing A58 voor verkeer naar Zeeland.
Het is uiteindelijk te onbekend. De naam is wel gekend, maar mensen die niet heel bekend zijn in de regio kunnen het niet vlug op de landkaart plaatsen, laat staan het instinctief duiden als grote splitsing alias quasi-netwerkdoel. Of dat je weet “als ik richting Bergen op Zoom rijd, is dat ook een weg naar Rotterdam.” Misschien speelt daar ook tijdsverloop een rol, want BoZ heeft deze functie nog geen 10 jaar. Maar het heeft altijd gevoeld als verlegenheidsoptie.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Steptimer » do 26 jan 2023, 23:58

Pino schreef: ma 23 jan 2023, 14:07 ^^ Serieus? Want we hebben nu al Antwerpen (zonder toevoeging) als bewegwijzerd doel op Knooppunt Ridderkerk, en dan verwijst het naar de A16. Dat is inclusief het eerste bord dat je op de A15 tegenkomt na het Vaanplein. Dus als het doel Antwerpen in dezelfde directe omgeving zowel verwijst naar de A29 als naar de A16, wordt het wél wat verwarrend. :wall:
De bron: database. Helaas werkt de database momenteel niet.
Via Google Afbeeldingen een screenshot kunnen maken.
Breda staat aangegeven als A16 doel. Antwerpen als A29/A4 doel.
Afbeelding

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » vr 27 jan 2023, 0:10

:offtopic:

Dit gaat niet meer of S-routes toch?
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » za 18 feb 2023, 15:06

Palance schreef: za 21 jan 2023, 19:23 Op de Groene Kruisweg vanuit Rotterdam zijn al borden bij de aansluiting met de A15 vervangen. Rechtdoor zijn Rhoon en Poortugaal vervangen door Hoogvliet, en voor linksaf (A15-oost) is nu Antwerpen bewegwIjzerd.
Inclusief een dubbel volgbord.
Afbeelding

Afbeelding
harry schreef: za 21 jan 2023, 18:43 Afbeelding
(Of is dat laatste bordje -op de Groene Kruisweg- nu aangepast?)
Dat bordje is er niet meer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door boe! » za 18 feb 2023, 15:15

Palance schreef: za 18 feb 2023, 15:06
SPOILER: TOON

Afbeelding
De Zierikzee-blues gaat door. :lol:

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Steptimer » za 18 feb 2023, 21:08

^
Omleiding via de dammenroute?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Snelwegfreak » ma 10 apr 2023, 14:39

Een aantal nieuwe borden in Rotterdam.

1. Afrit IJsselmonde, komende vanaf het westen. Willen jullie méér of mínder bestemmingen? Minder, minder, minder, minder...
Afbeelding
20230410105527_IMG_8373 by Benjamin van der Velden, on Flickr

2. Twee sets portaalpanelen vlak na elkaar. Ik kan nu uit ervaring vertellen dat je geen enkele kans hebt om alles te lezen en de twee portalen passeer je al vrij snel na elkaar, dus die dubbeling heb je uiteindelijk ook weinig aan.
Afbeelding
20230410105533_IMG_8376 by Benjamin van der Velden, on Flickr

3. Fraaie voorwegwijzer vlak voor het viaduct van de A15.
Afbeelding
20230410105621_IMG_8378 by Benjamin van der Velden, on Flickr

4. Beetje blurry, maar op de Vaanweg een bord met parkeerinformatie van de verschillende parkeerterreinen en -garages in het cluster "Zuidplein."
Afbeelding
20230410110326_IMG_8386 by Benjamin van der Velden, on Flickr

5. Voor de kruising met de Zuiderparkweg een nieuw portaal met nieuwe panelen. Hier komen nog kleine puil-/kruisbakken onder. Het bord meest rechts heeft een tijdelijk pijltje rechtsboven. Dat wordt straks een normale rijstrookpijl rechtsaf, wanneer de opstelstrook is doorgetrokken tot en met de BP.
Afbeelding
20230410110400_IMG_8389 by Benjamin van der Velden, on Flickr

6. Op de Zuiderparkweg, bij Ahoy.
Afbeelding
[=https://flic.kr/p/2oshNVH]20230410110437_IMG_8390[/url] by Benjamin van der Velden, on Flickr

7. Bij de toekomstige in- en uitrit van Ahoy staat ook het nieuwe portaal al helemaal klaar. Voorwegwijzer voor uitrijdend verkeer.
Afbeelding
20230410112349_IMG_8407 by Benjamin van der Velden, on Flickr

8. Het terrein oprijdend kom je op een kleine rotonde terecht.
Afbeelding
20230410112459_IMG_8409 by Benjamin van der Velden, on Flickr

9. Vanaf de Zuiderparkweg, aansluiting op de Vaanweg vier nieuwe panelen.
Afbeelding
20230410112512_IMG_8411 by Benjamin van der Velden, on Flickr

10. Nog een nieuwe voorwegwijzer op de Vaanweg voor de richting IJsselmonde.
Afbeelding
20230410112723_IMG_8413 by Benjamin van der Velden, on Flickr

11. Daarna een nieuw portaal.
Afbeelding
20230410112735_IMG_8414 by Benjamin van der Velden, on Flickr

12. Hier hing een oude DRIP/VMS. Deze is verwijderd en er is een nieuw rijstrookbord richting het Crematorium bij gekomen.
Afbeelding
20230410112757_IMG_8415 by Benjamin van der Velden, on Flickr

13. Tot slot nog de Groene Kruisweg. Stad uit rijdend bij de aansluiting met de A15.
Afbeelding
20230410111120_IMG_8398 by Benjamin van der Velden, on Flickr

14. Ook stad in nieuwe borden, waarbij Pernis weer wit op blauw staat.
Afbeelding
20230410111612_IMG_8401 by Benjamin van der Velden, on Flickr

15. Idem.
Afbeelding
20230410111630_IMG_8403 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Rene » ma 10 apr 2023, 14:56

Snelwegfreak schreef: ma 10 apr 2023, 14:39 12. Hier hing een oude DRIP/VMS. Deze is verwijderd en er is een nieuw rijstrookbord richting het Crematorium bij gekomen.
Afbeelding
20230410112757_IMG_8415 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Als die DRIP is weggehaald, had men de [8] en [9] verwijzingen op de nieuwe bewegwijzering naar het Vaanplein toe wellicht beter ook weg kunnen laten...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door waldo79 » ma 10 apr 2023, 15:26

Wat een overdaad aan informatie. Ik kan me niet voorstellen dat de bewegwijzering echt behulpzaam is voor een ter plekke onbekende.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » ma 10 apr 2023, 19:17

Snelwegfreak schreef: ma 10 apr 2023, 14:39 3. Fraaie voorwegwijzer vlak voor het viaduct van de A15.
Fraai? Als jij het zegt. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » ma 10 apr 2023, 19:46

Die borden bij de IJsselmondse Knoop hangen er al even, maar dat ‘fraaie’ exemplaar is van de laatste dagen: Donderdag hing die er nog niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Bart217
verkeersader
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Bart217 » ma 10 apr 2023, 20:21

Rene schreef: ma 10 apr 2023, 14:56
Snelwegfreak schreef: ma 10 apr 2023, 14:39 12. Hier hing een oude DRIP/VMS. Deze is verwijderd en er is een nieuw rijstrookbord richting het Crematorium bij gekomen.
Afbeelding
20230410112757_IMG_8415 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Als die DRIP is weggehaald, had men de [8] en [9] verwijzingen op de nieuwe bewegwijzering naar het Vaanplein toe wellicht beter ook weg kunnen laten...
Er komt een DRIP terug, zoals op de tegenovergestelde rijbaan (net een stukje op de foto te zien) al hangt.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door mavas » di 11 apr 2023, 12:06

Kan iemand mij vertellen waar ik het doel Dordrecht kan vinden op de aanwezige bewegwijzering???
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » di 11 apr 2023, 12:26

mavas schreef: di 11 apr 2023, 12:06 Kan iemand mij vertellen waar ik het doel Dordrecht kan vinden op de aanwezige bewegwijzering???
Op de fietspaden. :duck:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie