Snelwegfreak BV

Het wegnummer staat er ook eens een keer op. Mooi

Moderator: Moderatoren
Snelwegfreak BV
Het kan ook zijn dat de borden alvast vooruitlopen op een eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen
Soort van, er komt ook een fietspad op.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat deze tijdelijk zijn... Ze zijn zo keurig uitgevoerd, omdat deze er zeker nog een 7tal jaar moeten hangen
Uitdoofbeleid
Wat, horen we u denken, is überhaupt nog het nut van die oude snelwegborden als iedereen nu toch over een gps-systeem beschikt? Een beperkt nut, beseffen ze bij Wegen & Verkeer, voor een publiek dat geen goeie navigatie-app of kennis van de Belgische snelwegen heeft. Het is de reden waarom voor een lokalere variant van de blauwe snelwegborden de dagen geteld zijn. Het gaat om de zogenaamde F29-borden langs gewestwegen waarop pakweg ‘Tongeren 20’ staat. Bij werken verdwijnen die borden almaar vaker, en worden ze vervangen door wegwijzers zonder kilometeraanduiding. Dat het nog 20 kilometer is tot Tongeren, kan je gps ook vertellen. En wie écht geen idee heeft waar-ie is, kan dat langs een gewestweg makkelijker vragen aan een omwonende dan op een snelweg.
Het is wel een raar geformuleerde zin, zo kan ik ook mijn straat omschrijven als een lokale variant van een snelweg omdat dat er allebei alsfalt op ligt. Dit gaat over de handwegwijzers. Langs de snelweg komen die niet voor, behalve bij een oprit, maar daar staat nooit een afstand bij. Volgens mij wordt er van een mug een olifant gemaakt.Het is de reden waarom voor een lokalere variant van de blauwe snelwegborden de dagen geteld zijn
Luxemburg heeft bij mijn weten geen afstandenborden. Maar goed, zoals gezegd heeft dit volgens mij sowieso niks met afstandenborden te maken.
Milieuverenigingen krijgen ongelijk in zaak rond lozingsnormen Oosterweel
De milieuverenigingen die vonden dat de lozingsnormen voor PFAS op de Oosterweel-werf onvoldoende streng waren, hebben ongelijk gekregen van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Dat meldt minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). De afgeleverde omgevingsvergunning blijft van kracht. Er loopt wel nog een derde procedure, waarin later een uitspraak volgt.
https://www.hln.be/antwerpen/milieuvere ... ~a9452e30/