Veer Maassluis - Rozenburg
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Veer Maassluis - Rozenburg
Sinds oktober 2022 is het autoveer uit de vaart vanwege technische problemen. Als alternatief is er wel een pont ingezet waar enkel fietsers en voetgangers mee kunnen.
Deze veerdienst is vandaag om 15.00 gestopt met varen vanwege faillissement. Leuk als je nu net met de fiets terug wil naar huis.
Volgens Rijnmond.nl zouden er bussen worden ingezet om gestrande reizigers naar de overkant te brengen, maar om 19.30 zouden er nog geen bussen verschenen zijn. https://www.rijnmond.nl/nieuws/1675744/ ... -bussen-in
Deze veerdienst is vandaag om 15.00 gestopt met varen vanwege faillissement. Leuk als je nu net met de fiets terug wil naar huis.
Volgens Rijnmond.nl zouden er bussen worden ingezet om gestrande reizigers naar de overkant te brengen, maar om 19.30 zouden er nog geen bussen verschenen zijn. https://www.rijnmond.nl/nieuws/1675744/ ... -bussen-in
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Veer Maassluis - Rozenburg
Het einde van de samenwerking vanuit het standpunt van de provincie.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... aquaswets/

-
- 4x3 autosnelweg
Ah, ik dacht dat er alleen maar busvervoer overbleef. Gelukkig is er nog zicht op een veerverbinding.
-
- 2x4 autosnelweg
De Maasdeltatunnel had dus al gereed moeten zijn...
Aangezien bij de opening van die tunnel het veer toch al zou verdwijnen (of een fiets-/voetveer wordt) is de kans dat deze verbinding nog terugkeert vrijwel nihil.
Het betekent voor nu een fikse omweg. Hopelijk worden de wegwijzers aan beide zijden afgeplakt.
Aangezien bij de opening van die tunnel het veer toch al zou verdwijnen (of een fiets-/voetveer wordt) is de kans dat deze verbinding nog terugkeert vrijwel nihil.
Het betekent voor nu een fikse omweg. Hopelijk worden de wegwijzers aan beide zijden afgeplakt.
-
- Forumbeheerder
Dat zal een hoop kwaad bloed zetten in Rozenburg. Ik vermoed dat er acties zullen volgen.
-
- woonerf
Ik werkte vroeger in Maassluis. Ik ben blij dat ik daar al 4 jaar weg ben. Daar had ik niet aan moeten denken om daar nog gewerkt te moeten hebben. De omleiding is veel te groot hier. Dan ben je aangewezen op de Beneluxtunnel. Deze is in de spits veel te druk door de vele files die er dan staan.
Op de site van de Provincie Zuid-Holland heb ik gelezen dat er nu een waterbus gaat varen via een tijdelijke exploitant via een noodprocedure die door de Provincie is opgestart. Ik ben benieuwd hoe dit de komende tijd zal gaan. In de eerste dagen is er afwisselend een fietspont/vervangend busvervoer beschikbaar. Het is een soap waar ik en mijn dorpsgenoten ons al een tijdje lang zorgen om maken.
Als de tunnel er eenmaal is valt het te hopen dat er een stabiel fietserspontje zal blijven varen tussen Rozenburg en Maassluis. Het is erg leuk hier om naar de voorbijvarende schepen te kijken, dat was ook altijd wel iets wat ik deed als ik de pont nam.
Op de site van de Provincie Zuid-Holland heb ik gelezen dat er nu een waterbus gaat varen via een tijdelijke exploitant via een noodprocedure die door de Provincie is opgestart. Ik ben benieuwd hoe dit de komende tijd zal gaan. In de eerste dagen is er afwisselend een fietspont/vervangend busvervoer beschikbaar. Het is een soap waar ik en mijn dorpsgenoten ons al een tijdje lang zorgen om maken.
Als de tunnel er eenmaal is valt het te hopen dat er een stabiel fietserspontje zal blijven varen tussen Rozenburg en Maassluis. Het is erg leuk hier om naar de voorbijvarende schepen te kijken, dat was ook altijd wel iets wat ik deed als ik de pont nam.
-
- expressweg
Er zou geen fietsverbinding door de tunnel komen want dat was te duur. Ik lees 33 miljoen. Ik vraag me af hoe dat in verhouding staat tot de exploitatiekosten van een veer.
-
- autoweg
De Provincie is al wel bezig met de voorbereidingen voor een Europese aanbesteding om de juiste verbinding te krijgen na opening van de A024.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... aquaswets/(..)Naast de tijdelijke gunning aan Damen bereidt de provincie een nieuwe Europese aanbestedingsprocedure voor. Hierover volgt op korte termijn een officiële aankondiging. De gedachte is om samen met o.a. de twee oevergemeenten en de Dorpsraad van Rozenburg te kijken wat voor een veerverbinding nodig is na de ingebruikname van de Blankenburgverbinding/Maasdeltatunnel. (..)
-
- 2x2 autosnelweg
Op de A15 in ieder geval. Stond al raar te kijken waarom ze afgeplakt waren, maar door dit dus.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Op de A15 wel, zag ik vanmorgen, maar op de gele tijdelijke wegwijzers onderaan afrit Rozenburg-centrum niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1677827/ ... or-11-juni
In elk geval blijft de huidige situatie met bussen en een veerpont van de KRVE tot en met 11 juni van toepassing.
Hopelijk dat Damen de noodconcessie wil gaan uitvoeren, zo niet dan verwacht ik dat de situatie voorlopig zo blijft.
Voor de gein gekeken als men zelfs geen busverbinding in stand houdt en bewoners met het reguliere OV moet gaan reizen. Dan duurt de reis ruim 1 uur (eerst naar Spijkenisse en vervolgens met de metro naar Maassluis).
In elk geval blijft de huidige situatie met bussen en een veerpont van de KRVE tot en met 11 juni van toepassing.
Hopelijk dat Damen de noodconcessie wil gaan uitvoeren, zo niet dan verwacht ik dat de situatie voorlopig zo blijft.
Voor de gein gekeken als men zelfs geen busverbinding in stand houdt en bewoners met het reguliere OV moet gaan reizen. Dan duurt de reis ruim 1 uur (eerst naar Spijkenisse en vervolgens met de metro naar Maassluis).
-
- dorpsstraat
Misschien toch weer een veer?
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1691426/ ... -provincie
Mijn oude werkgever schijnt de veren opgekocht te hebben(Damen).
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1691426/ ... -provincie
Mijn oude werkgever schijnt de veren opgekocht te hebben(Damen).

-
- stadsweg
De soap gaat verder. Naar verwachting gaat het autoveer pas op 1 januari 2024 weer varen.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1698108/ ... -rozenburg
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1698108/ ... -rozenburg
-
- expressweg
Dan heeft het autoveer bijna 14 - 15 maanden eruit gelegen en dat voor een reparatie dat eigenlijk in 2 maanden gedaan had kunnen zijn.
Hopelijk dat de problemen vanaf januari minder worden. Ik ben benieuwd overigens benieuwd of het autoveer blijft bestaan, nadat de tunnel ingebruik genomen is. Overigens vanaf 10 augustus moet het veer ook weer volledig normaal gaan varen. Nu soms een veerpont en anders busvervoer.
Hopelijk dat de problemen vanaf januari minder worden. Ik ben benieuwd overigens benieuwd of het autoveer blijft bestaan, nadat de tunnel ingebruik genomen is. Overigens vanaf 10 augustus moet het veer ook weer volledig normaal gaan varen. Nu soms een veerpont en anders busvervoer.
-
- autoweg

-
- expressweg
Klopt, maar de provincie had naar mijn mening ook iets actiever mogen gaan controleren en vragen stellen, waarom het repareren zolang moet gaan duren. Bleek achteraf een centen probleem te zijn. Mogelijk had de provincie eerder ingegrepen, als men wist dat de vervoerder te weinig geld had voor de reparatie.
-
- autoweg

Zal een dilemma geweest zijn, denk ik. Schieten de gebruikers niks mee op natuurlijk.. maar op dit punt de belastingbetalende inwoners van de gehele Provincie wel.. al zal het een druppeltje op de gloeiende plaat zijn.