Ik heb voor mezelf eind volgende week een lang weekend gecreëerd. Nu plan ik een overnachting in Neustadt met uitwijken tot in Kaiserslautern.
Het lijkt me dat ik de A61 beter kan mijden. Zelf denk ik vanuit Nederland komend aan de E42, A60, A1, A62, A6 en dan OWN. Mijn vertrektijd ligt tussen 8.00 en 10.00 uur.
Wat raden jullie aan?
Den Bosch - omgeving Neustadt an der Weinstraße op 21 juli
Moderator: Moderatoren
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Pino
- 4x4 autosnelweg
Re: Den Bosch - omgeving Neustadt an der Weinstraße op 21 juli
Google Maps heeft jouw A60-route een kwartiertje extra ten opzichte van A61 bij regulier verkeer. Voor dat verschil kun je je sowieso geen buil vallen. Weet niet of je het er daadwerkelijk uit zult halen, maar het is tenminste veiliger qua files, ontspannener rijden en wel weer eens leuk voor de afwisseling.
Ik ben Neustadt ooit genaderd vanuit Kaiserslautern over de B39. Dat is landschappelijk best aardig.
Ik ben Neustadt ooit genaderd vanuit Kaiserslautern over de B39. Dat is landschappelijk best aardig.
-
Jeff
- expressweg
Optioneel : De B50 (Neu) als optie bekijken met een route via Spa (als je wat ruimer in de tijd zit)
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Denk dat je vertrektijd best prima is, gevoelsmatig zou ik 08:00 proberen te halen.
Wat ook nog een aardig alternatief is wat niet echt een vakantieroute is... Normaal gezien ook zeker niet sneller (al is dat verschil sinds Vtreuzel 100 kleiner geworden) of comfortabeler....
Maar wel om achter de hand te hebben mocht op de A2 een sleurkeet omwaaien, mocht je geen zin hebben in A2 - Vmax100 gerommel of als je als WF'er wat van je lijstje wilt strepen, is over de Noord-Zuid, N69 - N74 langs Hasselt. Wel als je na het expresswegdeel en kort enkelbaans deel weer op 2x2 met VRI's uitkomt, opletten met de flitspalen. Waze weet ze te staan.
En dan ofwel via Lummen ofwel door de stad om de E313 naar Luik te pakken. Als je honger hebt tegen dat je bij Hasselt bent, je slaat zo af om bij de Cordacampus te gaan eten; prima eten en goed gevuld voor een prima prijs.
Wat ook nog een aardig alternatief is wat niet echt een vakantieroute is... Normaal gezien ook zeker niet sneller (al is dat verschil sinds Vtreuzel 100 kleiner geworden) of comfortabeler....
Maar wel om achter de hand te hebben mocht op de A2 een sleurkeet omwaaien, mocht je geen zin hebben in A2 - Vmax100 gerommel of als je als WF'er wat van je lijstje wilt strepen, is over de Noord-Zuid, N69 - N74 langs Hasselt. Wel als je na het expresswegdeel en kort enkelbaans deel weer op 2x2 met VRI's uitkomt, opletten met de flitspalen. Waze weet ze te staan.
En dan ofwel via Lummen ofwel door de stad om de E313 naar Luik te pakken. Als je honger hebt tegen dat je bij Hasselt bent, je slaat zo af om bij de Cordacampus te gaan eten; prima eten en goed gevuld voor een prima prijs.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Die kan wel op de terugwegJeff schreef: di 11 jul 2023, 0:14 Optioneel : De B50 (Neu) als optie bekijken met een route via Spa (als je wat ruimer in de tijd zit)
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
@duikgek89: De N74 heb ik al afgestreept, das laaghangend fruit. Heb die route eens benut om van hier in het zonnigste oord van Vlaanderen te geraken 
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bijna. Ik heb een accommodatie in n Gleisweiler geboekt, vlakbij de B10. Dus ik zou ook de hele A62 kunnen uitspelen tot aan Pirmasens of A1 tot AK Saarbrücken en dan A8 tot Pirmasens.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Vanochtend om 8.15 vertrokken en rond 13.00 in Annweiler gestopt voor lunch. De route via E42, A60, A1, A62 was nagenoeg vrij van oponthoud, maar zeker niet kalm.
Men probeerde mij bij Landstuhl nog te verleiden om via A6 A61 en A65 te gaan wegens een wegafsluiting bij Annweiler, maar dat heb ik genegeerd.
Men probeerde mij bij Landstuhl nog te verleiden om via A6 A61 en A65 te gaan wegens een wegafsluiting bij Annweiler, maar dat heb ik genegeerd.