Moderator: Moderatoren

Dat zal er ook mee te maken hebben dat de bergen en de wegen daardoor, met name door de Rocky Mountains, veel minder steil zijn, en dat de boomgrens en sneeuwgrens veel hoger ligt. Je stijgt vaak geleidelijk door canyons of soms zelfs vrij brede dalen, waarbij je met gemak tot best grote hoogtes komt. De I-70 gaat bijvoorbeeld ook zonder problemen over de Vail Pass, en de enige tunnel van betekenis, de Eisenhower Tunnel, is vrij kort omdat je al op grote hoogte bent. En eigenlijk vermoed ik dat als men het per se had gewild, een route over de Loveland Pass ook niet onmogelijk zou zijn geweest voor een volwaardige snelweg, maar vermoedelijk was dit de enige plek waar een tunnel de boel wel wat makkelijker maakte.Chris schreef: za 05 aug 2023, 22:38 B.C. Highway 1 door de Kicking Horse Canyon. Dit deel wordt verbreed naar 2x2 rijstroken. Ik denk dat zo'n weg in Europa veel meer ondertunneld zou zijn maar dat is iets dat ze in Noord-Amerika amper doen. Canada en de Verenigde Staten hebben opvallend weinig tunnels in berggebieden.

BC Route 99 by Pino, on Flickr
Zojuist op het nieuws op de radio: Bosbranden bij Vancouver, dat in de buurt ligt van Yellowknife.Chris schreef: do 17 aug 2023, 9:48 Er zijn flinke natuurbranden in de Northwest Territories. Heel Yellowknife wordt geëvacueerd. Er is maar één weg uit Yellowknife en het vuur bereikt mogelijk tegen het weekend de rand van de stad.

Sorry voor de late quote / reactie (blijkbaar heb ik deze thread al zo lang niet meer bekeken).Chris schreef: vr 07 apr 2023, 10:22 De skyline van Calgary:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... y_2018.jpg
Indrukwekkend, en dat komt omdat Calgary met enorme marge de meeste kantoorruimte in het stadscentrum heeft van alle steden in Noord-Amerika, meer dan twee keer zo veel als de volgende grootste: Toronto.
Er zijn veel te veel kantoortorens gebouwd. In het centrum van Calgary staat 32% van de kantoorruimte leeg en de gecombineerde marktwaarde van de kantoorruimte is met 67% gedaald.
Dit is niet alleen een pandemie-effect, tijdens de oil boom van Alberta is veel kantoorruimte in Calgary gebouwd, echter uiteindelijk veel te veel kantoorruimte. Sinds 2014 neemt de vraag af. Al in 2019 was er significante leegstand in het centrum van Calgary.