Google Earth & Maps
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: Google Earth & Maps
Een voorwaarde is natuurlijk dat er wel een satelliet van voldoende resolutie recht van boven overkomt en het ook nog onbewolkt is. Bij veel natuurrampen is dat lastig, met name bij overstromingen en orkanen.
-
- autoweg

Ze zoeken nog vrijwilligers om het getroffen gebied te karteren. Misschien zijn hier nog geïnteresseerden?
https://www.linkedin.com/posts/willemij ... 82688-b0At

-
- 4x5 autosnelweg
Dat is het 'Humanitarian OpenStreetMap Team', ofwel het 'HOT-team'.
https://www.hotosm.org/
Ik vind het ontzettend nobel, het heeft alleen niet zoveel met Google Maps te maken
https://www.hotosm.org/
Ik vind het ontzettend nobel, het heeft alleen niet zoveel met Google Maps te maken

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg
Ik krijg de nieuwe stijl nu ook bij Google Maps. Is dat bij iedereen het geval? Het vele groen doet nogal druk aan. Terwijl andere schakeringen juist afgebouwd zijn, zoals de verschillende wegcategorieën. Als kaart is het dus steeds minder geschikt.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- verkeersader
Ik zie de oude stijl als ik maps.google.com gebruik, en de nieuwe stijl als ik maps.google.nl gebruik.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
Ik krijg alleen op mijn werkcomputer de nieuwe versie voorgeschoteld en op alle andere apparatuur de oude versie.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb op .com nog oude stijl en op .nl nieuwe stijl.
Kan komen omdat ik nog een .com tabblad open heb staan.
Kan komen omdat ik nog een .com tabblad open heb staan.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- Moderator
Verschil in accuraatheid van grenzen in Google en OSM:
Google: plaats en ringweg lijkt in drie landen te liggen

Werkelijkheid: het grensverloop is een stuk grilliger en de plaats en ringweg ligt in één land.

Google: plaats en ringweg lijkt in drie landen te liggen

Werkelijkheid: het grensverloop is een stuk grilliger en de plaats en ringweg ligt in één land.

-
- expressweg

Google volgt de officiële koloniale grens, Openstreetmap de de facto grens.
Er lijkt een vergelijkbaar conflict te zijn tussen Kameroen en Equatoriaal Guinee, waarbij in 2020 nog meerdere doden zijn gevallen: https://www.voanews.com/a/africa_equato ... 91989.html
-
- Moderator
De nieuwe kaartweergave van Google Maps in satellietbeeld is nog slechter zelfs, expresswegen zijn vrijwel onzichtbaar geworden (witte lijnen). Bijvoorbeeld in Polen, Frankrijk en Spanje zijn S-wegen, voie express en autovía vrijwel onzichtbaar.

-
- 2x3 autosnelweg
In Nederland zijn bijvoorbeeld ook de N31, N33 en N62 wit. Geweldige update hoor.
Ik wou eigenlijk suggereren dat het kwam omdat het een Amerikaans bedrijf was aangezien ik in Californië (Google HQ) zo snel geen problemen zag, maar in het Midwesten (en dan vooral Wisconsin) levert het dezelfde problemen op. Dit zoomniveau is het enige waarop het enigszins handig is, omdat je dan het verschil tussen Autosnelweg en expressweg kunt zien, maar als je verder inzoomt wordt het meteen compleet nutteloos.
edit: typfout

Ik wou eigenlijk suggereren dat het kwam omdat het een Amerikaans bedrijf was aangezien ik in Californië (Google HQ) zo snel geen problemen zag, maar in het Midwesten (en dan vooral Wisconsin) levert het dezelfde problemen op. Dit zoomniveau is het enige waarop het enigszins handig is, omdat je dan het verschil tussen Autosnelweg en expressweg kunt zien, maar als je verder inzoomt wordt het meteen compleet nutteloos.
edit: typfout
Laatst gewijzigd door keokiracer op ma 20 nov 2023, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- Moderator
Ergens wel knap dat je Google Maps bij elke 'opfrissing' slechter kan maken en dat de massa Google Maps nog steeds als de gouden standaard ziet.
-
- 4x5 autosnelweg
Het lijkt nu net Bing maps inderdaad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- verkeersader
Alle wegen hebben nu, ongeacht wegtype, dezelfde grijs-blauwe kleur. Wie verzint zoiets??

Ubi volentia est, via est
-
- 2x3 autosnelweg

Ik zat wat rond te zoeken op de kaart (app) en zag ineens een ander lettertype in de straatnamen. Toen bleek het kwaad dus al geschied. Ik weet niet of ik hieraan kan wennen. Bewerkingen die ik heb gedaan kan ik trouwens al een paar weken niet meer bekijken. Goed bezig Google.

-
- Voorzitter
Ik ben er ook geen fan van, want ik vind het niet duidelijk. Snelwegen en hoofdwegen springen er toch minder uit. Ik snap dat sommigen het als verbetering zien, maar ik zou het fijn vinden als Google Maps verschillende kaartweergaveopties biedt, net zoals OSM. Ik zou graag de klassieke kaartweergave kunnen kiezen.
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Ik herinner me nog een tijd dat Google Maps zich keurig hield aan de kleurstelling van de landen in kwestie. Dat was echt het hoogtepunt qua kwaliteit.

Als je dat vergelijkt met de rommel van vandaag, Manchester voor één of andere reden wordt zelfs niet weergegeven op dit zoomniveau.

Als je dat vergelijkt met de rommel van vandaag, Manchester voor één of andere reden wordt zelfs niet weergegeven op dit zoomniveau.

Laatst gewijzigd door Wimpie25 op ma 04 dec 2023, 9:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Hier de motivatie:
https://blog.google/products/maps/googl ... 23-update/
Toen onze grote baas een tijd geleden klaagde dat Google Maps teveel lijkt op een papieren kaart die op een telefoon geplakt is, dacht ik al dat dat niet veel goeds zou beloven. Mijn collega zei 'was het maar waar' - ik zou ook juist liever zien dat het meer op een 'echte' kaart zou lijken.
Toen onze grote baas een tijd geleden klaagde dat Google Maps teveel lijkt op een papieren kaart die op een telefoon geplakt is, dacht ik al dat dat niet veel goeds zou beloven. Mijn collega zei 'was het maar waar' - ik zou ook juist liever zien dat het meer op een 'echte' kaart zou lijken.
-
- 4x3 autosnelweg
Als ik te voet ben gebruik ik voor het laatste gedeelte van de tocht Google Maps, maar in een stad ben ik vaak onvoldoende geholpen met de nerveuze manier van navigeren, omdat het GPS-signaal te wensen over laat.
-
- expressweg
WTF. AI-generated drivel om je eigen defacatie uit te leggen.marcel schreef: ↑zo 03 dec 2023, 19:59 Hier de motivatie:
Te voet gebruik ik nooit google maps, altijd openstreetmap.
-
- 4x3 autosnelweg
Het hangt er ongetwijfeld vanaf waarvoor je het wilt gebruiken. Ik hecht ook aan die echte kaart, maar ik ben ook bang dat we een uitstervend ras zijn. Of misschien zijn we het niet, maar is het ook een realiteit dat je veel minder kunt verdienen aan ons dan aan iemand die geen poging waagt de omgeving te lezen; en dat liever aan een app vraagt. Dus misschien niet zo heel vreemd dat meer wordt gekeken naar bruikbaarheid als navigatiesysteem in de auto of “zet je lens aan en ik vertel wat dat is”. Persoonlijk vind ik dat wel irritant, maar voorlopig ben ik in de nieuwe lay-out nog niet tegen echte muren aan gelopen.marcel schreef: ↑zo 03 dec 2023, 19:59 Toen onze grote baas een tijd geleden klaagde dat Google Maps teveel lijkt op een papieren kaart die op een telefoon geplakt is, dacht ik al dat dat niet veel goeds zou beloven. Mijn collega zei 'was het maar waar' - ik zou ook juist liever zien dat het meer op een 'echte' kaart zou lijken.
-
- 2x4 autosnelweg
Wellicht heeft het ook hier mee te maken: https://www.hln.be/onderwijs/voor-wisku ... ~aa80f04e/. De jongere generatie raadpleegt Google Maps niet meer om de omgeving te begrijpen en te lezen. Ze gebruiken het voornamelijk als geleidingsinstrument om van punt A naar punt B te gaan. De kaart zelf is in die optiek niet eens meer nodig.
-
- 4x5 autosnelweg
Zorg ervoor dat naast de nieuwe achterlijke infantiele apple kleurtjes de gebruiker zelf zijn kleuren kan bepalen. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn ?
-
- autoweg
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar als je ver genoeg inzoomt kun je zien dat de rijstroken zijn ingetekend op de snelwegen.
-
- Voorzitter
Inderdaad, je kunt zoveel zaken zelf instellen, maar dit niet. Gemiste kans.
-
- 2x3 autosnelweg