Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Wesso
2x3 autosnelweg

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso »

Wesso schreef: zo 12 nov 2023, 12:43 Ik dacht dat er geen vaste tijden meer waren waarop het forum er even uitligt (zoals 12.00 en 18.00 uur), maar om 12.02 uur was ik mijn posting kwijt toen ik hem wilde verzenden. Kreeg een foutmelding. Hoe zit het nu?
Ik zou het wel fijn vinden als iemand op mijn vraag reageert. We zijn 6 dagen verder.
janneman
dorpsstraat

Bericht door janneman »

Gewoon weer de posting opnieuw plaatsen.
Tenminste..dat zou ik doen.
Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 »

^^ :write:
Dat is niet Wesso's vraag.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

janneman schreef: za 18 nov 2023, 19:18 Gewoon weer de posting opnieuw plaatsen.
Tenminste..dat zou ik doen.
Als de verbinding met de server weggevallen is (onverwachts, kan het ook niet zien) en ik op een willekeurige button klik, ben ik mijn posting kwijt. Beetje jammer als het een lang verhaal is. En dan druk ik me nog zacht uit.
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Wesso schreef: za 18 nov 2023, 19:58 ben ik mijn posting kwijt.
Heb je niet een "back"-knop waar je weer bij je tekst uitkomt?
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

^^ Ja, maar op de een of andere manier werkte dat ook niet meer.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Wesso schreef: za 18 nov 2023, 18:38
Wesso schreef: zo 12 nov 2023, 12:43 Ik dacht dat er geen vaste tijden meer waren waarop het forum er even uitligt (zoals 12.00 en 18.00 uur), maar om 12.02 uur was ik mijn posting kwijt toen ik hem wilde verzenden. Kreeg een foutmelding. Hoe zit het nu?
Ik zou het wel fijn vinden als iemand op mijn vraag reageert. We zijn 6 dagen verder.
Die zijn er nog altijd, maar de impact ervan is zeer beperkt tegenwoordig. Wellicht had je net een hickup te pakken of een verbindingsprobleem.
Taran 5
verkeersader

Bericht door Taran 5 »

Ik heb een tijd geleden een bericht gestuurd naar een moderator van het forum doch heb ik geen reactie mogen ontvangen. Komen die berichten wel door want ik kan alleen zien dat ze verstuurd zijn alleen mag ik van een moderator wel een reactie verwachten, niet?
Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

Dat mag je wel verwachten, ja. Wil je even contact met mij opnemen?
Enne gojje mins blieft altied leave.
A2Racer
stadsweg

Bericht door A2Racer »

Is het mogelijk om in een post een video te embedden, maar die dan ook vanaf een bepaald punt af te laten spelen? Tot nu toe moet ik dat met een link in de lopende tekst doen.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Nee. Embedden van YouTube en Vimeo kan, maar de video vanaf een bepaald punt laten afspelen niet. Linkjes naar YouTube kunnen wel, maar het phpBB pakt de code &t=180s als je bijvoorbeeld de video vanaf 180 seconden wil laten afspelen niet. Met Vimeo heb ik minder ervaring, maar ik geloof dat het daar ook niet mee werkt.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Het werkte vroeger wel, maar Youtube en/of phpBB hebben die functie al dan niet bewust gesloopt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
keokiracer
2x3 autosnelweg

Ik krijg op deze pagina een foutmelding vanwege een verlopen ssl certificaat van nord-pas-de-calais-picardie.developpement-durable.gouv.fr.

Afbeelding

Waarschijnlijk omdat nord-pas-de-calais-picardie niet meer bestaat als website, maar nu hauts-de-france is geworden.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Er was een kaartje embedded die niet meer bestaat, daardoor kreeg je die melding. Ik heb dat verwijderd aangezien het toch niet meer zichtbaar was. Als het goed is moet die melding dan ook weg zijn.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Ik krijg exact dezelfde melding nog steeds en ik kan niet zien waarom :s
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

^^ Dat zal wel met je beveiliging (Avast) te maken hebben. Ik zie alleen dit:

Afbeelding
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Er zat nog een kaart in die niet zichtbaar was. Ik heb die ook verwijderd.

Dit is waarom ik kaartjes van dat soort sites op imgur heb gezet. Veel sites of links werken niet meer na 1 of 2 jaar en dan krijg je dit.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Opgelost, danku :top:
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

We hebben sinds dinsdag last van toegenomen drukte op onze server en af en toe ook daadwerkelijke uitval. Dit lijkt veroorzaakt te worden door bots die voor AI-toepassingen het hele forum en wiki afzoeken en daardoor forse last veroorzaken op de database. We hebben deze bots de toegang geweigerd, wat lijkt te helpen.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

En ik maar denken dat het aan mij lag :) Wel heb ik nog met enige regelmaat het probleem dat ik uitgelogd word, met name op het moment dat ik meer tabbladen van het forum wil openen (dus een draad per tabblad). En soms als ik weer in wil loggen krijg ik de foutmelding dat ‘het formulier niet geldig is’. Het is al even geleden dat dat speelde, maar de laatste week gebeurt dit allemaal wel vaker.

De echte traagheid ervaar ik overigens pas sinds vanmorgen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Verdere maatregelen genomen samen met captain007. We zijn weer op het oude niveau qua drukte en de snelheid is weer terug.
Palance schreef: vr 19 apr 2024, 11:54 En ik maar denken dat het aan mij lag :) Wel heb ik nog met enige regelmaat het probleem dat ik uitgelogd word, met name op het moment dat ik meer tabbladen van het forum wil openen (dus een draad per tabblad). En soms als ik weer in wil loggen krijg ik de foutmelding dat ‘het formulier niet geldig is’. Het is al even geleden dat dat speelde, maar de laatste week gebeurt dit allemaal wel vaker.

De echte traagheid ervaar ik overigens pas sinds vanmorgen.
In welke browser draai je het forum op je tablet? En kan je die meldingen 'formulier niet geldig is' qua tijdstip doorgeven (mag ook per PB)? Dan kijk ik even mee in de logs.
Sibren
verkeersader

Bericht door Sibren »

Ik heb per ongeluk op "Markeer forums als gelezen" geklikt op de voorpagina. :oops: Is dat toevallig nog ongedaan te maken?
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

^^ Nee, dit is niet terug te draaien. Dat wordt even accepteren dat je mogelijk iets gemist hebt.
Sibren
verkeersader

Bericht door Sibren »

Dat is dan maar zo. ;) Bedankt voor de reactie!
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje »

De afgelopen week heb ik op verschillende apparaten opnieuw moeten inloggen, zelfs meerdere keren per apparaat. Terwijl mijn sessie daarvoor maanden/jaren werd onthouden. En ja, bij het opnieuw inloggen stond het vinkje onthouden aan ;)

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Is hier een verklaring voor, zoals een recente update van de forumsoftware?
PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber »

^^ Ik heb daar, gebruik Firefox, heb daar gelukkig geen last van gehad. Nog met het wegenforum nog met andere internet fora waarop ik actief ben. Kan zijn dat jouw internet browser er anders over denkt en uit veiligheidsoverwegingen wil dat je telkens opnieuw inlogt. Weet je zeker dat je geen spyware op je systemen hebt staan die alles automatisch uitzet en op deze manier tracht je wachtwoorden te achterhalen.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden
mvalkenburg
autoweg

Bericht door mvalkenburg »

Ik had dat deze week ook diverse malen op mobiel en desktop met verschillende browsers.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Schelpenpaadje schreef: vr 14 jun 2024, 7:41 De afgelopen week heb ik op verschillende apparaten opnieuw moeten inloggen, zelfs meerdere keren per apparaat. Terwijl mijn sessie daarvoor maanden/jaren werd onthouden. En ja, bij het opnieuw inloggen stond het vinkje onthouden aan ;)

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Is hier een verklaring voor, zoals een recente update van de forumsoftware?
Ja, ik heb dat al jaren met enige regelmaat, soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per dag. De foutmelding “ongeldig formulier’ waar ik in deze draad al eens over schreef komt nu vrijwel niet meer voor,
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje »

PeterSchoeber schreef: vr 14 jun 2024, 9:25 ^^ Ik heb daar, gebruik Firefox, heb daar gelukkig geen last van gehad. Nog met het wegenforum nog met andere internet fora waarop ik actief ben. Kan zijn dat jouw internet browser er anders over denkt en uit veiligheidsoverwegingen wil dat je telkens opnieuw inlogt. Weet je zeker dat je geen spyware op je systemen hebt staan die alles automatisch uitzet en op deze manier tracht je wachtwoorden te achterhalen.
Hier ook Firefox en geen spyware of instellingen die dit kunnen verklaren.

Aangezien het willekeurig gebeurt (met tussenpozen van enkele dagen waarin ik wel gewoon ingelogd blijf) lijkt het eerder aan de kant van de webserver of forumsoftware te liggen. Vandaar dit topic.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik vroeg mij af of jullie dit vaak zien bij mijn berichten. Ik gebruik nu wat vaker Imgbb, maar die server lijkt soms (kort) de hik te hebben. Een refresh lost het vaak al op.

Afbeelding