Toekomstige ontsluiting Spijkenisse op A15 en/of A4?

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Toekomstige ontsluiting Spijkenisse op A15 en/of A4?

Bericht door Mark » do 26 mei 2005, 20:18

De krant Botlek 1 schrijft

SPIJKENISSE - Spijkenisse verliest in de toekomst zijn aansluiting op de Botlektunnel. Automobilisten en motorrijders uit deze gemeente moeten dan over de veelvuldig open- en dichtgaande Spijkenisserbrug of nieuwe Botlekbrug rijden om het iegenland Voorne-Putten op en af te komen. Dat staat nog in de geheime plannen van Stadsregio Rotterdam

Spijkenisse wordt volgens die plannen afgesloten van de Botlektunnel, omdat die tunnel volledig nodig is voor het verkeer afkomstig van de Tweede Maasvlakte. Dat zal de volledige cpapciteit van de dan verbrede A15, en dus ook de tunnel, in beslag nemen, zo wordt verwacht.
Het liefst zien de meeste gemeenten in deze streek een 2de Botlektunnel komen, maar de aanleg daarvan is uiterst onzeker geworden. De Spijkenisser verkeerswethouder van Buurren zei vorige week in de raadsvergadering uiterst somber van een overleg met de Stadsregio te zijn teruggekomen. Hij kreeg te horen dat er geen geld beschikbaar is voor een extra tunnelbuis. Een woordvoeder van de Stadsregio bevestigde deze week dat het gorte pobleem is wa waar het geld vandaan moet komen. "De minister wil liever een goedkopere, nieuwe Botlekbrug, maar de meeste gemeenten in de Stadsregio willen een tweede Botlektunnel", zei hij. Over deze kwestie overlegt de Stadsregio half juni met minister Peijs.
In Spijkenisse wil niemand officieel reageren op de plannen, die een flinke verslechtering ten opzichte van de huidige situatie betekenen. Stiekem wordt gehoopt dat er nu al vanuit de bevolking een massaal verzet op gang komt, laat een anonieme zegsman weten. "Een nieuwe Botlekbrug, ook al is hij hoger, betekent hoe dan ook een flinke acheruitgang voor Spijkenisse, dat qua inwonertal toch gestaag blijft stijgen. Nu al is het een ramp om de stad 's ochtends uit te komen en 's avonds weer binnen te komen. Een extra tunnelbuis is daarom gewoon een must', reageert hij. De zegsmsn weet dat de nieuwe Botlekbrug niet veel hoger kan worden, omdat de treinen die er overheen gaan rijden, de helling anders niet kunnen nemen.

De Gemeenteraad van Spijkenisse eist dat de 2de Botlektunnel, die ook staat opgenomen in het Ruimtelijk Plan Regio Rotterdom 2020 er gewoon komt. Wordt evenwel gekozen voor een nieuwe Botlekbrug dan zal Spijkenisse niet meewerken aan nieuwe woningsbouwplannen, waaronder de bouw van villa's in de polder tussen Spijkenisse en Zuidland/Spijkenisse. Een grote raadsmeerderheid schaarde zich vorige week achter een motie van die strekking van ONS. Die motie maakt een uitzondering voor de al geplande bouwplannen zoals de Dijkzone woningen op de vroegere voetbalvelden in Hekelinge. Maar verdere woningbouw toestaan wil de raad niet, omdat de bewoners daarvan voor nog meer file zullen zorgen bij hij verlaten of in willen van de stad.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 26 mei 2005, 20:21

Zijn ze hier nu helemaal krank in hun koppen geworden. :shoot: :shoot: :shoot: :booooos: :booooos: :booooos: :mes: :mes: :mes: Zo wordt de chaos voor Spijkenisse niet te overzien. :evil: :evil: :evil: Als ze nou ook eens keken naar een A4 die al jaren gepland staat, gaan ze weer zo moeilijk denken :evil: :x :x

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 26 mei 2005, 20:39

Er is alleen een probleempje. Als de A 4 wordt aangelegd, en dat is nog lang niet zeker, ik verwacht dat de A 4 zuid gewoon over de hele A 29 getrokken wordt, zeker gezien de e-mail van Rijkswaterstaat richting Erwin. En als men wel de A 4 Benelux Klaaswaal aanlegt, dan nog zal er waarschijnlijk geen aansluiting richting Spijkernisse komen. Omdat men niet zit te wachten op locaal verkeer en omdat de aansluiting te duur wordt (tussen twee tunnels in). Wel wordt gesproken over een N 4 (!), een directe verbinding tussen knp. Benelux en Spike-city, over ongeveer hetzelfde trace als de geplande A 4-zuid.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 26 mei 2005, 20:42

Slecht nieuws voor Spijkenisse dus. Waarom heeft men toch nergens geld voor, maar genoeg voor drempels en andere onzin? :evil:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 26 mei 2005, 20:45

Vinny schreef:Er is alleen een probleempje. Als de A 4 wordt aangelegd, en dat is nog lang niet zeker, ik verwacht dat de A 4 zuid gewoon over de hele A 29 getrokken wordt, zeker gezien de e-mail van Rijkswaterstaat richting Erwin. En als men wel de A 4 Benelux Klaaswaal aanlegt, dan nog zal er waarschijnlijk geen aansluiting richting Spijkernisse komen. Omdat men niet zit te wachten op locaal verkeer en omdat de aansluiting te duur wordt (tussen twee tunnels in). Wel wordt gesproken over een N 4 (!), een directe verbinding tussen knp. Benelux en Spike-city, over ongeveer hetzelfde trace als de geplande A 4-zuid.
1. Uit de mail aan Erwin lees je dingen die er niet staan.
2. Een aansluiting tussen 2 tunnels in hoeft niet persé duurder te zijn, zeker wanneer het toegevoegde rijstroken betreft en geen invoegers.

Overigens is het natuurlijk onzin dat alle drie de rijstroken nodig zouden zijn om het goederenverkeer richting Maasvlakte af te wikkelen. Dat is echt pure kolder. Een groter onzin-argument kun je toch niet bedenken ! Nee, daar spelen vast en zeker politieke overwegingen een veel grotere rol.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » do 26 mei 2005, 20:56

Ik snap al helemaal niet waarom hij verbreed moet worden, het is nooit geweldig druk verderop de A15 op richting Europoort, alleen vanaf Spijkenisse wordt het druk. Dus als er geen A4 komt, dan maar een tunnel.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » do 26 mei 2005, 23:22

Vinny schreef:En als men wel de A 4 Benelux Klaaswaal aanlegt, dan nog zal er waarschijnlijk geen aansluiting richting Spijkernisse komen. Omdat men niet zit te wachten op locaal verkeer
Waarom zou men daar eigenlijk niet op zitten te wachten dan?
Dat Spijkenisse en Poortugaal e.o. VEEL beter worden ontsloten draagt toch juist bij aan het nut van de A4?
En als het een toltunnel zou moeten worden: extra verkeer is extra inkomsten, tegen redelijk geringe meerkosten. (De kosten zitten vooral in de weg zelf en de tunnels, niet zozeer in de extra aansluiting.)

Ja, ik ken de redenering van 'minder aansluitingen is beter'.
In dit geval denk ik namelijk dat andere punten zwaarder wegen. Dit lijkt me een ideaal moment om de A4-zuid opnieuw te bekijken. Dan lijkt die 2e Botlektunnel me ook gelijk niet meer nodig.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 26 mei 2005, 23:25

Wicher schreef:Dit lijkt me een ideaal moment om de A4-zuid opnieuw te bekijken. Dan lijkt die 2e Botlektunnel me ook gelijk niet meer nodig.
Daar heb je zo een goed punt te pakken, Matthijs. Ik sluit me hierbij aan.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » do 26 mei 2005, 23:27

Misschien moeten we wat Spijkenisser boze burgers voeren? :)

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » do 26 mei 2005, 23:58

Die gasten zijn gestoord... niet alleen de mensen uit Spijkenisse heb je daarmee, maar ook aangrenzende gemeenten/dorpen zoals Heenvliet/Geervliet en zelfs Hellevoetsluis (nee; die rijden niet standaard om via de N57).

Ik kan niet geloven dat dit ooit doorgaat... ik zie de helestoet al door Spijkenisse en Hoogvliet naar de A15 rijden... :shock:
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 27 mei 2005, 8:12

Ja, Hoogvliet, met de Aveling die van 2 naar 1 + 1 busbaan is teruggebracht, een busbaan waar sinds de opening van de metro Spijkenisse-Schiedam-Marconiplein vrijwel geen bus meer rijdt.

Heel goed bij calamiteiten, mijn complimenten :( :( :evil: Als het verkeer over de Spijkenisserbrug/N492 (die ook in de spits gewoon opengaat). Het verkeer in Spijkenisse staat in de splits nu al vast met 2 uitvalswegen, als daar 1 vanaf gaat is de ellende helemaal niet meer te overzien. Dit is inderdaad een hele grote blunder als dit doorgezet zou worden. Ik blij dat ik niet meer in Spijkenisse woon :mrgreen:

Wat betreft de doortrekking van de A4 ten zuiden Benelux: Forget it, zie mijn posting in de draad over de nummering A29 en A4. Daar heb ik een mailtje gepost van RWS waarin staat de de vermelding A4 op de HM-paaltjes een fout is, en het gewoon A29 moet zijn.

Mark: Op de barricaden! :!:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 27 mei 2005, 8:18

Palance schreef:Daar heb ik een mailtje gepost van RWS waarin staat de de vermelding A4 op de HM-paaltjes een fout is, en het gewoon A29 moet zijn.
In dit mailtje dat je postte staat ander onomwonden dat het correct is.
Rijkswaterstaat schreef:In antwoord op uw vraag kunnen wij u het volgende mededelen.

De nieuw geplaatste hectometerbordjes zijn correct van tekst en ook juist geplaatst.
Bij het vernieuwen van de hectometerbordjes is afgesproken om de A29 vanaf hectometer 89.900 richting Zeeland A4 te gaan noemen (zoals het destijds de bedoeling was).
Kortom: de hectometerpaaltjes zijn nu aangepast aan de gewenste situatie.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 27 mei 2005, 9:31

Dat klopt, in het eerste mailtje vertelde RWS mij dat de HM-paaltjes A4 correct zijn, en na mijn vraag hoe het nu met de bewegwijzering zit, kreeg ik dit mailtje waar staat dat de paaltjes A4 dus toch eigenlijk niet correct zijn, maar A29 moeten bevatten.

Ofwel, iemand heeft bij het bestellen niet goed opgelet en is er waarschijnlijk van uitgegaan dat het rijkswegnummer gelijk is aan het A-nummer. Daarom wacht ik nu met belangstelling op de A38.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 27 mei 2005, 10:06

Nou ja, het is slechts een Pyrrusoverwinning voor je. De bordjes (met sticker) staan er, en ik durf er mijn hoed onder te verwedden dat de stickers verdwijnen na aanleg van de A4 Dinteloord-Bergen op Zoom. Dan worden de wegwijzers waarschijnlijk vervangen.

Waarschijnlijk heeft men nu uit kostenoverwegingen de wegwijzers niet willen vervangen, en heeft men voor stickers gekozen.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » vr 27 mei 2005, 12:08

Palance schreef:Wat betreft de doortrekking van de A4 ten zuiden Benelux: Forget it, zie mijn posting in de draad over de nummering A29 en A4. Daar heb ik een mailtje gepost van RWS waarin staat de de vermelding A4 op de HM-paaltjes een fout is, en het gewoon A29 moet zijn.
Je verbindt wel erg verstrekkende conclusies aan het nummer op de hm-paaltjes.
Wel of niet aanleggen van de A4 Beneluxster-Klaaswaal is vooralsnog een politieke discussie. Of er momenteel nou A4 of A29 op de paaltjes staat heeft daar echt geen invloed op. (Het zou een teken KUNNEN zijn, maar dat is het niet.)

Wat WEL invloed kan hebben op het besluitvormingsproces is de vraag of ze de gehele A29 (en een stuk A15) als A4 gaan bewegwijzeren. Dan lijkt het stuk Beneluxster-Klaaswaal geen 'missing link' meer, maar een afsnijding. Krijg dat er maar eens politiek door. :roll:
Wat mij betreft dus absoluut geen goed idee, al is het maar om de mogelijkheid open te houden dit stuk nog eens aan te leggen.
Ik zou nog liever zien dat men de HELE 'A4'-zuid (dus tot aan Antwerpen) vooralsnog als A29 bewegwijzert.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » za 28 mei 2005, 0:05

Beste mensen, in het plan van de doorstroomroute van het bedrijfsleven is GEEN ruimte ingeruimd voor een aansluiting A 4 --> Spijkernisse. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze aansluiting onnuttig is, maar hij is wel duur, omdat er een extra kunstwerk en 4 verbindingslussen bijkomen. De tol (mocht het een tolweg worden) is dus hoger.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 28 mei 2005, 20:42

Vinny schreef:Beste mensen, in het plan van de doorstroomroute van het bedrijfsleven is GEEN ruimte ingeruimd voor een aansluiting A 4 --> Spijkernisse. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze aansluiting onnuttig is, maar hij is wel duur, omdat er een extra kunstwerk en 4 verbindingslussen bijkomen. De tol (mocht het een tolweg worden) is dus hoger.
Dat zie je verkeerd. Een halve aansluiting Spijkenisse (alleen richting Beneluxster) is makkelijk inpasbaar. En als je het slim aanpak, kost het je geen kunstwerk extra. Denk maar eens aan hoe de aansluiting Zeeburg was bij de Zeeburgertunnel (voordat de huidige aansluiting IJburg er was).

Tegenover één iets bredere tunnel staan dan wel heel veel extra inkomsten: me dunkt dat dat wél interessant is voor een private financierder.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 29 mei 2005, 18:40

René schreef:Een halve aansluiting Spijkenisse (alleen richting Beneluxster) is makkelijk inpasbaar.
Huh??
Dat lijkt me nogal een slecht idee. Als je dan vanaf Spijkenisse naar het zuiden wil moet je een gigantische omweg maken, nota bene via de drukke aansluiting op de A15.

Dat terwijl het me niet lijkt dat een complete aansluiting veel duurder hoeft te zijn. Die behoeft ook geen extra kunstwerk, want zoals je al zei: de tunnels op zich zijn al kunstwerken die ook voor dit doel te gebruiken zijn.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 29 mei 2005, 18:45

Met een halve aansluiting Spijkenisse op de A4 bedien je volgens mij 90% van de relaties. Het beetje verkeer dat in zuidelijke richting wil kan ook via A15 en A29 (Heinenoordtunnel) naar Klaaswaal. Inderdaad een stukje om, maar altijd nog beter dan de huidige situatie (helemaal om via de Hartelbrug).
Als met die halve aansluiting vervolgens de A4 met aansluiting Spijkenisse veel aantrekkelijker wordt, dan valt een keuze voor die halve aansluiting volgens mij heel goed te verdedigen.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 29 mei 2005, 18:50

Oke, alleen als de keuze gaat tussen een A4 met halve aansluiting of geen A4 zou ik ook voor de eerste kiezen.

Het komt mij echter nog steeds over als een nogal zinloze beperking en bezuiniging, dus ik hoop en neem aan dat het uiteindelijk niet zal gaan als hierboven geschetst.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 29 mei 2005, 19:02

Als een volledige aansluiting financieel de zaak niet zou belemmeren, dan heeft dat uiteraard ook mijn voorkeur. Mijn inzet was: beter een A4 met halve aansluiting dan een A4 zonder aansluiting Spijkenisse.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 29 mei 2005, 19:11

Ik kan het natuurlijk niet laten hierbij weer een oud kaartje tevoorschijn te halen.
Dit is wat ik in gedachten had: (De 2 tunnels/bruggen zijn NIET ingetekend.)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 29 mei 2005, 20:30

Als de A4 er is, is de omlegging van de A13 naar de A16 dan nog wel nodig? Met name regionaal/interregionaal verkeer zal dan via de A4 gaan en de A16 links laten liggen (vanuit het noorden).
Desalniettemin een mooi plaatje!

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 29 mei 2005, 20:39

Volgens mij was er uit onderzoek gebleken dat deze nog steeds wel nodig is.

Een zeer groot deel van het verkeer van de A13 zal namelijk naar de A15 en de A16 (tot aan Breda) moeten, en daarop heeft de A4 geen invloed.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 29 mei 2005, 21:35

Gewoon een 'A 217' aanleggen dan. (En voordat er nummerologen boos worden, dat kan dan als A 3 of zo genummerd worden). Iig een verbinding Oud-Bijerland (A4) --> Kiltunnel/'s Gravendeel, inclusief knooppunt op de A 16.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 29 mei 2005, 21:37

Leuk idee, maar een 'A1316' (;)) lijkt me op alle fronten beter.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 29 mei 2005, 22:18

Pff, ik ben 3 daagjes weggeweest. Wat heb ik veel gemist zeg :o

Maar een A13-A16 zal de overbelaste A20 bij Crooswijk sterk ontlasten, maar ik denk dat dat al eerder vermeld is.
Vinny schreef:Gewoon een 'A 217' aanleggen dan. (En voordat er nummerologen boos worden, dat kan dan als A 3 of zo genummerd worden). Iig een verbinding Oud-Bijerland (A4) --> Kiltunnel/'s Gravendeel, inclusief knooppunt op de A 16.
Ze verklaren je voor gek! Dat is het allerlaatste waar de Hoekse Waard op zit te wachten, een snelweg door het zogenaamde mooie gebied wat echt bewaard moet blijven wegens milieu redenen en terwijl er allemaal auto's staan te puffen in Spijkenisse boeit ze geen ene f*ck. Het zou natuurlijk wel fijn zijn, maar die 'A 217"zal nooit never nimmer komen.

--

De situatie in Spijkenisse begint nu wel nijpend te worden. Er staan nu bijne elke doordeweekse morge wel een fikse file op de N492 en N493 die steeds langer worden en langer duren. En helemaal als er iets mis is met de Hartel of Spijkernissebrug, kun je het we schudden in Spijkenisse :!:

Misschien moeten we inderdaad eens als Spijkenissers acties gaan voeren, dreigbrieven naar Peijs ofzoiets ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 30 mei 2005, 8:12

Mark schreef:
Vinny schreef:Gewoon een 'A 217' aanleggen dan. (En voordat er nummerologen boos worden, dat kan dan als A 3 of zo genummerd worden). Iig een verbinding Oud-Bijerland (A4) --> Kiltunnel/'s Gravendeel, inclusief knooppunt op de A 16.
Ze verklaren je voor gek! Dat is het allerlaatste waar de Hoekse Waard op zit te wachten, een snelweg door het zogenaamde mooie gebied wat echt bewaard moet blijven wegens milieu redenen en terwijl er allemaal auto's staan te puffen in Spijkenisse boeit ze geen ene f*ck. Het zou natuurlijk wel fijn zijn, maar die 'A 217"zal nooit never nimmer komen.
Ach, de HSL heeft het landschap van de Hoeksche Waard al gemold. En de N217 heeft als dank een aanzienlijk aantal rotondes erbij gekregen. Dus een snelweg kan er ook nog wel bij :)
De situatie in Spijkenisse begint nu wel nijpend te worden. Er staan nu bijne elke doordeweekse morge wel een fikse file op de N492 en N493 die steeds langer worden en langer duren. En helemaal als er iets mis is met de Hartel of Spijkernissebrug, kun je het we schudden in Spijkenisse :!:
Ook leuk als de Heinenoordtunnel een keer dicht is: Je staat zo 3 uur te wachten voor het veer naar Nieuw-Beijerland. :(
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » ma 30 mei 2005, 11:27

Mark schreef:
De situatie in Spijkenisse begint nu wel nijpend te worden. Er staan nu bijne elke doordeweekse morge wel een fikse file op de N492 en N493 die steeds langer worden en langer duren. En helemaal als er iets mis is met de Hartel of Spijkernissebrug, kun je het we schudden in Spijkenisse
Uit eerder onderzoek is gebleken dat de aanleg van de Blankenburgtunnel eveneens ontlastend zal werken voor het oost-west verkeer van en naar Spijkenisse. Gerekend naar Knp.Kethelplein is het vanuit Spijkenisse nauwelijks omrijden via de Blankenburgtunnel. Het geld voor een evt. 2e Botlektunnel/brug kan mede daarom beter in deze nieuwe tunnel worden gestoken.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 30 mei 2005, 14:25

Die aansluiting van Spijkenisse op de doorgetrokken A4 is m.i. vrij simpel. Omdat de A4 door twee tunnels moet, kan het stuk tussen die twee tunnels verdiept worden aangelegd. Daar past dan m.i. ook best een aansluiting voor Spijkenisse in: viaduct over de verdiepte aanleg en op- en afritten naar de A4.

Plaats reactie