De deelauto waar ik gebruik van maak wordt gebruikt en de kilometerstand loopt ongeveer net zo snel op als mijn eigen auto, dus ongeveer 20.000 km per jaar. Maar het blijft een niche mijns inziens.
Autodelen
Moderator: Moderatoren
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Re: Autodelen
Dat alles waar anderen gebruik van maken maar vies en goor is zegt misschien wel wat over je eigen vooringenomenheid
De deelauto waar ik gebruik van maak wordt gebruikt en de kilometerstand loopt ongeveer net zo snel op als mijn eigen auto, dus ongeveer 20.000 km per jaar. Maar het blijft een niche mijns inziens.
-
wellproc
- dorpsstraat
Re: Autodelen
Mijn auto is ook wel eens een bende, maar dat is dan vaak mijn eigen schuld. En dan ruim ik het zelf ook op cq maak ik het schoon. Waar ik een hekel aan heb is de troep/viezigheid van een ander, die integraal onderdeel lijkt te zijn van het autodelenconcept.
En dat is geen theoretische gedachte, maar de praktijk van wat ik heb gehuurd/geleend/gebruikt van een ander. Auto's, huizen, gereedschap, verzin het maar. In het algemeen is mijn ervaring dat het viezer is, slechter werkt, et cetera dan spullen die van iemand eigendom zijn en in principe niet worden uitgeleend of gedeeld. Hoe meer iets gedeeld wordt, hoe minder aandacht (liefde zo je wilt) het krijgt.
Van nature ben ik erg zuinig op mijn spullen, dat maakt het contrast wel groter.
De kleine dingetjes (zoals radiozender/parkeerkaartje) die ik aanhaalde, moet je met een glimlach lezen. Het zijn illustraties.
(Helaas komt de bedoeling van een tekst niet altijd over zonder het gezicht van de spreker erbij...