Nieuwe wegweizer?

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 30 mei 2005, 8:03

Peter schreef:Men heeft de hm-bordjes op de N34 bij Emmen vernieuwd. Het oude A34 hm-paaltje is echter blijven bestaan :lol:

Er zullen naast de N3 toch ook N2, N7, N8 en N9 hm-bordjes te fotograferen zijn, Erwin ? (de N7 in Sneek dan, want in Groningen is A7 aangegeven op de N7)
In welke richting en waar ongeveer staat het A34-bordje? Ik ben over een paar weken die die buurt, dus dan probeer ik een foto te maken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 30 mei 2005, 8:05

mavas schreef:Nu weer verder over het onderwerp waar het in eerste instantie over ging!

Vandaag was ik toevallig in de buurt, nadat ik bij een collega van René was geweest in Schalkwijk. Moet je zien hoe ze het hebben opgelost.

Afbeelding

Bij de eerste foto moeten ze nog de autosnelweg symbooltjes vervangen door autoweg, en bij de onderste is het een beetje lelijk overgeplakt.
Hadden ze de A205 niet op een betere manier kunnen overplakken? :evil:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 30 mei 2005, 11:14

Palance schreef:In welke richting en waar ongeveer staat het A34-bordje? Ik ben over een paar weken die die buurt, dus dan probeer ik een foto te maken.
De richting is noord, de hm-waarde staat op onderstaande foto. :)

Als je een foto maakt, probeer dan een betere dan die van mij te maken. Dat valt nog niet mee vanuit een rijdende auto... (een parkeerhaven is niet in de buurt)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op di 16 aug 2005, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 30 mei 2005, 23:32

Ik heb nog een discputabel geval gespot vandaag.
Als je vanuit Diemen-Noord naar de snelweg wilt, word je verwezen naar de A10.
Zodra je dit bord volgt de snelweg op, dan kom je op de..... A1!
En er staan vanaf hier aanduidingen met A10-Zuid en A10-Oost.

Dus zou dit een wegweizer kunnen zijn, a) vanwege het feit dat je niet op de A10 bent? en b) omdat je niet op de A10 komt maar kunt kiezen voor de A10-Zuid en de A10-Oost?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 31 mei 2005, 0:38

Vind ik niet echt fout. Ik kan me nog herinneren dat toen de ringweg niet helemaal af was men op de oprit s 113 de A 1 aangaf.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » di 31 mei 2005, 15:53

Vinny schreef:Vind ik niet echt fout. Ik kan me nog herinneren dat toen de ringweg niet helemaal af was men op de oprit s 113 de A 1 aangaf.
Ja, en bij de laatste oprit van de A13 staat alleen A4 aangegeven. Enzovoort.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 31 mei 2005, 16:07

Bij de laatste oprit van de A29 staan ze allebei: A15 en A29 :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » di 31 mei 2005, 16:10

Palance schreef:Bij de laatste oprit van de A29 staan ze allebei: A15 en A29 :)
Ja, dat had ik oorspronkelijk in mijn vorige bericht geschreven, maar op het laatste moment heb ik die tekst vervangen door "enzovoort". :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » di 31 mei 2005, 18:11

Op zich niets mis mee als een genummerde weg geen andere bestemming heeft dan een andere genummerde weg. De A4 bij Delft-noord is wat discutabel, omdat je via de A13 ook Den Haag inkan (Rijswijkseweg) zonder ooit de A4 te berijden.

Aan het einde van de N33 bij Assen zuid is men ook wat inconsequent (wellicht door plaatsingsdatum). De doorgaande weg naar Groningen (met slechts de bestemming A28-noord) wordt nog als N33 aangegeven (met A28 tussen haakjes), terwijl de afslag leidend tot de A28-zuid en bovendien Assen-ring en het TT-terrein wel met een rood kadertje wordt weergegeven. De oprit naar de A28-noord geeft sinds kort wel (slechts) A28 aan in rood op de borden en niet mee N33 in geel, terwijl de hm-bordjes van de oprit wel N33 aangeven. Duidelijkeheid en consequentheid gaan niet altijd samen ...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » di 31 mei 2005, 18:45

Toch vind ik dat soort zaken over het algemeen niet zo netjes. Mensen rekenen erop dat iets een aansluiting op bijv. (voorbeeld van Delft-Noord) de A13 is. Dan moet er ook A13 staan, anders kunnen mensen nog denken dat ze ergens anders zitten. Wel lijkt het me een goed idee A4 op de een of andere manier wit-op-blauw te vermelden.

De N33/A28 bij Assen vind ik wat anders, omdat dat eigenlijk al een soort oprit naar de A28 is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 02 jun 2005, 16:43

Dan heb ik er nu hopelijk wel een gevonden!
Als je van de N200 uit Haarlem richting A200 gaat, zie je op een gegeven moment de melding dat na het kruispunt de A200 zou moeten beginnen volgens de wegwijzer, maar juist na dit kruispunt staan autoweg borden. Pas een paar honderd meter verder staan de autosnelweg borden.

Heb ik nu wel een wegweizer gevonden????? :lol:

Ed
verkeersader
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 18:04
Locatie: Goesdorf (L)

Bericht door Ed » do 02 jun 2005, 17:35

Wicher schreef:Toch vind ik dat soort zaken over het algemeen niet zo netjes. Mensen rekenen erop dat iets een aansluiting op bijv. (voorbeeld van Delft-Noord) de A13 is. Dan moet er ook A13 staan, anders kunnen mensen nog denken dat ze ergens anders zitten. Wel lijkt het me een goed idee A4 op de een of andere manier wit-op-blauw te vermelden.
In dit verband vind ik het een goed idee om een bord neer te zetten "einde A13, begin A4" zoals je ze in Noord Holland tegen komt (aansluiting A5-A4 en A5-A9). Vraag me toch al af waarom dit niet consequent gebeurt...
Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 02 jun 2005, 20:58

mavas schreef:Dan heb ik er nu hopelijk wel een gevonden!
Als je van de N200 uit Haarlem richting A200 gaat, zie je op een gegeven moment de melding dat na het kruispunt de A200 zou moeten beginnen volgens de wegwijzer, maar juist na dit kruispunt staan autoweg borden. Pas een paar honderd meter verder staan de autosnelweg borden.

Heb ik nu wel een wegweizer gevonden????? :lol:
Nee, de bebording is sinds kort aangepast. Vroeger startte de autosnelweg al pal voor de suikerfabriek, na de bruggen over het zijkanaal. Nu is dit verlegd tot bij de aansluiting Zwanenburg. De bewegwijzering heeft men echter (nog) niet aangepast.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 02 jun 2005, 22:36

René schreef:
Nee, de bebording is sinds kort aangepast. Vroeger startte de autosnelweg al pal voor de suikerfabriek, na de bruggen over het zijkanaal. Nu is dit verlegd tot bij de aansluiting Zwanenburg. De bewegwijzering heeft men echter (nog) niet aangepast.
Ik bedoel dus precies de andere kant Rene. Bij het kruispunt naar de Kegge- en Stastokviaducten. Vlakbij Haarlem dus.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 03 jun 2005, 11:40

mavas schreef:Dan heb ik er nu hopelijk wel een gevonden!
Als je van de N200 uit Haarlem richting A200 gaat, zie je op een gegeven moment de melding dat na het kruispunt de A200 zou moeten beginnen volgens de wegwijzer, maar juist na dit kruispunt staan autoweg borden. Pas een paar honderd meter verder staan de autosnelweg borden.

Heb ik nu wel een wegweizer gevonden????? :lol:
Soms heeft men al een A-nummer aan als de weg verderop pas een echte snelweg wordt. Bekende voorbeelden zijn de A7 (west) in Groningen, en de A12 (Utrechtsebaan) in Den Haag.
Ook bij opritten wil men nog wel eens "smokkelen": soms begint de echte oprit naar de snelweg pas 1 kruising verder, maar staat er al wel een A-logo op de borden.

Die A200 is dus wel bijzonder, maar niet héél bijzonder. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Tims
woonerf
Berichten: 75
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 15:17
Locatie: Waalwijk

Bericht door Tims » za 04 jun 2005, 14:59

In Geldermalsen hebben ze hele bijzondere rotondes:
Afbeelding

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » za 04 jun 2005, 15:14

Haha, dit vind ik nou echt een blunder. Ik weet niet wie dit bord zo gemaakt heeft, maar die had wrsch al iets teveel op, of was net uit Engeland geïmmigreerd. :)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 22 okt 2006, 17:56

Vandaag nog een nieuwe wegweizer gespot op de N831. Daar stond een vrij nieuw ANWB-bord (olddesign :)) met een grote fout erop. Het pontje naar Herpt stond zwart op wit aangegeven... :roll:

Op de andere borden stond het wel goed maar daar stond weer een nieuw veerpontsymbooltje op een olddesign-bord. :dontknow:

Plaats reactie