De oude situatie. De uitrit is geconstrueerd als een uitrit.

De nieuwe situatie. Op basis van het ontwerp, het verkeersplateau, lijkt dit inderdaad een gelijkwaardig kruispunt. Wanneer je goed kijkt is direct duidelijk dat dit een weg met een beperkte bestemming betreft. De weg is zelfs afsluitbaar met een hek.

Het verkeersbesluit. De aanpassing staat niet vermeld in het besluit.

Het verkeer van rechts wordt niet of nauwelijks voorgelaten, ook niet nadat de gemeente nu een bord heeft geplaatst. Ik ben ook niet te spreken over deze situatie. Als je de uitrit verlaat voelt het ook niet natuurlijk om voorgelaten te worden. Iedereen weet dat je geen voorrang hebt wanneer je een uitrit verlaat. Ik had al bijna een aanrijding met een fietser toen deze niet voor mij stopte. Het is ook niet wenselijk, op deze manier kan van iedere uitrit een gelijkwaardig kruispunt gemaakt worden. Dat zou een verkeerschaos veroorzaken. Dat wil ik thuis ook wel, dat als ik met mijn auto mijn uitrit verlaat al het verkeer moet stoppen (sarcasme).

Het grootste probleem hier is dat een rechter dit zeer waarschijnlijk wel als een gelijkwaardig kruispunt zal zien en dat wanneer je als automobilist hier schade rijdt, jij dus de rekening mag betalen. Het is nu wachten op een reactie van de gemeente Apeldoorn en hun verkeerskundigen.