Opmerkingen over het forum
Moderator: Moderatoren
-
Klaasje
- dorpsstraat
Re: Opmerkingen over het forum
Bij OVNL is die sinds een DDOS achter de inlog verdwenen. Een prima tussenweg om reguliere bezoekers te faciliteren maar het helpt voor een niet ingelogde volgende DDOS.
-
Mark
- Forumbeheerder
De tijdelijk verwijderde linkjes naar "Onbeantwoorde onderwerpen" en "Actieve onderwerpen" zijn weer terug (ook voor gasten). Tevens is de "AI-botblocker" nu ook actief voor de Wegenwiki, nadat we daar ook wat verdachte dingen zagen gebeuren.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Chrysa
- autoweg
Schattige mascotte van dat filter wel, jammer dat ik hem zo kort te zien kreeg. 
-
Durashift
- expressweg
Ik had eerder op de avond wel weer een bad gateway time=out (508?) melding.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Na Enter als een gek op Print Screen rammen en voila:Chrysa schreef: zo 27 jul 2025, 23:19 Schattige mascotte van dat filter wel, jammer dat ik hem zo kort te zien kreeg.![]()

(ook maar wat geblurred, geen idee hoe gewiekst die bots zijn tegenwoordig)
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Ik heb sinds dat filter geïnstalleerd is wel (op zowel mijn telefoon als mijn laptop, in verschillende browsers) om de haverklap deze mededeling. Wegklikken lost het alleen op voor die betreffende pagina:

Ik heb het ook niet op andere websites. Het zal wel een gebrek aan kennis van mij zijn en misschien vraag ik nu iets heel vanzelfsprekend, maar kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen zodat ik dit niet elke keer zie?

Ik heb het ook niet op andere websites. Het zal wel een gebrek aan kennis van mij zijn en misschien vraag ik nu iets heel vanzelfsprekend, maar kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen zodat ik dit niet elke keer zie?
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
PeterSchoeber
- autoweg
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
-
Durashift
- expressweg
Ik kijk hier ook met Firefox maar herken dit niet. Ik heb wel add-blocker werkend. Misschien is dat nog van invloed?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
Mark
- Forumbeheerder
Dit lijkt nieuw gedrag te zijn van de Google Adsense implementatie (met bijbehorende cookiewall). Het heeft niks te maken met de nieuwe botblocker of de forumsoftware. Geen idee of dit aan te passen valt (we kunnen kijken maar niks beloven)...
-
Joshua
- autoweg
Het begon in mijn geval na alle AI problemen, niet toevallig of wel, ik heb geen enkel idee.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Idem. Daarvoor had ik nergens last van. Nu op de telefoon inderdaad de bekende melding.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Tip / suggestie: in de DuckDuckGo-browser speelt dit probleem niet
Edit: typo
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op do 31 jul 2025, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Maar van browser veranderen voor een probleem dat ik vooralsnog op slechts één website heb vind ik overkill.Seat Ibiza schreef: do 31 jul 2025, 10:27![]()
Tip / suggestie: ik de DuckDuckGo-browser speelt dit probleem niet![]()
Als er een optie is waarmee ik dit zelf in mijn browser kan uitschakelen zonder een adblocker te installeren doe ik het ook graag; ik wist in eerste instantie niet eens waar de oorzaak lag en had het idee dat dit iets is waar ik zelf wat aan kan doen, dat was ook de reden dat ik het vroeg. Omdat ik ervanuit ging dat ik waarschijnlijk niet de enige op dit forum was met dit issue. Maar er lijkt dus vooralsnog geen simpele oplossing te zijn.
-
Mark
- Forumbeheerder
Niet toevallig omdat de servercache opgeschoond is na de implementatie van de maatregelen. Dus nu popt het op. Maar de wijziging is door het Google al eerder gedaan en er wordt op het Google support forum ook over geklaagd sinds een aantal maanden. Maar een directe oplossing is niet voor handen.Joshua schreef: wo 30 jul 2025, 12:34 Het begon in mijn geval na alle AI problemen, niet toevallig of wel, ik heb geen enkel idee.
Vroeger was dit een vaste balk die onderaan de pagina werd geplaatst. Dit is dus nu veranderd naar een dat zwevende balkje met ander gedrag. Zonder dat het o-zo-fantastische Google enige optie om dit aan te passen (behalve uitzetten, waarbij we dan niet voldoen aan de regelgeving voor dit soort dingen).
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Duidelijk, en bedankt voor de uitleg.
Ik zie nu ook dat bv. seat61.com (een andere site die ik wel eens gebruik en die ook Google Ads heeft) het ook heeft, maar daar zit het minder in de weg, vooral omdat je het pas te zien krijgt als je helemaal naar beneden doorscrolt en daar op de meeste pagina's onderaan toch hetzelfde staat en je niet altijd zover doorscrolt.
Ik zie nu ook dat bv. seat61.com (een andere site die ik wel eens gebruik en die ook Google Ads heeft) het ook heeft, maar daar zit het minder in de weg, vooral omdat je het pas te zien krijgt als je helemaal naar beneden doorscrolt en daar op de meeste pagina's onderaan toch hetzelfde staat en je niet altijd zover doorscrolt.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Kan het zijn dat ik de functie "Markeer alle forums als gelezen" sinds kort mis?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Als je het forum bezoekt vanuit de hoofdpagina zit die optie er nog steeds.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bij mij niet.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Piles
- autoweg
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
HIerzo dus:

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ah, is-ie daarheen verplaatst. Dank allen! 
-
GuteFahrt
- 2x2 autosnelweg
Gisteravond had ik, net als al een paar keer eerder de laatste tijd grote moeite met een bericht plaatsen op het forum. Nadat ik de link had ingetoetst en op enter had gedrukt kwam heel kort in een flits een AI bot afbeelding in kleur (
, ben hier echt een leek) op het scherm en later ging "zelfs" mijn monitor - beeldscherm even op zwart terwijl ik op het forum was. PC en monitor werken anders voor zover ik weet nog prima. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Laden ging ook weer zeer traag...het was rond 22:45.
edit: had het net weer, dan bij de Wegenwiki. Plaatje van een meisje en er stond bij, make sure you're not a bot.
Laden ging ook weer zeer traag...het was rond 22:45.
edit: had het net weer, dan bij de Wegenwiki. Plaatje van een meisje en er stond bij, make sure you're not a bot.
-
Mark
- Forumbeheerder
Het zwarte scherm met een plaatje die soms voorbij flitst is de AI-bot "checker" die controleert of jij als bezoeker een bot bent of niet. Normaliter zou je hier nauwelijks iets van moeten zien, maar als je een trage computer/telefoon en/of verbinding hebt, dan kan die (zij
) wat langer in beeld blijven.
-
ronny forgeron
- verkeersader
Aha, ik dacht dat ik dat benjebot plaatje zag omdat ik altijd via een vpn of een proxy werk, en dat veel fora me daarom blokkeren.
-
Coccodrillo
- stadsweg
Hi, when I try to translate a whole page with Google Translate on a Windows PC, I get this advice. Is it possible to disable this bot filter, only for Google Translate bots?
This doesn't happen from my Android smartphone with Chrome, where Chrome can translate directly everything. I don't use Chrome on Windows, but at this point I should try it.
für Güter die Bahn
pour vos marchandises le rail
chi dice merci dice ferrovia
pour vos marchandises le rail
chi dice merci dice ferrovia