mavas schreef: do 10 jul 2025, 15:15Toch raar dat dit grote nieuws NIET op de hoofdpagina van de provincie is terug te vinden.
Waarschijnlijk omdat PS er nog over moeten stemmen. Daarmee is het besluit vooralsnog niet definitief, al komt het niet zo vaak voor dat PS een GS besluit ongedaan maakt, omdat die partijen een meerderheid hebben.
Maar het valt mij in het algemeen ook op dat er weinig communicatie is over wegenprojecten bij diverse provincies, dan moet je echt de besluitenlijsten in of ingekomen stukken raadplegen. Een persbericht wordt lang niet altijd meer geplaatst. Ook over wegwerkzaamheden wordt niet heel veel gecommuniceerd bij een aantal provincies, of je moet diep zoeken in de website.
Ik heb mij sowieso wel eens verbaasd over de persberichten van provincies, het gaat nogal vaak over zaken die vooral specifieke stakeholders of interne processen aangaan, terwijl wegbeheer bij uitstek het meest zichtbare en tastbare provinciale beleid is voor burgers. Iedereen maakt van N-wegen gebruik.
Bijvoorbeeld op de hoofdpagina van de provincie Noord-Holland worden de volgende twee artikelen uitgelicht:
* Blij met de bus en zuinig met energie
* “Als je nooit zichtbaar bent, wordt het nooit normaal”
Maar er staat ook een bericht over het
Integraal Meerjarenprogramma Infrastructuur (iMPI) dat net is vastgesteld. En dat ze
de bruggen en sluizen zelf weer gaan bedienen.