Een variant die hier vaak langs komt, maar misschien wat minder vaak vanuit Den Haag. Wat de meesten je zullen zeggen, is dat de route over Saarbrücken je niet sneller naar Strasbourg zal brengen, maar wel goedkoper. De route kan wat rust brengen (vermoedelijk minder relevant op jouw tijdstip), maar is ook wat harder werken met draaien en enkelbaans stukken.exroosje schreef: zo 13 jul 2025, 13:42 Nu zat ik zaterdag ochtend te plannen , weer kwam de Luxemburg route er het snelst uit, en kwam google met weer een nieuwe route: Antwerpen Luik Saarbrucken Straatsburg Basel.
Zodra je op het enkelbaans stuk zit, zou ik je navigatie aan het werk zetten naar een (dorps)bakker of bar-tabac. Dat moet op de zaterdagochtend wel goed komen. Op het expreswegdeel van de N57 kan dat trouwens ook, maar als je het zuidelijker doet, hakt dat het binnendoor-stuk wel aardig in tweeën. Is ook logischer wanneer de voorafgaande stop de onvermijdelijke Luxemburgse tankstop was. Ik kwam zelf ooit uit in de bakker-bar van de Super U in Baume-les-Dames.Een groot aandeel van de kortste route via Ponatrlier is het gebrek aan stopmogelijkheden na Nancy. In mindere mate ook een issue van de A18 route.
Andere variant: op het enkelbaans stuk N57 bij Fougerolles staan in deze tijd van het jaar allemaal stalletjes aangegeven voor verkoop van kersen. Ook dat biedt kansen voor een stop.