En nee, niet spieken. Gewoon raden.
Ik kwam er pas achter hoe hard ik hier mag door post van de Centrale Justitiële InkomensBron. De vorige boete was bijna 10 jaar geleden, waarschijnlijk in dezelfde regio.
Ik heb de foto en de dashcambeelden nog eens teruggekeken. Was met twee man in de auto op weg naar Rotterdam Airport en de zon stond vrij laag, waardoor ik de borden en de flitspaal niet zag. De auto voor me reed wat harder dan de flitsmarge en remde licht waardoor ik ook ging remmen. Dat was de reden dat het bij 54 km/h na correctie bleef.
Deze flitspaal is een van de meest rendabele in Zuid-Holland. Bij de drie kruisingen verderop mag je ook maar 50, maar daar zijn geen flitspalen. Daar werd een stukje harder gereden.
Te smal, erftoegangen, landelijk gebied, het is geen weg voor doorgaand verkeer, milieu, geluidsoverlast en dus rust en wat je nog meer kunt verzinnen. Begrijpelijk? Nou nee, deels misschien. Onzin? Zeker.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
afgaande op de beelden (uit 2021) ligt het daar volledig buiten de kom en zijn geen beperkingen geplaatst.
Dat komt de standaard regel aanbod: vmax = 80
Of het echt wenselijk is om daar 80 km/h aan te houden, hou ik even in het midden