Remmerden is nu inderdaad doodlopend door de afwaardingswerkzaamheden aan de Rijksstraatweg momenteel.
Google Earth & Maps
Moderator: Moderatoren
-
Durashift
- expressweg
Re: Google Earth & Maps
Remmerden is nu inderdaad doodlopend door de afwaardingswerkzaamheden aan de Rijksstraatweg momenteel.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Spookrijdende Streetviewauto op I-29 nabij de Canadese grens.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Waaruit maak je op dat hij spookreed? Het is in de VS vrij gebruikelijk om ook aan de linkerkant van de rijbaan te stoppen, om wat voor reden dan ook.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
De auto gaat hierzo weer naar de goede rijbaan.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Als ik het goed bekijk is het op deze plek misgegaan:
https://maps.app.goo.gl/c9X9GdknPnPxJ25a6
In 2022 stond er alleen een éénrichtingspijl. Ik zie het als heel vervelende inschattingsfout.
In 2022 stond er alleen een éénrichtingspijl. Ik zie het als heel vervelende inschattingsfout.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Harald80
- dorpsstraat
Hoevaak vernieuwd Maps het kaartmateriaal eigenlijk?
Ik zat vanavond de A304 in noord-Frankrijk na te pluizen op Maps, waarbij ik erachter kwam dat het traject tussen
A34-A304 en het viaduct over de D116 nog helemaal in ruwbouw staat afgebeeld. Aarden banen, zandlichamen, hier en daar een viaduct in ruwbouw. Dit terwijl het oudste Streetview-beeld van dat deel A304 al uit mei 2019 stamt. De weg ligt er dus al minimaal 6 jaar......
Ik zat vanavond de A304 in noord-Frankrijk na te pluizen op Maps, waarbij ik erachter kwam dat het traject tussen
-
Chris
- Moderator
Dat verschilt enorm per locatie. Het is ook afhankelijk van de kwaliteit. De standaard beelden in Google Maps daar zijn van 2014 (dus 11 jaar oud), terwijl er in Google Earth (de desktop applicatie) ook beelden van januari 2022 zijn, alleen staan die niet standaard aan. Een stukje verderop langs de A304 zie je ook satellietbeelden van maart 2025.
Google kiest er dus niet voor om de nieuwste beelden automatisch weer te geven, bij Google Maps heb je geen keuze, in de applicatie Google Earth wel, daar kan je nieuwere beelden naar boven forceren en alle eerdere beelden kiezen.
Sinds een aantal jaar koopt Google satellietbeelden van commerciële providers in en is de updatefrequentie van veel gebieden stukk hoger. Sommige gebieden hebben wel 5 of 10 beelden per jaar, en in grote delen van de wereld zijn er ook beelden van dit jaar te zien. Maar niet overal dus.
De oudere beelden zijn vaak luchtfoto's, dat zijn meestal betere kwaliteit beelden dan satellietbeelden, die nogal eens een lagere resolutie en meer schaduwen hebben, zeker in de winter. Maar luchtfoto's worden minder vaak geüpdate en zullen voor Google waarschijnlijk ook duurder zijn om in te kopen.
Google kiest er dus niet voor om de nieuwste beelden automatisch weer te geven, bij Google Maps heb je geen keuze, in de applicatie Google Earth wel, daar kan je nieuwere beelden naar boven forceren en alle eerdere beelden kiezen.
Sinds een aantal jaar koopt Google satellietbeelden van commerciële providers in en is de updatefrequentie van veel gebieden stukk hoger. Sommige gebieden hebben wel 5 of 10 beelden per jaar, en in grote delen van de wereld zijn er ook beelden van dit jaar te zien. Maar niet overal dus.
De oudere beelden zijn vaak luchtfoto's, dat zijn meestal betere kwaliteit beelden dan satellietbeelden, die nogal eens een lagere resolutie en meer schaduwen hebben, zeker in de winter. Maar luchtfoto's worden minder vaak geüpdate en zullen voor Google waarschijnlijk ook duurder zijn om in te kopen.
-
Joshua
- autoweg
Het is dan nu toch terug geüpdatet naar een normalere aanduiding met kapitalen:
Belangrijkheid/niveau: van boven naar onder.
Volledig grondgebied( inclusief deelgem.):
Gemeentes/steden
Deelgebieden:
GEMEENTE/STAD( hoofddeelgem.).
DEELGEMEENTES
WIJKEN / GEHUCHTEN / DORPEN( als niet deelgem.).
KOLMONT
OVERREPEN.
Belangrijkheid/niveau: van boven naar onder.
Volledig grondgebied( inclusief deelgem.):
Gemeentes/steden
Deelgebieden:
GEMEENTE/STAD( hoofddeelgem.).
DEELGEMEENTES
WIJKEN / GEHUCHTEN / DORPEN( als niet deelgem.).
KOLMONT
OVERREPEN.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Ik krijg bij Sarrebourg alleen Arr. te zien in zowel Google Maps als Google Earth. Dat gebeurt op elk mogelijk zoomlevel.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Chris
- Moderator
Ik heb gemerkt dat er tegenwoordig 'fan-made street view' tussen zit, van lage kwaliteit en ook niet op de juiste coördinaten. Het vervuilt het bestand nogal.

-
sven_engelen
- expressweg

Svenlo
-
Afrit13
- verkeersader
Het vervelende is ook dat het niet uitgeschakeld kan worden en soms de voorkeur heeft boven de streetview van Google.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Streetview toont de meest recente beelden ongeacht wie die beelden gemaakt heeft. Via 'Meer datums bekijken' kan je altijd switchen naar de meest recente beelden van de officiële Streetviewauto.
-
Afrit13
- verkeersader
Maar helaas, deze optie heb ik niet bij deze doe-het-zelf-streetview.
-
Ger81
- autoweg
Die Michel Fake heeft half Nederland doorgekard, en zijn laagwaardige beelden op SV geknald.
Bijzonder storend vind ik het
Ubi volentia est, via est
-
Chris
- Moderator
Ik snap niet dat Google dit accepteert en laat zien in Street View. De kwaliteit doet denken aan de allereerste generatie Street View in de Verenigde Staten van meer dan 15 jaar geleden.
-
Thunderbolt
- woonerf
Zijn hier dan geen vergunningen voor benodigd? Lijkt me qua privacy etc. niet wenselijk dat iedereen zomaar een camera op het dak kan knallen en de foto's op die manier kan delen... (Al komen dashcambeelden natuurlijk ook in de buurt...)
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Niet altijd. Ik heb onlangs nog gezien dat dit soort amateurbeelden werden getoond terwijl er nota bene nieuwere beelden van Google zelf beschikbaar waren.boe! schreef: wo 15 okt 2025, 22:06 Streetview toont de meest recente beelden ongeacht wie die beelden gemaakt heeft.
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
Maar dat betekent niet dat je het zomaar mag verspreiden. Er is ook nog zoiets als portretrecht. Al is dat bij Streetview natuurlijk aangepakt door alles te blurren, dus lijkt het mij wel in orde.
In sommige landen zonder Streetview vind ik die zelfgemaakte Streetviewbeelden wel handig trouwens, beter dan niets.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Op de openbare weg geldt primair vrijheid van panorama.
Zolang Google deze beelden op dezelfde manier blurt bij kentekens/gezichten als met de eigen beelden, dan doet het portretrecht verder niet terzake.
Zolang Google deze beelden op dezelfde manier blurt bij kentekens/gezichten als met de eigen beelden, dan doet het portretrecht verder niet terzake.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Nee, het punt is dat hij niet de grens naar Canada over wilde, maar hier was het afgesloten:Vinny schreef: zo 21 sep 2025, 20:15 Als ik het goed bekijk is het op deze plek misgegaan:
https://www.google.com/maps/@48.9999823 ... FQAw%3D%3D
Daarom is hij dan maar via een parkeerterrein en daarna spookrijdend teruggegaan.
Het doet mij denken aan dat verhaal van die mensen die de verkeerde afslag namen in New York en per ongeluk in Canada terechtkwamen en dan niet meer terug konden.
-
Thunderbolt
- woonerf
Heeft iemand een idee waarom Google Earth rondom bijvoorbeeld Westpoort, Amsterdam de voorkeur geeft aan de satellietbeelden uit 2010? Zodra je "Historische afbeeldingen tonen" aanzet heeft hij wel een stuk recentere satellietbeelden...
-
captain007
- Forumbeheerder
Openstreetmap discussies mogen in het daarvoor betreffende topic. Hier alleen graag over google maps.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
En ook Bosnië en Herzegovina heeft nu eindelijk streetviewPalance schreef: di 23 apr 2024, 19:45 Er zijn Nederlandse Streetviewauto’s gesignaleerd in Bosnië en Herzegovina. Ik heb niets gelezen dat er daadwerkelijk plannen zijn om het uit te gaan rollen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Chris
- Moderator
Google Maps ziet het 4-0 systeem op de A1 als een afsluiting in één richting.