Misschien zijn er meerdere definities, maar hier zeggen ze nog 40.000 per jaar inclusief vakantiegeld, dus modaal bruto maandloon is zelfs maar 3.077.
Dat is bij ons ook een startschaal voor MBO+/HBO.
Moderator: Moderatoren
Misschien zijn er meerdere definities, maar hier zeggen ze nog 40.000 per jaar inclusief vakantiegeld, dus modaal bruto maandloon is zelfs maar 3.077.
Maar dan zie je veel glimmende Scania's, ronkende Daf's en mensen die plezier hebben in het werk. Net zoals in (T)ruckstar.Durashift schreef: vr 15 aug 2025, 0:17 Als ik dan naar vlogs kijk zoals Leven op Wielen, Werner of Rock 'Roll Papa on the road, dan ben je wel een hele week van huis maar de arbeidstijden liggen soms een stukje lager. Om 7.00 uur gaan rijden en 16.30 uur bij het restaurant staan voor de nacht.. dát is luxe en heb ik in NL niet.![]()
Kan (extreem)rechts weer mooi de EU de schuld geven van al die asielzoekers...Chris schreef: vr 15 aug 2025, 12:49 Ik denk dat er ook wel druk op de EU gezet wordt om de tijdelijke status voor Oekraïners in de EU permanent te maken, want werkgevers willen deze mensen niet meer kwijt.
Nee, die vlog's juist niet. Die chauffeurs kunnen ook lekker mopperen hoor.mhkamp schreef: vr 15 aug 2025, 12:12Maar dan zie je veel glimmende Scania's, ronkende Daf's en mensen die plezier hebben in het werk. (..)Durashift schreef: vr 15 aug 2025, 0:17 Als ik dan naar vlogs kijk zoals Leven op Wielen, Werner of Rock 'Roll Papa on the road, dan ben je wel een hele week van huis maar de arbeidstijden liggen soms een stukje lager. Om 7.00 uur gaan rijden en 16.30 uur bij het restaurant staan voor de nacht.. dát is luxe en heb ik in NL niet.![]()
Zonder transport staat alles stil is nog steeds van toepassing, natuurlijk. Misschien eens de vraag stellen of al dat transport nodig is?mhkamp schreef: vr 15 aug 2025, 12:12 (..)
Eigenlijk zal er een reclamesport gemaakt moeten worden om het publiek er van te beseffen wat er in het transport gebeurd.

Er blijkt, voor de lidstaten, een wettelijke verplichting te zijn:(..)De Europese Commissie slaat alarm over het structurele tekort aan veilige parkeerplaatsen voor beroepschauffeurs. Uit een nieuw rapport blijkt dat de EU momenteel ruim 390.000 truckparkeerplaatsen tekortkomt – goed voor zo’n 3.250 veilige parkeerterreinen. Als er niets gebeurt, loopt dat tekort volgens de Commissie tegen 2040 zelfs op tot 483.000 plaatsen, ofwel ruim 4.000 parkings.
(..)
Hoewel er EU-normen bestaan voor zogenoemde Safe and Secure Parking Areas (SSPA’s), blijft het aanbod ver achter bij de behoefte. (..)
(..)Lidstaten zijn bovendien wettelijk verplicht om uiterlijk 31 december 2040 voldoende gecertificeerde SSPA’s langs het TEN-T-netwerk te hebben gerealiseerd. (..)

Op de A67 is het aandeel vrachtverkeer procentueel misschien hoog, maar op de A15 bij Rotterdam rijden echt veel meer vrachtwagens. De A76 valt volgens mij ook wel mee, tussen de Rhein-Ruhr en Antwerpen/Brussel gaat veel vrachtverkeer via Luik.keokiracer schreef: za 10 jan 2026, 14:22Na de A67 tussen de Belgische grens en de Duitse grens en de A76 tussen beide grenzen. En puur voor lange-afstandsvrachtverkeer, lokaal vrachtverkeer niet (of slecht) meegerekend.