wegnummers.nl (Harry's wegnummers)
Moderator: Moderatoren
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Re: wegnummers.nl (Harry's wegnummers)
Dat valt wel mee; Waar men wel van heinde en verre voor komt, is de beste appeltaart in de omgeving. Altijd vers en warm 
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Er is nu ook een bruin bord geplaatst Nationaal Park Zuid-Kennemerland:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... nnemerland
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Eentje nog maar. Maar die is wel fotogeniek:Thom schreef: do 15 jan 2026, 0:29 hier staan er nog 1 of 2:
https://maps.app.goo.gl/nytqoTydmjYGmhEU7

wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Deze bijzondere bordencombinatie heeft intussen ook de media bereikt. Het AD heeft achterhaald dat een van de twee borden op de verkeerde plek hangt. Deze wordt verwijderd, tijdelijk opgeslagen en op 1 mei opnieuw onthuld als de werkzaamheden aan de N348 officieel zijn afgerond. Meer in het artikel van het AD.harry schreef: za 27 dec 2025, 22:05 In een fotorapportage van Chris kwam ik een nieuw bord van het gehucht Quatre Bras tegen, tussen Zutphen en Deventer.
Ik ben zelf even gaan kijken. Het vreemde is dat aan beide kanten hetzelfde bord hangt.
Ofwel het bord op de 2e foto had een streep moeten hebben, ofwel dat bord had een stuk noordelijker moeten hangen...
- SPOILER: TOON
-
Chris
- Moderator
Ik betwijfel of het formeel fout is, want een gehuchtbord (bord H4) kent geen einde, het bord geeft dus geen traject of zone aan. Het is enkel ter oriëntatie. De BABW geeft er ook geen verdere plaatsingseisen aan zo te zien, misschien is het ook wel geen officieel RVV bord.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Daar denkt de gemeente Ede anders over:Chris schreef: do 29 jan 2026, 19:20 Ik betwijfel of het formeel fout is, want een gehuchtbord (bord H4) kent geen einde

-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Als je een aannemer vraagt een bord op te hangen op locatie A en hij hangt het bord een kilometer verder op bij locatie B, dan is dat de verkeerde plek. Dat staat los van alle formaliteiten.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dank aan de tipgever (ik weet niet meer wie...). Deze antiekerige wegwijzer staat in Bruchem:

De antieke wegwijzer bij een woonboot in Buurmalsen, waar ik herhaaldelijk voor getipt werd, heb ik opnieuw niet kunnen vinden.
Wel dit bijzondere woongebouw. Het is in 1930 hier neergezet op de plek van een afgebroken molen.
Van de molen zelf is alleen een jaartalsteen over. Verder alleen de vorm van het nieuwe gebouw, die is geïnspireerd op de molen:

Deze molenromp bij Werkendam had ik afgelopen zomer al op de foto gezet, maar hij was toen verborgen in het groen.
Ziehier het voordeel van het maken van foto's in de winter:

Aardig siermolentje bij een kwekerij in Poederoijen:

Geldermalsen: oude delen van de ijzeren brug over de Linge, die men terugvond bij een recente herinrichting van het park.
De nieuwe brug (in de N833 Waardenburg-Culemborg) stamt uit 1939-1941 en wordt nu nog gebruikt.

O ja, het carnavalsseizoen is ook weer begonnen.

De antieke wegwijzer bij een woonboot in Buurmalsen, waar ik herhaaldelijk voor getipt werd, heb ik opnieuw niet kunnen vinden.
Wel dit bijzondere woongebouw. Het is in 1930 hier neergezet op de plek van een afgebroken molen.
Van de molen zelf is alleen een jaartalsteen over. Verder alleen de vorm van het nieuwe gebouw, die is geïnspireerd op de molen:

Deze molenromp bij Werkendam had ik afgelopen zomer al op de foto gezet, maar hij was toen verborgen in het groen.
Ziehier het voordeel van het maken van foto's in de winter:

Aardig siermolentje bij een kwekerij in Poederoijen:

Geldermalsen: oude delen van de ijzeren brug over de Linge, die men terugvond bij een recente herinrichting van het park.
De nieuwe brug (in de N833 Waardenburg-Culemborg) stamt uit 1939-1941 en wordt nu nog gebruikt.

O ja, het carnavalsseizoen is ook weer begonnen.

wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Volgens mij is die hier te zien.harry schreef: zo 01 feb 2026, 21:07De antieke wegwijzer bij een woonboot in Buurmalsen, waar ik herhaaldelijk voor getipt werd, heb ik opnieuw niet kunnen vinden.
Vanaf de brug is, tussen de bomen, de wegwijzer nog op beelden van 2023 te zien: https://www.google.com/maps/place/Buurm ... FQAw%3D%3D
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Ik heb op de brug gelopen, langs de Linge en langs het terrein van de haven waar de boot in ligt.
In een seizoen dat je weinig last hebt van uitzichtbelemmerende begroeiing.
Ik denk dat ze de wegwijzer inmiddels hebben weggehaald.
--Harry.
--Harry.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Uitleg en foto's: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/400471 ... -praktischWie Soest binnenrijdt, moet niet gek opkijken dat er een half plaatsnaambord staat.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Siermolentje in Nieuwe-Tonge. Ik kan de tipgever niet meer vinden...
Het huis staat te koop. Ik vraag me dus af of deze molen binnenkort gaat verdwijnen of verhuizen.

Ik ben woensdag even naar Nieuw-Zeeland geweest. Daarvoor hoefde ik Zuid-Holland niet te verlaten.
Dit is een recreatiepark bij Middelharnis.

Op hetzelfde eiland, Goeree-Overflakkee, dat dus niet bij Zeeland hoort. Stad aan 't Haringvliet is trouwens geen stad.

Het huis staat te koop. Ik vraag me dus af of deze molen binnenkort gaat verdwijnen of verhuizen.

Ik ben woensdag even naar Nieuw-Zeeland geweest. Daarvoor hoefde ik Zuid-Holland niet te verlaten.
Dit is een recreatiepark bij Middelharnis.

Op hetzelfde eiland, Goeree-Overflakkee, dat dus niet bij Zeeland hoort. Stad aan 't Haringvliet is trouwens geen stad.

--Harry.
--Harry.
-
Thom
- verkeersader
Graag gedaan, molenliefhebbers onder elkaar.harry schreef: vr 13 feb 2026, 13:13 Siermolentje in Nieuwe-Tonge. Ik kan de tipgever niet meer vinden...
Thom schreef: do 15 jan 2026, 0:29mocht je ooit in de buurt zijn, dit is wel een mooie miniatuur molen: https://maps.app.goo.gl/mrazJ6JVJzbvPsy87
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Ik kan je nu iig bedanken op mijn website.
--Harry.
--Harry.
-
Thom
- verkeersader
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
Kaaiman
- Secretaris
Langs de N863 zijn nieuwe tweetalige gehuchtborden verschenen met 'Padhuis Padhoes' en 'Vlieghuis Vlieghoes'.
Ik vind het maar onnodig. Dat je een lokale naam op een bordje zet, vind ik op zich geen punt. Maar doe het dan in een kleiner schrift.
In het nabijgelegen Duitse Emlichheim staan ook de lokale naam Emmelkamp en de kreisnaam op het kombord, maar in kleinere letters dan de naam waarnaar op wegwijzers verwezen wordt. Waarom doen we dat hier niet?
Ik vind het maar onnodig. Dat je een lokale naam op een bordje zet, vind ik op zich geen punt. Maar doe het dan in een kleiner schrift.
In het nabijgelegen Duitse Emlichheim staan ook de lokale naam Emmelkamp en de kreisnaam op het kombord, maar in kleinere letters dan de naam waarnaar op wegwijzers verwezen wordt. Waarom doen we dat hier niet?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Kennelijk niet alleen molen- maar ook mollenliefhebber.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Gisteren ben ik naar Venlo gereden, o.a. om nieuwe NBA op de foto te zetten.
In het voorbijgaan ook even door Slootsekuilen gereden:
Ik dacht, laat ik ook eens gaan kijken bij Venray, waar een kombord van het voormalige dorp Lull in een paal in een tuin schijnt te hangen.
Heel Lull 3 keer doorgereden en niks kunnen vinden. Blijkt de paal in een zijstraatje te staan!
Het enige wat ik ervan heb overgehouden is een foto van een lullig molentje:

Wat ik wel tegenkwam in Venray: bijzondere wijk-naamborden.

En de Carnavalsnaam van Leunen is 't Knollelând...

Op de terugweg in Deurne beland. Het was mooi fotoweer en Deurne heeft een paar dingen die wel een foto waard zijn: 2 kastelen en een watermolen.

En, geheel onverwachts, een wijk-naambordje waar ik nog geen foto van had.

Ondanks een lullig begin heb ik wel eens slechtere dagen gehad.
In het voorbijgaan ook even door Slootsekuilen gereden:
boe! schreef: vr 02 jan 2026, 9:28 Slootsekuilen, een bedrijventerrein bij Beringe, heeft een kombord gekregen.

Ik dacht, laat ik ook eens gaan kijken bij Venray, waar een kombord van het voormalige dorp Lull in een paal in een tuin schijnt te hangen.
Heel Lull 3 keer doorgereden en niks kunnen vinden. Blijkt de paal in een zijstraatje te staan!
Het enige wat ik ervan heb overgehouden is een foto van een lullig molentje:

Wat ik wel tegenkwam in Venray: bijzondere wijk-naamborden.

En de Carnavalsnaam van Leunen is 't Knollelând...

Op de terugweg in Deurne beland. Het was mooi fotoweer en Deurne heeft een paar dingen die wel een foto waard zijn: 2 kastelen en een watermolen.

En, geheel onverwachts, een wijk-naambordje waar ik nog geen foto van had.

Ondanks een lullig begin heb ik wel eens slechtere dagen gehad.
--Harry.
--Harry.
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Het lijken op het oog lullige dingen die je vastlegt, maar het plezier zit vaak in de kleine dingen.
En weer genoeg geluld voor vandaag.
En weer genoeg geluld voor vandaag.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Waar ligt de grens bij bordjes voor wijken en bedrijventerreinen?
Bedrijventerrein RW50 in Kampen heeft bijvoorbeeld deze bordjes:
https://www.google.com/maps/@52.5754256 ... FQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@52.575345, ... FQAw%3D%3D
De Zwolse wijk Kamperpoort staat, nota bene in wit-op-blauw, op een wegwijzer aangegeven:
https://www.google.com/maps/@52.517738, ... FQAw%3D%3D
Ook veel andere wijken in vele steden staan wel op wegwijzers, maar hebben geen specifieke wijkbordjes.
In de Asser wijk Peelo staan bordjes om de verschillende buurten aan te geven:
De Akkers
Het Veen
De Landen
De Essen
De Stukken
Het Veld
Eerder stonden er ook bordjes met "De Wallen" (o.a. hier) voor alle straatnamen die eindigen op -wal, maar die bordjes lijken verdwenen te zijn.
In Assen staat ook de naam van het bedrijventerrein Stadsbedrijvenpark prominent op een rotonde: https://www.google.com/maps/@53.003434, ... FQAw%3D%3D
De Asser wijk Kloosterveen heeft dit bord: https://www.google.com/maps/@52.9925056 ... FQAw%3D%3D
Bedrijventerrein RW50 in Kampen heeft bijvoorbeeld deze bordjes:
https://www.google.com/maps/@52.5754256 ... FQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@52.575345, ... FQAw%3D%3D
De Zwolse wijk Kamperpoort staat, nota bene in wit-op-blauw, op een wegwijzer aangegeven:
https://www.google.com/maps/@52.517738, ... FQAw%3D%3D
Ook veel andere wijken in vele steden staan wel op wegwijzers, maar hebben geen specifieke wijkbordjes.
In de Asser wijk Peelo staan bordjes om de verschillende buurten aan te geven:
De Akkers
Het Veen
De Landen
De Essen
De Stukken
Het Veld
Eerder stonden er ook bordjes met "De Wallen" (o.a. hier) voor alle straatnamen die eindigen op -wal, maar die bordjes lijken verdwenen te zijn.
In Assen staat ook de naam van het bedrijventerrein Stadsbedrijvenpark prominent op een rotonde: https://www.google.com/maps/@53.003434, ... FQAw%3D%3D
De Asser wijk Kloosterveen heeft dit bord: https://www.google.com/maps/@52.9925056 ... FQAw%3D%3D
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Borden die het begin of einde van een gebied aangeven. Dus niet als het alleen op wegwijzers staat.Coen Tunnel schreef: do 19 feb 2026, 16:51 Waar ligt de grens bij bordjes voor wijken en bedrijventerreinen?
Reden: daar zijn er erg veel van en dat worden geen mooie foto's.
Die eerste voldoet duidelijk aan mijn criteria (en zet ik dus op mijn todo-lijst). De tweede niet.Coen Tunnel schreef: do 19 feb 2026, 16:51 Bedrijventerrein RW50 in Kampen heeft bijvoorbeeld deze bordjes
Deze staat wel als wegweizer elders op wegnummers.nl.Coen Tunnel schreef: do 19 feb 2026, 16:51 De Zwolse wijk Kamperpoort staat, nota bene in wit-op-blauw, op een wegwijzer aangegeven
Zo te zien staat er een soort pijltje bij. Dus is het een wegwijzer en geen begin/einde-bord.Coen Tunnel schreef: do 19 feb 2026, 16:51 In de Asser wijk Peelo staan bordjes om de verschillende buurten aan te geven
Maar misschien ga ik me nog wel eens bedenken.
Ik heb een tijdje geleden ook de "wijzende" borden in Houten gefotografeerd, waar Peelo een beetje op lijkt.

Daar heb ik kennelijk alleen de voorganger van:

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Ik heb gisteren mijn verzameling molenfoto's weer kunnen aanvullen bij een bezoek aan het openluchtmuseum in Arnhem.
En wegens het mooie weer ook een hoop andere foto's kunnen maken.
Een paar van de plaatjes:

En wegens het mooie weer ook een hoop andere foto's kunnen maken.
Een paar van de plaatjes:

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Trouwens, deze foto van afgelopen zaterdag in Spijk (Gr.) vond ik ook wel grappig: het bordje wijst op de foto precies in de richting van de molen. 

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dank. Eindelijk eens zelf een foto gemaakt. Met het rotweer van vandaag was er niks beters van te maken.mavas schreef: do 22 jan 2026, 0:08 Er is nu ook een bruin bord geplaatst Nationaal Park Zuid-Kennemerland:

--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf

Rijssen. Aardig bord, maar de A1 zelf is hier nog kilometers vandaan.

Joppe. Een zessprong midden in het bos.

Harfsen. Nostaligsche wegwijzer met op de achtergrond nog 2 wegwijzers (eentje om ons de weg te wijzen naar de juiste politieke partij).

Plaatsnaambord niet dwars geplaatst (dus parallel aan de weg).

Een van de laatste hobbymolens die ik nog niet had. Misschien wel de allerlaatste. Zuna op het recreatieterrein "Mölke".

Goor-illa.

Groenlo, Bommelwereld. Een mooiere foto dan die ik al had.

Ook in Groenlo. Laat de fietsers vooral niet de verkeerde route rijden...
--Harry.
--Harry.