Eind april, dus 1 jaar na de afsluiting, begint de bouw van de nieuwe brug van de B45. De planning is dat de brug in juni 2027 weer gereed is.Chris schreef: di 29 apr 2025, 19:09 https://www.hessenschau.de/panorama/b45 ... e-100.html
In het Odenwald is een brug van de B45 over het spoor bij Bad König-Zell afgesloten vanwege scheuren in het beton. De brug uit 1961 is niet meer veilig, ik ga er vanuit dat het dan ook gesloopt zal worden.
De enige lokale weg door de bebouwde kom van Zell is ook afgesloten vanwege wegwerkzaamheden, dus het verkeer moet grootschaliger omgeleid worden.
Dagelijks maken 15.000 voertuigen van deze brug gebruik.
Dit is de locatie: https://www.google.com/maps?ll=49.71327 ... 3&z=16&t=h
[D] Bruggenproblematiek in Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
Re: [D] Bruggenproblematiek
-
Chris
- Moderator
Re: [D] Bruggenproblematiek in Duitsland
Sinds mei 2024 wordt de brug van de L770 over de Weser bij Petershagen (Nordrhein-Westfalen) gerenoveerd. Tijdens de renovatie bleek de staat van de brug slechter dan verwacht, en op 25 februari werd de brug afgesloten voor verkeer zwaarder dan 3,5 ton. Nadat talrijke chauffeurs dit verbod negeerden, werd besloten de brug dan maar helemaal af te sluiten.
Inmiddels is besloten de brug met 1 rijstrook weer te openen met alternerend verkeer, geregeld door een verkeerslicht. Ook vrachtverkeer tot 40 ton mag er overheen. Volgens satellietbeelden van augustus 2025 was dit toen ook al zo.
De brug dateert van 1970. Daarvoor was er een veerdienst.
Het is wel een opmerkelijk verhaal dat bij de voorbereiding van de uitvoering niet goed in beeld was wat de werkelijke staat van de brug is, en dat men hier er pas na 2 jaar werkzaamheden achterkomt en dan in paniek de brug afsluit.

Inmiddels is besloten de brug met 1 rijstrook weer te openen met alternerend verkeer, geregeld door een verkeerslicht. Ook vrachtverkeer tot 40 ton mag er overheen. Volgens satellietbeelden van augustus 2025 was dit toen ook al zo.
De brug dateert van 1970. Daarvoor was er een veerdienst.
Het is wel een opmerkelijk verhaal dat bij de voorbereiding van de uitvoering niet goed in beeld was wat de werkelijke staat van de brug is, en dat men hier er pas na 2 jaar werkzaamheden achterkomt en dan in paniek de brug afsluit.

-
Chris
- Moderator
Er worden nu stempels geplaatst onder de Agrabrücke van de B2 in Leipzig. Er worden volgens het bericht 408 stempels onder de brug geplaatst (ik denk 408 individuele stalen buizen).
Dit is één van de bruggen die verdacht zijn met waterstofverbrossing vanwege het toegepaste Hennigsdorfer Stahl.
De bedoeling is om beide brughelften beurtelings te slopen, in 2027 de westelijke helft, in 2029 de oostelijke en in 2031 moet de hele vervanging afgerond zijn. Wat mij ambitieus lijkt, en eigenlijk onrealistisch als je de tijdlijn van veel andere grote brugprojecten ziet. Deze brug is niet zo hoog dus dat scheelt waarschijnlijk wel wat.

Dit is één van de bruggen die verdacht zijn met waterstofverbrossing vanwege het toegepaste Hennigsdorfer Stahl.
De bedoeling is om beide brughelften beurtelings te slopen, in 2027 de westelijke helft, in 2029 de oostelijke en in 2031 moet de hele vervanging afgerond zijn. Wat mij ambitieus lijkt, en eigenlijk onrealistisch als je de tijdlijn van veel andere grote brugprojecten ziet. Deze brug is niet zo hoog dus dat scheelt waarschijnlijk wel wat.

-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Interessante video van B1M over de vervallen infrastructuur in Duitsland.
Link
De video eindigt best positief, maar ik ben nogal sceptisch.
De video eindigt best positief, maar ik ben nogal sceptisch.