Huidige locatie: https://maps.app.goo.gl/5YqF2fK9w7Fg122VA
Moderator: Moderatoren

Die oude mast heeft er tot 2014 gestaan.Ger81 schreef: ma 07 jul 2025, 21:37 Kwam voorbij in m'n Insta-feed, omdat er veel op te zien is vond ik hem wel plaatsingswaardig voor dit topic![]()
"Zicht op Rokin vanaf Muntplein, met nieuwe verkeersborden en verkeerslichten, 1956.
Links gebouw De Nederlanden van 1845, Muntplein nr 2-4."
Locatie vandaag de dag
- SPOILER: TOON

Foto: Fotopersbureau Het Zuiden
Passant te voet of in een auto/op fiets?JB81 schreef: vr 09 jan 2026, 11:53
Als regelmatig passant van de kruising bij het Valkenbergpark in Breda (eveneens op de looproute tussen station en centrum) kan ik bevestigen dat je blij mag zijn met zo'n tunnel...
Beide. Als brave automobilist kun je er behoorlijk lang wachten om te passeren en als voetganger is het uitkijken geblazen voor minder brave automobilisten.
Geen verkeerslichten, alleen een zebrapad. En dan kun je dus wachten tot je een ons weegt.Wesso schreef: vr 09 jan 2026, 13:51Wat maakt het onneembaar, hordes voetgangers en fietsers die door rood gaan? Amsterdamse toestanden...
Mooi! Da's min of meer op de plek waar nu de Nelson Mandelabrug ligt.Pino schreef: wo 14 jan 2026, 9:25 De schipbrug van Arnhem in 1933.
https://www.reddit.com/r/Arnhem/s/lzMIUCBzZP
Ze konden een gedeelte uitvaren als er een schip moest passeren. Tamelijk recent heeft zo'n constructie over de Schelde in Antwerpen gelegen. Helaas ben ik niet in staat geweest om een bezoekje te brengen. Verder is zo'n brugtype bijzonder zeldzaam. In Belgrado hebben ze iets vergelijkbaars:reactie schreef:En hoe gingen ze om met scheepsverkeer?

Een schip is een zelfstandig varende boot, terwijl een ponton verplaatst moet worden door andere schepen. Het verschil lijkt me dus technisch.pino schreef: Je kunt denk ik wel zeggen dat de pontonbrug het moderne equivalent is van de schipbrug.
Pre-RVV was dat dus het stopverbod (met tekst 'stop- verbod' in witte letters op het blauw) of het wachtverbod (zonder tekst). Parkeerverboden hebben verschillende verschijningsvormen gekend in opvolgende Wegenverkeersregelingen.