Dat is dan ook onzin. Er kan gewoon in het verkeersbesluit staan dat het verkeersteken in werking treedt wanneer dat nodig wordt geacht.Datakneder schreef: di 03 mar 2026, 20:56Het probleem is dat je voor het openen een verkeersbesluit moet nemen, en voor het sluiten weer een ander, als je de letter van de wet volgt. Wil je dus het bord omklappen moet je eerst een procedure van meerdere weken volgen voordat je het kunt doen. Dat noem ik niet werkbaar.JaapN schreef: di 03 mar 2026, 16:12 Je kunt toch prima een verkeersbesluit nemen om een bord in verschijnvorm te plaatsen met daarbij de voorwaarden waaronder je wat wel of niet toont? Ik zie niet in waarom dit tot een onwerkbare situatie zou leiden.
Op grote wegenbouwprojecten wordt er bij aanvang van het project een verkeersbesluit genomen voor een maximumsnelheid van 70 km/h (of welke snelheid dan ook) over het traject binnen de projectgrenzen. En dan zien ze wel wanneer de borden er daadwerkelijk komen te staan.
Bij gebruik van de juiste tape, raakt het bord ook niet beschadigd. Daar is speciale tape voor ontworpen.Durashift schreef: di 03 mar 2026, 22:42Mijn gedachte om een vuilniszak erover te trekken is omdat dit niks beschadigd aan het bord, in tegenstelling tot het gebruik van een kruislings tape erover.