De nummerplaat is inmiddels ingetrokken.
[B] www.vanityplates.be
Moderator: Moderatoren
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
Re: [B] www.vanityplates.be
Controverse omdat de nummerplaat '7-OKTOBR' uitgereikt werd. Dat verwijst naar de aanslag van Hamas in Israël: https://www.hln.be/binnenland/bouchez-b ... ~a9116159/.

-
jdb2
- autoweg
En de H in HLN verwijst natuurlijk naar Hamas.
https://www.hln.be/opinie/ik-beken-de-e ... ~a5d8f499/
Bouchez:
Bouchez:
🍉
-
Ger81
- autoweg
Deurtjes in de betaalmuur:
https://archive.is/kXfGdAlfa schreef: do 22 mei 2025, 11:22 Controverse omdat de nummerplaat '7-OKTOBR' uitgereikt werd. Dat verwijst naar de aanslag van Hamas in Israël: https://www.hln.be/binnenland/bouchez-b ... ~a9116159/.
https://archive.is/wuNDpjdb2 schreef: vr 23 mei 2025, 10:24 En de H in HLN verwijst natuurlijk naar Hamas.
Ubi volentia est, via est
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Het is erg makkelijk om het allemaal zo snel op dat vermeende antisemitisme te gooien, maar is het ook echt zo? Is de eigenaar daarover gehoord? Wat is zijn verklaring? Misschien was het de geboortedag van zijn dochter ofzo en heeft hij totaal niet stilgestaan bij de betekenis van die datum.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
jdb2
- autoweg
Als je redeneert zoals Bouchez dan is het einde zoek. Je kunt overal wel een betekenis achter zoeken. Kun je net zo goed stoppen met de gepersonaliseerde platen. Wat dan met alle uitgegeven platen waarin "911" voorkomt? Is dat een verwijzing naar:
- de Porsche 911?
- het Amerikaans noodnummer?
- de voormalige Chileense dictator Pinochet?
- nog iets anders?
Geen enkele reden om platen te gaan intrekken op basis van de mening van een politicus die daar niet eens bevoegd voor is.
In stel me eerder vragen waarom dubbelzinnige karakters O en 0 allebei zijn toegestaan, of dat bij de invoering er niet een ander lettertype gekozen is die dubbelzinnige karakters beter onderscheidt (zoals het Duitse lettertype). In de UK worden volgens mij de letters I en O daarom niet gebruikt.
- de Porsche 911?
- het Amerikaans noodnummer?
- de voormalige Chileense dictator Pinochet?
- nog iets anders?
Geen enkele reden om platen te gaan intrekken op basis van de mening van een politicus die daar niet eens bevoegd voor is.
In stel me eerder vragen waarom dubbelzinnige karakters O en 0 allebei zijn toegestaan, of dat bij de invoering er niet een ander lettertype gekozen is die dubbelzinnige karakters beter onderscheidt (zoals het Duitse lettertype). In de UK worden volgens mij de letters I en O daarom niet gebruikt.
🍉
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Een paar platen die ik gisteren in Antwerpen tegenkwam en die (op één na) nog niet in de database stonden.

-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Die zijn voorzien om alles op twee regels te plaatsen, een gepersonaliseerde plaat van Amerikaans type is bijna altijd weggesmeten geld want het komt bijna nooit deftig uit
-
jdb2
- autoweg
Er had nochtans perfect een Europees formaat op gepast. Is dat geen punt bij de keuring?
🍉
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Neen, zolang de plaat officieel is, is dat voor de keuring correct. Zowel het DIV als de autokeuringen gaat zich niet uitspreken over lay-out.
-
Tommy
- autoweg
Het formaat (3 mogelijkheden) kan bij aanvraag van de (gepersonaliseerde) nummerplaat zélf gekozen geworden:
- Langwerpig (520x110mm)
- Rechthoekig (340x210mm)
- Klein (210x140mm)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
jdb2
- autoweg
Ok, ik dacht dat zo'n plaat enkel toegelaten was als een normale plaat niet zou passen. Dan kan iedereen met een Europese auto ook zo'n formaat aanvragen.
🍉
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Je ziet af en toe wagens voorbijrijden waarbij de aanvrager een verkeerd formaat heeft aangevraagd. Meestal vierkant (trucks, jeeps & Japanse import) ipv Europees langwerpig. Dan hangt die plaat daar geknutseld te bengelen.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
ZZZZZZZ
(gisteren gespot bij Destelbergen)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
GuteFahrt
- 2x2 autosnelweg
-
Tommy
- autoweg
De punt is er inderdaad zelf bij gezet... Hiervoor stond de plaat op een Mercedes Brabus...
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Promise

-
Chris
- Moderator
Wat is ook alweer de minimum lengte van een kenteken in België? Ik zag er eentje met 3 letters. Kennelijk kan dat, Rein had hierboven eentje met 'FLY' gefotografeerd. Ik zag ook een Porsche met het kenteken LIKE.
Is België misschien het meest vrij met het uitgeven van gepersonaliseerde kentekens? Er lijken weinig beperkingen te zijn op wat je mag gebruiken.
Is België misschien het meest vrij met het uitgeven van gepersonaliseerde kentekens? Er lijken weinig beperkingen te zijn op wat je mag gebruiken.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
De meeste éénletterige kentekens zijn inmiddels wel bezet. Alleen 'A', 'E' en 'U' zijn nog beschikbaar. In de ééncijferige kentekens is wat meer keuze, daarvan is alleen nummer 1 bezet.
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Er zijn vrijwel geen beperkingen. De minimumlengte bestaat uit één teken. Zolang dit niet bestaat uit een koppelteken en er geen conflicten zijn met bestaande combinaties (zoals die van het koningshuis en het parlement).Chris schreef: di 09 sep 2025, 22:07 Wat is ook alweer de minimum lengte van een kenteken in België? Ik zag er eentje met 3 letters. Kennelijk kan dat, Rein had hierboven eentje met 'FLY' gefotografeerd. Ik zag ook een Porsche met het kenteken LIKE.
En de meeste zaken raken er ook gewoon door.

-
Tommy
- autoweg
Er is inderdaad geen foto van...Rein schreef: di 09 sep 2025, 22:20Als ik op vanityplates.be kijk, dan zie ik zelfs kentekens met maar één letter of cijfer.
De meeste éénletterige kentekens zijn inmiddels wel bezet. Alleen 'A', 'E' en 'U' zijn nog beschikbaar. In de ééncijferige kentekens is wat meer keuze, daarvan is alleen nummer 1 bezet.
- De eigenaar van A heeft expliciet gevraagd zijn foto niet te publiceren
- De kentekenplaat E is geschrapt sinds 08/08/2023.
- De kentekenplaat U is geschrapt sinds 02/08/2019.
Zie https://myvehiclemyplate.mobilit.fgov.be/
Een gepersonaliseerde nummerplaat met enkel en alleen cijfers is niet toegelaten. Die reeks is gereserveerd voor het Koningshuis.
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
Het DIV heeft na 2018 wel per ongeluk enkele keren nummerplaten met enkel cijfers ingeschreven. Die zijn uiteindelijk teruggeroepen en omgewisseld geweest.
Al zal deze er wel niet bijgezeten hebben

-
Ger81
- autoweg
De oogst van de terugreis vanuit La Gomera.
(Vous êtes un bumperklever?)
EH-OUI

VXIIII

EASY-2

YARA

Op de heenreis deze droom gespot, die had ik nog niet in dit topic gepost:
BEAU
REVE

Gezien maar niet kunnen vastleggen:
I AM ME
(Vous êtes un bumperklever?)
EH-OUI

VXIIII

EASY-2

YARA

Op de heenreis deze droom gespot, die had ik nog niet in dit topic gepost:
BEAU
REVE

Gezien maar niet kunnen vastleggen:
I AM ME
Ubi volentia est, via est
-
Jump
- autoweg
Misschien niet rechtstreens een vanity plate. Maar in een reclame voor bol, hebben ze een NL-plaat omgezet naar een BE-plaat. Om toch maar Belgisch over te komen?
Met dit als resultaat:

Met dit als resultaat:

-
Ger81
- autoweg
-
Ger81
- autoweg