SMA / ZOAB

Moderator: Moderatoren

De meest interessante brug ligt daar sowieso naast de snelweg
Die verbreding is toch tot stand gekomen in het kader van de 'Deutsche Einheit'? Dan moet je het meer politiek dan pratkisch zien. Blijkbaar is er nog steeds minder dan gemiddeld verkeer tussen voormalig Oost en West Duitsland. Of je rijdt gewoon door relatief leeg, en economisch weinig interessant gebied waar ook nog eens veel bevolkingskrimp is.Verkeerstellingen geven ongeveer 70.000 voertuigen ten westen van Magdeburg en 45.000 voertuigen ten oosten van Magdeburg aan. Eigenlijk haast luxe dat het dan volledig 2x3 is.
Hallucinant, anders kan ik het niet verwoorden.Chris schreef: vr 06 okt 2023, 20:13 Bij Bad Eilsen zijn werkzaamheden waarbij er richting Hannover maar 2 rijstroken open zijn en de maximumsnelheid is verlaagd naar 40 km/h
2x3 is geen luxe als je ziet hoeveel vrachtwagens er rijden doordeweeks. Als dat 2x2 geweest was, was het net zo'n rotweg geweest als de A67 Eindhoven - Venlo.Vinny schreef: zo 08 okt 2023, 17:08Die verbreding is toch tot stand gekomen in het kader van de 'Deutsche Einheit'? Dan moet je het meer politiek dan pratkisch zien. Blijkbaar is er nog steeds minder dan gemiddeld verkeer tussen voormalig Oost en West Duitsland. Of je rijdt gewoon door relatief leeg, en economisch weinig interessant gebied waar ook nog eens veel bevolkingskrimp is.Verkeerstellingen geven ongeveer 70.000 voertuigen ten westen van Magdeburg en 45.000 voertuigen ten oosten van Magdeburg aan. Eigenlijk haast luxe dat het dan volledig 2x3 is.

Volgens eerdere discussies op dit forum vanaf Bad Eilsen met 306 km, als ik de posts lees is het ergens rond 2008/2009 verdwenen op de borden tussen Bad Eilsen en Bad Oeynhausen.Chris schreef: zo 22 jun 2025, 22:01In mijn herinnering stond Amsterdam vroeger niet helemaal vanaf Hannover al aangegeven, maar kwam het ergens halverwege Hannover en Bad Oeynhausen op de afstandsborden.
Hanno schreef: zo 31 mei 2009, 12:14Uit onderstaande foto blijkt dat Amsterdam vanaf Veltheim op de BAB2 wordt genoemd. De foto is van 2006, maar toen ik eind 2008 daar langs reed vanuit Berlin, stond Amsterdam nog steeds aangegeven. Het lijkt mij ook sterk dat dat nu is aangepast.
Late reactie maar waar kan ik het AIS vinden?marcel schreef: zo 06 jul 2025, 15:20 Ik heb in het AIS gekeken: in 1991 stond er nog geen Amsterdam, in 2000 wel.