Langs de Postweg staan wel verbodsborden om de kern van Lunteren in te rijden en er zat afgelopen woensdag ook een verkeersregelaar in een auto.. maar de inrit bij de nieuwe rotonde richting de Dorpsstraat was gewoon open.Chris schreef: vr 13 feb 2026, 16:11 (..). Er lijkt ook weinig verkeer via Lunteren naar Ede te rijden, maar dit komt misschien omdat de noordelijke invalsweg van Lunteren op Google Maps als afgesloten staat. Ik weet niet of dit echt zo is, of dat dit is ingevoerd om sluipverkeer te voorkomen.
De Lunterseweg is wel drukker, het staat gewoon stil vanaf de rotonde bij Kernhem richting de verkeerslichten van de N224 tijdens de avondspits. Ik moest daar woensdagmiddag nog tussendoor zien te komen, wat wel lukte, maar in de weken voorafgaan was het nooit zo druk op die plek.
Op de Valkseweg de kom in van Wekerom is het ook een stukje file rijden voor de rotonde in Wekerom met de Edeseweg. Geen monsterfile maar doorgaans zijn het een auto of 5 in de rij indien de rotonde niet lekker doorstroomt maar nu wel een stuk of 20. Zijn piekmomenten natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik de weg vanaf Hoenderloo (Apeldoorn) naar Ede toe (nog) niet abnormaal drukker vind dan voorheen in de avondspits.
Ja.. op de wisseldagen en wellicht wat meer druk op de oostelijke as richting Ede maar doordeweeks gaan die mensen toch fietsen of wandelen, want daar komen ze immers toch voorChris schreef: vr 13 feb 2026, 16:11 (..)
Maar goed, dit is wel een gebied waar recreatieverkeer in het mooiweerseizoen wel een grotere rol speelt dan gemiddeld. Vanaf pasen zal de hinder wellicht groter zijn.