Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris »

Ik had het net voor het eerst dat er zo'n botbescherming tijdens het plaatsen van het bericht tussen kwam. Op een desktop met Firefox. Het bericht was daarna inderdaad leeg, maar door terug te gaan in de browser stond het er nog wel. Met een repost lukte het wel. Ik weet niet of dit op mobiel ook zo makkelijk kan, schijnbaar ben je het dan wel echt kwijt.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Was je lang bezig met het bericht schrijven?
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Het was een bericht van een paar regels, niet een hele lap tekst.

Ik had het eerder vanavond trouwens ook op de Wegenwiki, waar ik wat langer bezig was geweest met een edit, en dat was ik wel kwijt. Nadien kopieer ik de tekst even voor de zekerheid voordat ik opslaan klik. Maar heb het nadien niet weer gehad.
Durashift
expressweg

Bericht door Durashift »

Chris schreef: zo 11 jan 2026, 12:32 Ik had het net voor het eerst dat er zo'n botbescherming tijdens het plaatsen van het bericht tussen kwam. Op een desktop met Firefox. Het bericht was daarna inderdaad leeg, maar door terug te gaan in de browser stond het er nog wel. Met een repost lukte het wel. (..)
Ik had dit dus ook net, ook laptop en Firefox browser, voor het eerst. Na het drukken op de reactie knop eerst de bottbescherming ertussen (normaal is dit niet zo, naar mijn herinnering). Daarna de melding dat de website niet bereikbaar was. Even een paar minuten gewacht, op de knop 'opnieuw proberen' in de pagina gedrukt (dus de foutmeldingspagina)..

Wegenforum laadt nu wel (na de bottbescherming). Ik tik mijn reactie in het A30 draadje en druk op verzenden, daarna bottbescherming en dan leeg reactieveld. Toen backspace en de tekst stond er nog, voor de zekerheid kopie gemaakt maar was niet nodig want de plaatsing lukte nu wel.

Edit: het plaatsen van deze reactie ging dus gewoon in één keer, zonder tussenkomst van de bottbescherming.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Ik heb zojuist beetje aan wat knoppen gedraaid. Eens zien of het verbetering brengt.
Alain
expressweg

Bericht door Alain »

Ha, het anglicistische "ervoor zorgen dat je geen bot bent!" is vervangen door een écht Nederlandse formulering.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

Botbescherming-alert: ik moet weer gaan kopiëren naar notities voordat ik op verzenden druk. Kon mooi opnieuw inloggen en verder met een leeg veld. :geenlach:
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Ik werd gisteren inderdaad ook een paar keer op onverwachte momenten uitgelogd.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Worden jullie echt uitgelogd? Dat heb ik nog nooit gehad. Wel zie ik die Anubis wel wat vaker dan enkele weken geleden. Een heel enkele keer levert dat een lege pagina op.
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Chris schreef: wo 06 mei 2026, 18:46 Worden jullie echt uitgelogd?
Ja.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! »

Chris schreef: wo 06 mei 2026, 18:46 Worden jullie echt uitgelogd? Dat heb ik nog nooit gehad.
Ik ook niet.
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Ik af en toe ook om de zoveel tijd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Taran 5
verkeersader

Bericht door Taran 5 »

Wesso schreef: wo 06 mei 2026, 12:19 Botbescherming-alert: ik moet weer gaan kopiëren naar notities voordat ik op verzenden druk. Kon mooi opnieuw inloggen en verder met een leeg veld. :geenlach:
Die heb ik ook al een paar keer gehad, zeker met een post met foto´s er in is dat erg vervelend (dan zeg ik het op zijn zachtst). Om de zoveel tijd moet je weer inloggen dat ook.
PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber »

^^ Ik heb nergens last van. Noch dat er getypte tekst verdwijnt noch dat ik opnieuw moet inloggen. Met (te) veel foto's verwerken in een bericht kan ik mij wel iets voorstellen. Soort van bescherming om te voorkomen dat de berichten veel te lang/groot worden met een tiental, of meer, foto's.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Taran 5 schreef: wo 06 mei 2026, 22:09
Wesso schreef: wo 06 mei 2026, 12:19 Botbescherming-alert: ik moet weer gaan kopiëren naar notities voordat ik op verzenden druk. Kon mooi opnieuw inloggen en verder met een leeg veld. :geenlach:
Die heb ik ook al een paar keer gehad, zeker met een post met foto´s er in is dat erg vervelend (dan zeg ik het op zijn zachtst). Om de zoveel tijd moet je weer inloggen dat ook.
Vanaf wat voor apparaat, verbinding en welke browser was dit?

:idea: bij klachten is het altijd het beste bovenstaande informatie te delen. Ik kan niet ruiken waarmee of hoe jullie forummen.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Verder wat betreft het "opeens uitloggen": de techniek achter dit is vrij simpel. Bij mij kruipt het vermoeden dat bij diegene die daar last van hebben, toch de cookies die ervoor zorgen dat je ingelogd blijft, worden opgeschoond. Dat kan door de browser komen, wellicht een overenthousiaste privacy add-on of een (on)bewuste handeling.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

Mark schreef: do 07 mei 2026, 15:23 Vanaf wat voor apparaat, verbinding en welke browser was dit?
Google Pixel 4a (2020)
Android 13
Wifi 5 GHz
Chrome 147.0.7727.137

Kan je hier iets uit afleiden?

Overigens, ik heb na dat akkefietje alle cookies verwijderd en tot nu toe (n=1) geen botscherm meer gezien bij drukken op Voorbeeld. Even kijken wat ie doet als ik op Verzenden druk. Ja, gelukt.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Mark schreef: do 07 mei 2026, 15:26 Verder wat betreft het "opeens uitloggen": de techniek achter dit is vrij simpel. Bij mij kruipt het vermoeden dat bij diegene die daar last van hebben, toch de cookies die ervoor zorgen dat je ingelogd blijft, worden opgeschoond. Dat kan door de browser komen, wellicht een overenthousiaste privacy add-on of een (on)bewuste handeling.
Ik zit hier op Brave, en heb eerder al eens issues gehad met de strenge settings van Brave maar ik word misschien eens per jaar uitgelogd. Ik heb het ook nooit gehad tijdens het schrijven van een bericht of iets dergelijks.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...