Een eerder ontwerpconcept bleek niet haalbaar. In plaats daarvan komt er nu een grote ovonde:
Zelf ben ik niet zo'n fan van ovondes met meer dan 4 armen. Ook vraag ik me af of de capaciteit toereikend is; het is afwachten of er binnen een paar jaar niet wat stroken bij moeten, zoals recent nog bij Marssum.
Ik rij regelmatig op dat kruispunt (i.v.m. familiebezoek), maar ben verder niet zo bekend met de statistieken ervan etc... gebeuren daar nu zo veel ongelukken dat aanpassing van de huidige situatie noodzakelijk is?
En verder moest ik toch wel glimlachen om de tekst bij de afbeelding van de toekomstige stiutatie in het artikel: "sfeerimpressie". Wordt het woord sfeerimpressie in deze context ook gebruikt?
De laatste beelden van dit stukje N359 in deze draad waren van Jackbauer1350, vorig jaar zomer. Gisteren ben ik eens gaan kijken hoe het er nu bij ligt. 46 foto's in het album:
Dit ziet eruit als een eigen bedenksel om de weg optisch smaller te laten lijken, wat de snelheid zou moeten remmen.
Snelheid is al tientallen jaren een thema op dit traject. Getuige ook de vele flitspalen die er door de jaren heen hebben gestaan en wat er in de kantlijn aan gesleuteld is qua markeringen e.d.
Natuurlijk heeft snelheid zo zijn effecten op de omgeving qua veiligheid en geluid.
Maar het opheffen van aansluitingen en oversteken en het aanleggen van parallelwegen en ovondes, zoals is gebeurd, zou het wat mij betreft mogelijk moeten maken om hier met 100 te mogen doorrijden.
De beweegbare brug is misschien aan de smalle kant. Daar kun je naar kijken. Aan de noordkant is er al een apart val bij aangehangen t.b.v. een fietspad. Wellicht vraagt deze locatie om een meer structurele aanpassing.
Ik heb dezelfde dag ook nog wat foto's gemaakt van de drie tot ongelijkvloers omgebouwde kruisingen gemaakt tussen Bolsward en Wommels gezien vanuit de kruisende wegen. Alles in het album (48 pics):
1.Bij Bolsward-Noord, ten westen daarvan, kijkend ri. oosten. Oude bewegwijzering is blijven staan
2.Overzichtsplaatje, ook ten westen, kijkend richting oosten
3.Viaduct 'Wibranda,' naar de gelijknamige weg
4.Bij Burgwerd. De shared space vlakte, ten oosten van de , kijkend ri. westen. Eerder in deze draad al discussie over geweest. Sindsdien is er niets veranderd (er werd destijds bericht dat de werken mogelijk nog niet af waren)
5.Bewegwijzering bij Burgwerd
6.Overzicht vanuit het westen, kijkend ri. oosten
7.Viaduct "Burchwerterhoeke" (Burgwerderhoek)
8.Bushalte aan het einde van de afrit
9.Sprongetje naar Wommels-Noord. Alleen hier zijn nieuwe voorwegwijzers geplaatst. Er klopt alleen iets niet
Een eerder ontwerpconcept bleek niet haalbaar. In plaats daarvan komt er nu een grote ovonde:
Zelf ben ik niet zo'n fan van ovondes met meer dan 4 armen. Ook vraag ik me af of de capaciteit toereikend is; het is afwachten of er binnen een paar jaar niet wat stroken bij moeten, zoals recent nog bij Marssum.
De werkzaamheden worden dit jaar uitgevoerd. Er ligt nu voorbelasting.
De werkzaamheden worden dit jaar uitgevoerd. Er ligt nu voorbelasting.