[F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Vinny »

Grappig, in 2016 was het nog braakliggend terrein met een 'te koop' bordje. Blijkbaar aangekocht door de gemeente (of het departement).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85912
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Chris »

Het laatste stuk tot Parijs is weer een voie express. Ongeveer 40 kilometer vanaf Vaudoy-en-Brie tot de N104.

1. Hier lijk je nog in the middle of nowhere te zijn, maar verderop neemt het verkeer wat toe en zijn er meer plaatsen van waar men naar de regio Parijs reist voor werk.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 01 by European Roads, on Flickr

2.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 03 by European Roads, on Flickr

3. Rozay-en-Brie.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 05 by European Roads, on Flickr

4.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 08 by European Roads, on Flickr

5. Daarna waren bijna alle foto's mislukt omdat het toestel om de één of andere reden niet scherp stelde, maar dat zie je op zo'n klein schermpje niet. Toch maar een foto van de aansluiting met de N36.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 12 by European Roads, on Flickr

6. We naderen Parijs.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 23 by European Roads, on Flickr

7. Het knooppunt met de N104.
Afbeelding
N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 24 by European Roads, on Flickr
Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Km357 »

Kun je je voorstellen dat tot 30-40 jaar geleden bij foto 1 mensen in de berm parkeerden om te picknicken? Heb ik zelfs nog als kind meegemaakt.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85912
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Chris »

Gisteren was een manifestatie om de N4 rond St-Dizier te verdubbelen. Dagelijks 20.000 voertuigen per dag, inclusief 8.000 vrachtauto's, over 1x2 rijstroken.

Afbeelding
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Jeff »

Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9623
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Ds79m »

^^ Dat is gewoon 2x1 met ongelijkvloerse kruisingen toch? Bij de aanleg 30 jaar terug voldeed dat ongetwijfeld voor een kleine stad aan een redelijk doorgaande route. In Raalte of Gemert zullen ze jaloers zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
Tommy
autoweg
Berichten: 2455
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Tommy »

Jeff schreef: za 03 jun 2023, 21:48 Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
Mee akkoord:
https://www.google.com/maps/@48.6217956 ... ?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@48.6205229 ... ?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@48.6239903 ... ?entry=ttu
:denk:
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10564
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door vynkce »

Nu we het toch over de N4 hebben geef ik graag mee dat er in het investeringsprogramma CPER 2023-2027 middelen zijn ingeschreven voor de realisatie op 2x2 rijstroken van volgende delen:
- RN4 verdubbeling omleiding van Saint-Dizier
- RN4 aanleg expresweg tussen Gogney en St Georges
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Vinny »

Jeff schreef: za 03 jun 2023, 21:48 Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
Ik vermoed nooit afgebouwd. De dalbruggen over de Marne en het voedingskanaal voor het 'Lac du Der' zijn enkelbaans.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85912
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Chris »

Per 1 januari 2024 is de N4 overgedragen aan het departement Seine-et-Marne, die het als de D1004 heeft genummerd. Het gaat kennelijk om het complete traject vanaf de N104 bij Parijs tot de departementsgrens met Marne.

Ook de N36 is overgedragen en de D1036 geworden.

Afbeelding
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Jeff »

Dat deel van de N4/D1004 is volledig 2x2 ongelijkvloers (met 110 km/h limiet). Is al bekend wat het departement er mee wil gaan doen?
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10564
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door vynkce »

vynkce schreef: ma 08 jan 2024, 16:15 Nu we het toch over de N4 hebben geef ik graag mee dat er in het investeringsprogramma CPER 2023-2027 middelen zijn ingeschreven voor de realisatie op 2x2 rijstroken van:
- RN4 aanleg expresweg tussen Gogney en St Georges
De voorbereidende werken zijn ook hiervoor ondertussen opgestart. Volgend jaar wordt gestart met de bouw van de kunstwerken. Tegen 2029 moeten de werken achter de rug zijn. Meer info via: https://actu.fr/grand-est/saint-georges ... 64608.html
Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8940
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door captain007 »

^^ Dat is de laatste missing link op dat stukje en die weg is stiekem nog best druk op het enkelbaans gedeelte. Er zit nog wel een substandaard 2x2 stuk nog ten oosten van Sarrebourg, maar dan is in de praktijk wel het hele stuk tussen de A4 en de A33 2x2.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Vinny »

Er zitten ook nog een aantal krusingen in. Als de die wegwerken wordt het ook een stuk veiliger.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Allan C
verkeersader
Berichten: 635
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
Locatie: France

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Allan C »

The future four lanes expressway at Saint-Dizier is confirmed.

https://jhm.fr/rn4-le-doublement-de-la- ... -confirme/
Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9623
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Ds79m »

Mooi dat hier iets gebeurt. Het stuk ten westen van St.Dizier is wel 2x2, maar verdient op sommige plekken ook wel wat verbetering. Al zijn de echte ingrepen voor doorgaand verkeer nodig ten westen en noordwesten van Vitry.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85912
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Chris »

Kennelijk is de bouw van een tweede rijbaan rond de zuidwestkant van Saint-Dizier al in uitvoering, tussen de westelijke aansluiting en de zuidwestelijke aansluiting (D2B/D384). Dit is begin jaren '90 al aangelegd met een voorbereiding op een tweede rijbaan. Dit kost € 16 miljoen en moet in 2028 gereed zijn.
Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9623
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Ds79m »

^^ Aan de zuidoostkant ligt de weg op een lang viaduct. Dat zal lastiger te verbreden zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85912
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)

Bericht door Chris »

https://www.saint-dizier.fr/actualites/ ... ommencent/

De gemeente Saint-Dizier heeft gedetailleerdere data van de verdubbeling van de N4: het moet op 22 juli 2027 gereed zijn.