[F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43265
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Grappig, in 2016 was het nog braakliggend terrein met een 'te koop' bordje. Blijkbaar aangekocht door de gemeente (of het departement).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85912
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Het laatste stuk tot Parijs is weer een voie express. Ongeveer 40 kilometer vanaf Vaudoy-en-Brie tot de N104.
1. Hier lijk je nog in the middle of nowhere te zijn, maar verderop neemt het verkeer wat toe en zijn er meer plaatsen van waar men naar de regio Parijs reist voor werk.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 01 by European Roads, on Flickr
2.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 03 by European Roads, on Flickr
3. Rozay-en-Brie.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 05 by European Roads, on Flickr
4.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 08 by European Roads, on Flickr
5. Daarna waren bijna alle foto's mislukt omdat het toestel om de één of andere reden niet scherp stelde, maar dat zie je op zo'n klein schermpje niet. Toch maar een foto van de aansluiting met de N36.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 12 by European Roads, on Flickr
6. We naderen Parijs.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 23 by European Roads, on Flickr
7. Het knooppunt met de N104.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 24 by European Roads, on Flickr
1. Hier lijk je nog in the middle of nowhere te zijn, maar verderop neemt het verkeer wat toe en zijn er meer plaatsen van waar men naar de regio Parijs reist voor werk.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 01 by European Roads, on Flickr
2.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 03 by European Roads, on Flickr
3. Rozay-en-Brie.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 05 by European Roads, on Flickr
4.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 08 by European Roads, on Flickr
5. Daarna waren bijna alle foto's mislukt omdat het toestel om de één of andere reden niet scherp stelde, maar dat zie je op zo'n klein schermpje niet. Toch maar een foto van de aansluiting met de N36.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 12 by European Roads, on Flickr
6. We naderen Parijs.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 23 by European Roads, on Flickr
7. Het knooppunt met de N104.

N4 Vaudoy-en-Brie - Paris 24 by European Roads, on Flickr
-
Km357
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5376
- Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Kun je je voorstellen dat tot 30-40 jaar geleden bij foto 1 mensen in de berm parkeerden om te picknicken? Heb ik zelfs nog als kind meegemaakt.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85912
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Gisteren was een manifestatie om de N4 rond St-Dizier te verdubbelen. Dagelijks 20.000 voertuigen per dag, inclusief 8.000 vrachtauto's, over 1x2 rijstroken.


-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9623
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Mee akkoord:Jeff schreef: za 03 jun 2023, 21:48 Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
https://www.google.com/maps/@48.6217956 ... ?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@48.6205229 ... ?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@48.6239903 ... ?entry=ttu
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10564
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Nu we het toch over de N4 hebben geef ik graag mee dat er in het investeringsprogramma CPER 2023-2027 middelen zijn ingeschreven voor de realisatie op 2x2 rijstroken van volgende delen:
- RN4 verdubbeling omleiding van Saint-Dizier
- RN4 aanleg expresweg tussen Gogney en St Georges
- RN4 verdubbeling omleiding van Saint-Dizier
- RN4 aanleg expresweg tussen Gogney en St Georges
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43265
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Ik vermoed nooit afgebouwd. De dalbruggen over de Marne en het voedingskanaal voor het 'Lac du Der' zijn enkelbaans.Jeff schreef: za 03 jun 2023, 21:48 Waar is dat dan fout gegaan? Kijkend op satellietweergave van Google maps is die bypass 1 grote puinhoop
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85912
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Per 1 januari 2024 is de N4 overgedragen aan het departement Seine-et-Marne, die het als de D1004 heeft genummerd. Het gaat kennelijk om het complete traject vanaf de N104 bij Parijs tot de departementsgrens met Marne.
Ook de N36 is overgedragen en de D1036 geworden.

Ook de N36 is overgedragen en de D1036 geworden.

-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Dat deel van de N4/D1004 is volledig 2x2 ongelijkvloers (met 110 km/h limiet). Is al bekend wat het departement er mee wil gaan doen?
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10564
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
De voorbereidende werken zijn ook hiervoor ondertussen opgestart. Volgend jaar wordt gestart met de bouw van de kunstwerken. Tegen 2029 moeten de werken achter de rug zijn. Meer info via: https://actu.fr/grand-est/saint-georges ... 64608.htmlvynkce schreef: ma 08 jan 2024, 16:15 Nu we het toch over de N4 hebben geef ik graag mee dat er in het investeringsprogramma CPER 2023-2027 middelen zijn ingeschreven voor de realisatie op 2x2 rijstroken van:
- RN4 aanleg expresweg tussen Gogney en St Georges
-
captain007
- Forumbeheerder
- Berichten: 8940
- Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
- Locatie: Beneden-Leeuwen
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43265
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Er zitten ook nog een aantal krusingen in. Als de die wegwerken wordt het ook een stuk veiliger.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Allan C
- verkeersader
- Berichten: 635
- Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
- Locatie: France
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
The future four lanes expressway at Saint-Dizier is confirmed.
https://jhm.fr/rn4-le-doublement-de-la- ... -confirme/
https://jhm.fr/rn4-le-doublement-de-la- ... -confirme/
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9623
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Mooi dat hier iets gebeurt. Het stuk ten westen van St.Dizier is wel 2x2, maar verdient op sommige plekken ook wel wat verbetering. Al zijn de echte ingrepen voor doorgaand verkeer nodig ten westen en noordwesten van Vitry.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85912
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Kennelijk is de bouw van een tweede rijbaan rond de zuidwestkant van Saint-Dizier al in uitvoering, tussen de westelijke aansluiting en de zuidwestelijke aansluiting (D2B/D384). Dit is begin jaren '90 al aangelegd met een voorbereiding op een tweede rijbaan. Dit kost € 16 miljoen en moet in 2028 gereed zijn.
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9623
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85912
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [F][N004] Parijs - Toul - Sarrebourg (A4)
https://www.saint-dizier.fr/actualites/ ... ommencent/
De gemeente Saint-Dizier heeft gedetailleerdere data van de verdubbeling van de N4: het moet op 22 juli 2027 gereed zijn.
De gemeente Saint-Dizier heeft gedetailleerdere data van de verdubbeling van de N4: het moet op 22 juli 2027 gereed zijn.