Hiermee kan de weg 'Ujastek Mogilski' afgekoppeld worden zodat dit een definitieve snelwegconfiguratie kan krijgen. Een volledige opening wordt pas later in 2026 verwacht.
[PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Morgen wordt de S7 'opengesteld' in Kraków, eigenlijk wordt het verkeer omgeleid over de toekomstige snelweg, over één weghelft met één rijstrook per richting. Dus geen echte bona fide snelwegopening, maar je rijdt dan wel over de toekomstige S7.
Hiermee kan de weg 'Ujastek Mogilski' afgekoppeld worden zodat dit een definitieve snelwegconfiguratie kan krijgen. Een volledige opening wordt pas later in 2026 verwacht.

Hiermee kan de weg 'Ujastek Mogilski' afgekoppeld worden zodat dit een definitieve snelwegconfiguratie kan krijgen. Een volledige opening wordt pas later in 2026 verwacht.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Vandaag is de S7 opengesteld tussen Płońsk en Modlin (22 km), met 2x3 rijstroken. Het deel tussen Płońsk en Załuski kon toch wel wat eerder open, dit was gepland voor het voorjaar van 2026.
Op dit traject is de oude, gelijkvloerse 2x2 DK7 omgevormd tot een autosnelweg met 2x3 rijstroken. Het hele traject van Płońsk tot Warschau telt straks 2x3 rijstroken, inmiddels is dat gereed tot Czosnów.
Ik kwam hier in juni overheen en toen was het werk nog niet heel ver gevorderd, ze zijn echt snel gegaan de laatste 6 maanden. In juni was dit één grote file, ik heb toen 2 uur erover gedaan om van Warschau tot Płońsk te komen.
Foto van een paar dagen geleden:

Op dit traject is de oude, gelijkvloerse 2x2 DK7 omgevormd tot een autosnelweg met 2x3 rijstroken. Het hele traject van Płońsk tot Warschau telt straks 2x3 rijstroken, inmiddels is dat gereed tot Czosnów.
Ik kwam hier in juni overheen en toen was het werk nog niet heel ver gevorderd, ze zijn echt snel gegaan de laatste 6 maanden. In juni was dit één grote file, ik heb toen 2 uur erover gedaan om van Warschau tot Płońsk te komen.
Foto van een paar dagen geleden:

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Vandaag is de laatste 16 kilometer van de grote bypass van Gdańsk geopend, tussen het klaverblad Żukowo en het knooppunt Gdańsk-Południe (zuid). Hiermee is de S7 in Noord-Polen voltooid, en opengesteld over een lengte van 356 kilometer vanaf Gdynia tot vlak voor Warschau.
Er is nu nog maar één klein deel van de S7 in aanbouw, namelijk 4 kilometer bij Kraków. Daarnaast is de bouw van een 9 kilometer lang deel tussen Czosnów en Kiełpin aan de noordkant van Warschau gegund, maar nog niet in aanbouw. Tevens is er nog een stuk in planning aan de noordkant van Warschau. En natuurlijk de Zakopianka in Zuid-Polen.
Men verwacht dat de S7 bij Gdańsk wel een merkbare verlichting zal geven op de S6, dat beschouwd wordt als één van de meest filegevoelige wegen van Polen met 90.000 voertuigen per dag op 2x2 rijstroken. Regionaal verkeer in de suburbs is nu niet meer enkel van de S6 afhankelijk. Druk zal de S6 echter wel blijven, dus het is gepland om nog meer delen naar 2x3 rijstroken te verbreden.
Er is nu nog maar één klein deel van de S7 in aanbouw, namelijk 4 kilometer bij Kraków. Daarnaast is de bouw van een 9 kilometer lang deel tussen Czosnów en Kiełpin aan de noordkant van Warschau gegund, maar nog niet in aanbouw. Tevens is er nog een stuk in planning aan de noordkant van Warschau. En natuurlijk de Zakopianka in Zuid-Polen.
Men verwacht dat de S7 bij Gdańsk wel een merkbare verlichting zal geven op de S6, dat beschouwd wordt als één van de meest filegevoelige wegen van Polen met 90.000 voertuigen per dag op 2x2 rijstroken. Regionaal verkeer in de suburbs is nu niet meer enkel van de S6 afhankelijk. Druk zal de S6 echter wel blijven, dus het is gepland om nog meer delen naar 2x3 rijstroken te verbreden.
-
Allan C
- verkeersader
- Berichten: 635
- Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
- Locatie: France
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
The beautiful photo of the expressway S7 between Kraków and Myślenice.


-
chriskrusz
- autoweg
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
- Locatie: Almere
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Except that is not on the Kraków-Myślenice part, but further south, closer to Rabka.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Een paar plaatjes van de S7 tussen Rabka en Myślenice. Dit is het zuidelijkste deel van de S7. Met landschappen waarvan je eigenlijk zou willen dat Duitsland ook wat meer had vanaf de snelweg. De bergen zijn even hoog als het Sauerland, Harz, Taunus, Rhön, etc. (700 - 900 meter).

S7 Rabka - Myślenice 01 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 06 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 15 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 18 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 21 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 32 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 35 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 01 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 06 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 15 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 18 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 21 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 32 by European Roads, on Flickr

S7 Rabka - Myślenice 35 by European Roads, on Flickr
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
In Duitsland is vooral een gebrek aan mooie zichtlijnen van de snelweg door alle bosschages en losse bomenrijen.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Er is eindelijk een bouwvergunning afgegeven om 9 kilometer van de DK7 aan de noordkant van Warschau om te vormen tot autosnelweg met 2x3 rijstroken. Dit gaat om het wegvak Czosnów - Kiełpin. De bouw was al in november 2023 gegund, maar het heeft dus zeer lang geduurd voordat een bouwvergunning (ZRID) werd afgegeven.
Het contract is gegund aan een consortium van Fabe Polska, Sine Midas Stroy en Yörük Yapi İnşaat. Dit is een consortium van Turkse bedrijven (en een Poolse afdeling daarvan) en een aannemer uit Kazachstan.
De eerder geplande opening in 2027 is verschoven naar het voorjaar van 2028.

Het contract is gegund aan een consortium van Fabe Polska, Sine Midas Stroy en Yörük Yapi İnşaat. Dit is een consortium van Turkse bedrijven (en een Poolse afdeling daarvan) en een aannemer uit Kazachstan.
De eerder geplande opening in 2027 is verschoven naar het voorjaar van 2028.

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Een nieuwe VZP Widlino langs het nieuwe stuk S7 ten westen van Gdańsk.


-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
De bouw is gestart van de upgrade van de DK7 tot S7 net buiten Warschau, het deelproject Czosnów - Kiełpin. Dit is het zuidelijkste deel van de S7 die in dit gebied de bestaande DK7 zal volgen. Zuidelijk van Kiełpin wordt een nieuw tracé naar het westen gepland.
Dit deel wordt uitgebouwd tot autosnelweg met 2x3 rijstroken, net zoals de recentelijk opgeleverde delen tussen Płońsk en Czosnów.

Dit deel wordt uitgebouwd tot autosnelweg met 2x3 rijstroken, net zoals de recentelijk opgeleverde delen tussen Płońsk en Czosnów.

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Het knooppunt Kraków-Mistrzejowice (S7/S52). Het omvat een 1,6 kilometer lang viaduct.


-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Het laatste component van de aansluitende infra op de S7 in Noord-Polen is vandaag geopend, de tweede fase van de bypass van Żukowo, nabij Gdańsk. Dit is de DW501, tussen de S7 en de voormalige route van de DK20.
De DK20 is officieel ingekort tot aan dit knooppunt en loopt dus niet meer door naar Gdynia.

De DK20 is officieel ingekort tot aan dit knooppunt en loopt dus niet meer door naar Gdynia.
