Duitse spoorlijnen
Moderator: Moderatoren
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22108
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Duitse spoorlijnen
Met zoveel tekst en verwijzingen naar video's is het een onbegrijpelijke brei voor mij 
-
Frankenfeldstrasse
- zandpaadje
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 21 jan 2026, 5:48
Re: Duitse spoorlijnen
Pardon, Als U blieft. Ja, ik begrijp, wat U wilt zeggen.
Ik wilde het uitleggen.
(Mijn Nederlands Taal is niet goed/ik spreek niet zo goed Nederlands Taal).
Ik wilde het uitleggen.
(Mijn Nederlands Taal is niet goed/ik spreek niet zo goed Nederlands Taal).
-
Egbert
- expressweg
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10
Re: Duitse spoorlijnen
Ik zou dit zo niet doen. Ik snap het doel ook niet, ik weet niet wat je wil bereiken met je post.
Ook die image hoster lijkt meer voor advertenties te zijn dan iets anders. Plaats je plaatsjes up imgur en dan kun je ze ook normaal in een post linken.
Ook die image hoster lijkt meer voor advertenties te zijn dan iets anders. Plaats je plaatsjes up imgur en dan kun je ze ook normaal in een post linken.
-
Frankenfeldstrasse
- zandpaadje
- Berichten: 6
- Lid geworden op: wo 21 jan 2026, 5:48
Re: Duitse spoorlijnen
@Egbert Pardon, ik wilde geen advertenties plaatsen, ik wilde alleen maar de treinen laten zien. Ik heb de Video's zelf opgenomen op mijn eigen klein privè YouTube Kanaal. Ik heb niets meer. Dat is alles, wat ik heb. Bedankt voor het advies met imgur. https://selbsthilfeforum.aspies.de/foru ... /&pageNo=2 (Nederlands)
Laatst gewijzigd door Frankenfeldstrasse op vr 13 mar 2026, 14:16, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Sondermaut
- verkeersader
- Berichten: 687
- Lid geworden op: di 09 okt 2018, 20:01
- Locatie: Dordrecht
Re: Duitse spoorlijnen
Ten zuidwesten van Stuttgart is sinds zondag de Hermann-Hesse-Bahn, vroeger ook bekend als Württembergische Schwarzwaldbahn, tussen Weil der Stadt en Calw gereactiveerd: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... t-100.html
Momenteel zijn ze nog bezig met de afbouw van de spoorlijn en rijdt de treindienst dagelijks slechts elk uur tussen 5:30 en 18:30 en doet deze 24 minuten over een enkele reis, wat min of meer even lang is als de bestaande buslijn 670.2. Uiteindelijk wordt er tot aan medio juni stapsgewijs opgeschaald naar een volledige dienstregeling met een uurdienst van 's ochtends om 4:45 tot middernacht en doordeweeks tot 21:00 zelfs elke 30 minuten een trein tussen de twee steden, waarbij de reistijd omlaag gaat naar 18 minuten en buiten de spitsuren wordt doorgereden naar Renningen. Spoorwegmaatschappij SWEG zet op de lijn accutreinen van het type Mireo Plus B in.
Momenteel zijn ze nog bezig met de afbouw van de spoorlijn en rijdt de treindienst dagelijks slechts elk uur tussen 5:30 en 18:30 en doet deze 24 minuten over een enkele reis, wat min of meer even lang is als de bestaande buslijn 670.2. Uiteindelijk wordt er tot aan medio juni stapsgewijs opgeschaald naar een volledige dienstregeling met een uurdienst van 's ochtends om 4:45 tot middernacht en doordeweeks tot 21:00 zelfs elke 30 minuten een trein tussen de twee steden, waarbij de reistijd omlaag gaat naar 18 minuten en buiten de spitsuren wordt doorgereden naar Renningen. Spoorwegmaatschappij SWEG zet op de lijn accutreinen van het type Mireo Plus B in.
-
GuteFahrt
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
- Locatie: Waddenstad Harlingen
Re: Duitse spoorlijnen
In dezelfde regio heeft Strabag dit project gegund gekregen: https://newsroom.strabag.com/de/presse/ ... eutschland
Een tunnel die af/aantakt van Stuttgart <> Horb en aansluiting zal bieden op in aanleg bevindende station Stuttgart Flughafen Fernbahnhof. Geen onderdeel van Stuttgart 21 overigens, maar indirect er wel mee verknoopt.
Wiki/DE: https://de.wikipedia.org/wiki/Pfaffensteigtunnel
Er is zo'n 2 miljard euro mee gemoeid en het moet in 2032 klaar zijn.

-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19178
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: Duitse spoorlijnen
De 80 weken durende werkzaamheden op het traject Emmerich - Oberhausen zijn op tijd afgerond. Al het treinverkeer is deze week weer hervat.
https://www.treinreiziger.nl/lang-werkp ... ia-arnhem/
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43244
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Duitse spoorlijnen
En nieuwe spoorbruggen over het Wesel-Datteln kanaal en de Lippe. Maar ik dacht dat er een stremming van 2x60 weken zou zijn. Dat valt blijkbaar mee.
Op de site van de Duitse Bahn staat het overigens wel redelijk duidelijk uitgelegd:
https://www.emmerich-oberhausen.de/das-projekt
Op de site van de Duitse Bahn staat het overigens wel redelijk duidelijk uitgelegd:
https://www.emmerich-oberhausen.de/das-projekt
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
GuteFahrt
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
- Locatie: Waddenstad Harlingen
Re: Duitse spoorlijnen
Paar plaatjes van wat spoorinfra in Emden:
1.Vakwerkbrug over "Am Tonnenhof." Bovenlangs kruist het spoor van/naar de oostelijke havens en de zuidkaai

2.Spoorbrug over de oude binnenhaven

3.Meerdere autotransporttreinen. Veel Volkswagens (m.n. de Caddy). Er staat dan ook nog een fabriek in Emden

4.Spoorbrug met Westfalenbahn

[toeristisch]
5.Het raadhuis. Na totale verwoesting opnieuw gebouwd na WOII. Zou op dat van Antwerpen moeten lijken

6.Een ronde sluis, de zgn. ketelsluis

Als het gaat om de genoemde WOII was Emden wel bijzonder, in die zin dat er bunkers waren met plaats voor zo ongeveer de complete burgerbevolking. In een woonwijk kwam ik nog een enorm geval-wel in vervallen toestand- tegen. Voor wie dat interessant vindt is er heden ten dage nog een museum aan gewijd.[/toeristisch]
1.Vakwerkbrug over "Am Tonnenhof." Bovenlangs kruist het spoor van/naar de oostelijke havens en de zuidkaai

2.Spoorbrug over de oude binnenhaven

3.Meerdere autotransporttreinen. Veel Volkswagens (m.n. de Caddy). Er staat dan ook nog een fabriek in Emden

4.Spoorbrug met Westfalenbahn

[toeristisch]
5.Het raadhuis. Na totale verwoesting opnieuw gebouwd na WOII. Zou op dat van Antwerpen moeten lijken

6.Een ronde sluis, de zgn. ketelsluis

Als het gaat om de genoemde WOII was Emden wel bijzonder, in die zin dat er bunkers waren met plaats voor zo ongeveer de complete burgerbevolking. In een woonwijk kwam ik nog een enorm geval-wel in vervallen toestand- tegen. Voor wie dat interessant vindt is er heden ten dage nog een museum aan gewijd.[/toeristisch]