Hajo schreef: wo 30 apr 2025, 22:51 Die brug, waar ik in beide richtingen talloze malen overheen ben gereden, is dus bijna 53 jaar oud. Vervangen hoeft voorlopig nog niet, renoveren misschien wel? Want die "Deventer Deuk" is nog steeds aanwezig, weliswaar minder dan vroeger, maar er zit nog steeds een knik in.
Anyway, mooi die brug eens vanuit een ander perspectief te zien.
Je kunt het ook vanuit historisch perspectief zien
de_Aristocraat schreef: ma 01 jun 2026, 16:00
Dank voor het delen ACT-F!
Ben jij dezelfde ACT-F van de TufTufClub, inmiddels meer dan 20 jaar geleden?
Je hebt DM
Op 1:22 worden de heipalen van het viaduct bij Azelo in de grond geslagen met op de achtergrond de Braamhaarweg.
Op 1:37 het zandlichaam van de A35 richting Almelo.
Op 1:43 het zandlichaam van de A1 Azelo richting het westen.
Op 9:41 is de Linschoterbrug over de zijtak Twentekanaal te zien die net gebouwd is met op de achtergrond het Grasbroek. Toen al voorbereid op 2x3 baans.
Prachtige aflevering van Van Gewest to Gewest uit mijn jeugd. Ik was in 1977 6 jaar oud. Mooi om nog een de wegenbouwmachines te zien waarmee ik ben opgegroeid. Ook heel opvallend dat er toen nog geen veiligheidskleding bestond zoals de oranje hesjes en reflecterende kleding die je tegenwoordig ziet.
Ik ben overigens opgegroeid in Enschede en weet nog goed hoe bijzonder het was om via de Westerval en de haakse bocht de RW35 op te rijden richting Amsterdam.
Uiteindelijk is helaas toch gekozen om in 1992 de A1 door landgoed Boerskotten aan te leggen maar dat kon toen ook niet anders meer. Duitsland had al een deel BAB30 aangelegd tot aan de grens en Nederland de A1 vanaf de grens tot afrit 34 De Lutte.
Op de plek van de afrit lag overigens een camping waar ik vaak kwam in mijn jeugd en waar ik nog leuke herinneringen aan heb.
Skoda Fabia schreef: wo 03 jun 2026, 13:02
Ik ben overigens opgegroeid in Enschede en weet nog goed hoe bijzonder het was om via de Westerval en de haakse bocht de RW35 op te rijden richting Amsterdam.
De haakse bocht met vele bebordingen en signaleringen kan ik me nog levendig herinneren evenals het zandlichaam verder naar Duitsland dat jarenlang ongemoeid bleef omdat er bezwaren waren vanuit Enschede-Zuid. Uiteindelijk is er een concessie gedaan door de maximumsnelheid op 100 km/u in te stellen.
Op 7:26 zijn de koeltorens in Hengelo te zien niet ver van de huidige afslag Hengelo. Deze afslag heette bij de opening van de snelweg nog Borne-Zuid, maar ik vermoed dat deze begin jaren '90 veranderd is naar Hengelo toen industrieterrein Westermaat aangelegd werd. Dit verklaart waarom de andere afslag van Borne de toevoeging West heeft.