[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15698
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Via »

Chris schreef: wo 13 mei 2026, 11:31 Inmiddels zijn er al een aantal ongevallen zoals deze gebeurd: frontale aanrijding op het 2x2 deel. Dat heeft een smalle middenberm, maar geen geleiderails, want dan zou het teveel op een snelweg lijken.

Afbeelding

https://www.destentor.nl/112-nieuws-zwo ... ~a4ff8af8/
Dit soort wegen zouden dan ook helemaal niet als GOW moeten worden uitgevoerd maar minimaal als RSW. En die redenering over die geleiderail op GOW ken ik, maar dat vind ik echt kul.
Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x3 autosnelweg
Berichten: 7552
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door GuteFahrt »

Soms gaat een bepaalde vlieger op. Die van, er moet eerst een (of x) keer iets gebeuren, voordat...

Daar weten ze in Overijssel op het gebied van wegen -helaas- alles van. :2cents: :(
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 18187
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Kaaiman »

2x2 GOW volgens het boekje heeft toch een aarden wal als rijrichtingsscheiding? Ook die is hier niet toegepast.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Double-M
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 17:35

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Double-M »

Binnen hoeveel tijd hoort eigenlijk normaal gesproken een VRI vervangen te zijn na aanrijding?

In oktober vorig jaar is deze aangereden, maar is anno nu nog steeds niet vervangen :dontknow:

https://www.hardnieuws.nl/overijssel/da ... 67010.html
Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10666
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Peter »

Mist er een verkeerslicht ? Of staat de hele VRI uit ? Dat kan ik mij niet herinneren.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...