Tussen HMP 28,4 en 28,8 ligt de rijbaan richting Breda er volledig uit (tot aan de fundering) om iets te doen aan "het golfen/springen" van de weg. De A16 kan vanaf de A15 alleen via de splitsing bij IJsselmonde bereikt worden, de alternatieve invoeger is afgesloten hiervoor.
Het verkeer wordt via de afrit-rijstroken van Hendrik-Ido-Ambacht langs de werkzaamheden geleid. Geen idee hoe lang dit nog moet gaan duren, maar dit veroorzaakt veel meer hinder dan het vervangen van de verlichting in de Drechttunnel.
Goed punt, bij deze



