Foto- en videoreportages van Belgische autowegen
Moderator: Moderatoren
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43244 Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland
Bericht
door Vinny » wo 03 jun 2026, 21:17
Afgelopen zondag kwam ik dit bord tegen:
Het is een bijzondere manier om indirect te verwijzen naar de ringweg van Antwerpen. Ik vond dat niet meteen erg duidelijk, want zo lijkt het net of de weg links al de R 1 is; het bord lijkt me nieuw dus is dit de nieuwe standaard?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
SAN RED
verkeersader
Berichten: 753 Lid geworden op: wo 23 feb 2022, 11:38
Bericht
door SAN RED » wo 03 jun 2026, 21:23
"uniek design wegwijzer"
Wimpie25
2x3 autosnelweg
Berichten: 8470 Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Bericht
door Wimpie25 » wo 03 jun 2026, 22:05
Als linksaf de richting was naar Merksem via de R1, dan had die regel in het groen gestaan. Maar dat weet natuurlijk niet iedereen.
Een voorbeeld van groen
https://www.google.com/maps/@51.2189671 ... FQAw%3D%3D
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142 Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Bericht
door harry » do 04 jun 2026, 11:30
Wimpie25 schreef: wo 03 jun 2026, 22:05
Maar dat weet natuurlijk niet iedereen.
Dan moet je ook nog weten dat de R1 een autosnelweg is (of ertoe gerekend wordt). Bij de R11 is dat bijvoorbeeld niet zo:
(Foto uit 2008)
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.