[A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door harry »

Sinds kort hangt dit bord in een van de parkeergarages van de Mall of the Netherlands.
Dit is voor het eerst dat N447 op een "wegwijzer" staat vermeld.
Rechtsaf is niet direct de N14, hoewel het al wel met een geel logo wordt aangegeven.

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
math1985
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 14:39

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door math1985 »

Het verkeerslicht op de kruising van de N14 en de Noordsingel (rechtdoor richting de N44) bleef vanavond op rood staan. De tunnel was wel gewoon open (geen rode kruisen).

Ik ben benieuwd wat er aan de hand was. Zorgde wel voor een gevaarlijke situatie, veel weggebruikers die uiteindelijk maar door rood reden.
math1985
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 14:39

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door math1985 »

Ze blijven maar jojo’en met de maximumsnelheden op de N14. De maximumsnelheid in de Spoortunnel is nu weer terug naar 70. Ook geen bordje ‘verkeerssituatie gewijzigd’ of zo, dus het blijft goed opletten wat er dit kwartaal weer op de borden staat.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door harry »

Bovendien staan sommige kantelwals-wegwijzers permanent op de "tunnel gesloten"-stand. Zowel op diverse zijwegen als op de N14 zelf.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 4317
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door sven_engelen »

math1985 schreef: wo 03 jun 2026, 17:48 Ze blijven maar jojo’en met de maximumsnelheden op de N14. De maximumsnelheid in de Spoortunnel is nu weer terug naar 70. Ook geen bordje ‘verkeerssituatie gewijzigd’ of zo, dus het blijft goed opletten wat er dit kwartaal weer op de borden staat.
Die is toch altijd 70 geweest? Of ben ik nou scheel?
Taran 5
verkeersader
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 23 mar 2022, 21:53
Locatie: Ooi en Ramsgat

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door Taran 5 »

^^ Toen ik in Voorschoten woonde kwam ik dagelijks op de N14 maar naar mijn weten was de max 70 mist de matrixborden iets anders aangaven en dat was (is) dagelijkse kost met de Mall in Leidschendam. Wat ik opmerkelijk vind is dat deze N weg matrixborden heeft maar de N3 niet terwijl dat met 2 beweegbare bruggen mij geen gekke toevoeging is.
math1985
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 14:39

Re: [A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Bericht door math1985 »

sven_engelen schreef: wo 03 jun 2026, 22:57 Die is toch altijd 70 geweest? Of ben ik nou scheel?
Nee, de Spoortunnel is een hele tijd 50 geweest. Zie bijvoorbeeld https://regio15.nl/nieuws/overige/38806 ... rond-mall/ op de alleronderste foto (foto van oktober 2025), het snelheidsbord met '50' erop is uiterst links net zichtbaar. Maar dat valt niemand op natuurlijk, als er ineens een snelheidsbord vervangen is op de dagelijkse route, zonder verdere aankondiging.

Had vermoedelijk nog te maken met de blusleiding, blijkbaar is de leiding in de Spoortunnel later pas vervangen: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... ruari-2026