[D][A565] Bonn - Meckenheim
Moderator: Moderatoren
-
omNOMNOMNOM
- verkeersader
- Berichten: 617
- Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10
Re: [D][A565] Bonn - Meckenheim
Wederom een beschamende vertoning, we zijn inmiddels niet anders gewend van Duitsland.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9842
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: [D][A565] Bonn - Meckenheim
Volgens de WDR (Aktuelle Stunde) gaat het onderzoek naar de staat van de Friedrich-Ebert-Brücke minimaal twee weken duren. Of de brug daarna weer open kan, is afhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek.
In een worst-case scenario blijft de brug dicht totdat er een nieuwe brug gebouwd is. Dat kan jaren duren.
In een worst-case scenario blijft de brug dicht totdat er een nieuwe brug gebouwd is. Dat kan jaren duren.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85856
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [D][A565] Bonn - Meckenheim
Het probleem is de aanbrug op de linkeroever. Dat is boven land, dus daar is qua ondersteuning / stempels meer mogelijk dan boven water. Of misschien zelfs iets van een Behelfsbrücke voor dat deel.
Maar het feit dat ze het zo acuut hebben afgesloten, naar aanleiding van een inspectie, doet mij vermoeden dat het instortingsgevaar reëel is. Ze hebben hier niet mee willen wachten tot na het lange weekend van Fronleichnam. Ook hebben ze niet willen wachten tot bijvoorbeeld weegstations met slagbomen geïnstalleerd konden worden.
Begin dit jaar was de uitkomst van de inspectie dat er een gewichtsbeperking van 7,5 ton moest komen met bebording als handhaving. Dat is een oplossing waarvan je weet dat een deel van het vrachtverkeer het zal negeren, maar die toen kennelijk acceptabel werd geacht. Dat dit nu zo snel verslechterd is dat acute afsluiting de oplossing is, geeft denk ik aan hoe ernstig de situatie is. Er waren kennelijk geen andere aanvaardbare oplossingen, zoals weegbruggen, verschuiving of afsluiten van rijstroken.
Maar het feit dat ze het zo acuut hebben afgesloten, naar aanleiding van een inspectie, doet mij vermoeden dat het instortingsgevaar reëel is. Ze hebben hier niet mee willen wachten tot na het lange weekend van Fronleichnam. Ook hebben ze niet willen wachten tot bijvoorbeeld weegstations met slagbomen geïnstalleerd konden worden.
Begin dit jaar was de uitkomst van de inspectie dat er een gewichtsbeperking van 7,5 ton moest komen met bebording als handhaving. Dat is een oplossing waarvan je weet dat een deel van het vrachtverkeer het zal negeren, maar die toen kennelijk acceptabel werd geacht. Dat dit nu zo snel verslechterd is dat acute afsluiting de oplossing is, geeft denk ik aan hoe ernstig de situatie is. Er waren kennelijk geen andere aanvaardbare oplossingen, zoals weegbruggen, verschuiving of afsluiten van rijstroken.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9842
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
- Locatie: Zeist
Re: [D][A565] Bonn - Meckenheim
Er is aanzienlijke schade aan de draagconstructie vastgesteld waardoor er acuut instortingsgevaar dreigt, aldus de WDR.
Daarom zat er niets anders op dan de brug onmiddellijk voor alle verkeer af te sluiten. Zelfs fietsers en voetgangers mogen de brug niet meer over.
Een nadere inspectie moet dus uitwijzen of en hoe de brug weer open kan. Volgens een expert die aan het woord kwam "sieht es nicht gut aus", men vreest dus het ergste.
Daarom zat er niets anders op dan de brug onmiddellijk voor alle verkeer af te sluiten. Zelfs fietsers en voetgangers mogen de brug niet meer over.
Een nadere inspectie moet dus uitwijzen of en hoe de brug weer open kan. Volgens een expert die aan het woord kwam "sieht es nicht gut aus", men vreest dus het ergste.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel