Hobbyproject: hectometerpaal.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

hectometerpaal
zandpaadje

Hobbyproject: hectometerpaal.nl

Bericht door hectometerpaal »

Beste leden,

Na jarenlang meelezer te zijn geweest wil ik graag een hobbyproject met jullie delen (als dat mag).

Hectometerpaal.nl.

Het idee is simpel: je kunt er per weg de hectometerpalen opzoeken en informatie inzien.

Als je de paal weet, dan gebruik je de zoekfunctie en zie je de locatie. Weet je de locatie, maar niet het nummer, dan gebruik je de kaart en de dichtsbijzijnde hectometerpalen verschijnen vanzelf.

Ik heb dit gebouwd omdat ik het online miste. Er zijn meer websites die dit doen, maar ik dacht dat het nog wel iets mooier kon (naar mijn smaak).

Wat je er zoal vindt:
  • Overzicht van alle wegen, bijvoorbeeld de A2 of de A28
  • Een interactieve kaart om een locatie te vertalen naar het dichtstbijzijnde hectometerpunt
  • De mogelijkheid om een gemarkeerde hectometerpaal op te slaan als een PNG bestand, handig voor publicaties die naar een hectometerpaal verwijzen.
  • Actuele files op de rijkswegen, elke minuut ververst, gekoppeld aan het bijbehorende hectometerpunt
De gegevens komen uit open data: de hectometerpalen, snelheden en wegvakken uit het Nationaal Wegenbestand (Rijkswaterstaat/PDOK), en de files uit de NDW Open Data. Ook de kaarten (tiles) zijn van PDOK.

Het is nadrukkelijk een hobbyproject, dus feedback, correcties of ideeën zijn van harte welkom. Laat het gerust weten als je iets tegenkomt dat niet klopt of beter kan.

Alvast bedankt voor het kijken!
Attietattie
2x5 autosnelweg

Re: Hobbyproject: hectometerpaal.nl

Bericht door Attietattie »

Geinig. ik ga er wel mee rommelen, kijken of het wat is. Ik zou alvast onderstaande standaardtekst eruit halen, want die klopt niet.
De hectometerstand 293.0 betekent dat je je op 293,0 kilometer vanaf het beginpunt van de hectometrering van de A6 bevindt.
Heeft denk ik wel wat van hmpaal.nl weg, of niet?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen »

Gaaf project! Al is het wel raar dat er zo veel files staan in Nederland om 23:15 ;).

Volgens mij is er nog iets met je API call waardoor de boel niet fatsoenlijk refresht. Verder een interessante website! :top:
Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje »

Leuk initiatief. Heb je duidelijk veel werk van gehad. Slim gebruik van beschikbare bronnen ook.

Suggestie: vermeld bij de op- en afritten van wegen die worden onderbroken door andere nummers (zoals de A7) ook de tussenliggende nummers (in dit geval de N7 bij Sneek en door Groningen).

Je zou op de plaats van de onderbreking een verwijzing kunnen maken naar het onderbrekende nummer. Of je vermeldt ook de aansluitingen van het tussenliggende deel, maar dan met een afwijkende opmaak (aansluitingen in grijs, met hieromheen een kader waarin je verwijst naar het bijbehorende nummer + vermelding van beginwaarde en eindwaarde van de hectometrering zoals je ook bij de aansluitingen doet).