B58n Wesel-Ost
Daar men nu eveneens noordelijker aan de oostkant van de stad is begonnen met de werken heb ik daar nu ook een kijkje genomen. OSM uitsnede met fotolocaties (6 in totaal):
album (29 pics in totaal):
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 0334965766
1.Kruising Schermbecker Landstraße (B58) <> Hagerstownstraße (zuidelijk begin/eindpunt B70) (
1), kijkrichting oost. Tijdelijke VRI's in bedrijf. Plus, er zit al wat in de grond (op de voorgrond)
2.Zoom naar de weg "
Kiek in den Busch." Grondverzet...op de achtergrond is het Bagelwald te zien (onderdeel van de
Wackenbruch)
3.B58/Schermbecker Landstr. ri. oosten. Ofwel richting de (

) A3.
4.Idem, kijkend ri. westen/Wesel
5.Nog steeds benieuwd wat er onder 'Borken' schuilgaat
6.Met zoom een doorkijkje op Trimet Voerde. Daarvoor een telescoopkraan op de Wackenbrucher Str. (
2) De lagere schoorsteen is van het Altes Wasserwerk
7.Overzicht Wackenbrucher Str. (
2) ri. kruising B58/B70 (
1)
8.Materieel aan de Wackenbrucher Str. Die is nu gestremd
9.Sprongetje naar de Furstenberger Straße (
3). Hier komen we het
Altes Wasserwerk uit 1886 tegen. Tot 1956 dienst gedaan voor de waterverzorging van de stad. Nu een monument
10.Hier staan we in principe midden in het werkgebied der B58n op de Furstenberger Straße. Edoch, nog geen spoor van werken. Amoveren van wat opstallen is reeds gebeurd. Of daar nog meer bij komt weet ik zo niet, want hier is een tunnel gepland
11.
Altes Wasserwerk. Volgens mij ook een
alte Wegweiser
12.Doorkijkje vanaf het spoor dat naar het Wasserwerk leidt (
5), kijkrichting zuidwest. Op de voorgrond een ketenpark. Op de achtergrond de Betuwelinie
13.Vanaf de dijk van de Schillwiese (
6), eveneens kijkrichting zuidwest. De 2x2 B58 die na het ongelijkvloers kruisen van de sporen aan de noordkant weer opduikt
14.Zelfde locatie, kijkrichting zuid. Op de voorgrond asfaltlagen der B58. Op de achtergrond bruggen over de Lippe van de Betuwelinie en uiterst rechts van de B8. Waar die boogbrug uiterst links voor is nog verderop weet ik even niet
15.Dit is waar de B58n noordelijk van de B8/Betuwelinie dus -nog- abrupt stopt. Eveneens ter hoogte van de Schillwiese. Genoemde weg voert naar het Schill Denkmal, uiterst rechts op de foto te zien.
Info. Herinnert aan een standrechtelijke executie in opdracht van Napoleon Bonaparte van 11 Pruisische officieren welke onder leiding vielen van majoor Ferdinand von Schill, welke hier plaatshad in 1809