[F] bewegwijzering in Frankrijk

Moderator: Moderatoren

Pino
4x4 autosnelweg

Re: [F] bewegwijzering in Frankrijk

Bericht door Pino »

Allan C schreef: di 01 sep 2026, 22:22 I drove on A38 from Dijon this afternoon, and this is my first time that I see the empty signage...

AfbeeldingEmpty signage by FreewayAllan., sur Flickr
Interessant. Op Streetview (foto’s 2025) verwijzen de borden in beide richtingen nog naar Aubigny-lès-Sombernon.

Iets om eens te vragen in deze SARA-draad http://forum.sara-infras.fr/viewtopic.php?p=331429
hoompey
stadsweg

Bericht door hoompey »

De weg richting dat dorp is wel heel smal op Streetview, en als ik inzoom zie ik eenrichtingsverkeerpijlen naar de aansluiting toe in Google Maps. Op Streetview was dat nog niet het geval. Wel een unieke situatie.

EDIT: Ik heb de vraag uitgezet in de draad die Pino aangaf op Sara - attendons leur retour 8-)
Allan C
verkeersader

Bericht door Allan C »

The bridge (A7) over the Rhône River is now secured. Plus the signage has been changed as well, but there are not now displayed the major destination like 'Paris'.

Before:
AfbeeldingA450 Lyon - Brignais (2) by FreewayAllan., sur Flickr

After:
AfbeeldingA7 Lyon 02-09-2026 by FreewayAllan., sur Flickr
Teetje
verkeersader

Bericht door Teetje »

^^ Volkomen begrijpelijk allemaal natuurlijk, maar toch ook jammer: ik herinnerde me deze borden (en vele anderen in deze stijl) nog uit mijn jeugd.

Eerst op de achterbank van mijn vader's Renault 12 sedan, nog groener dan Kermit de Kikker, een kleur die iedereen pijn deed aan de ogen. Op het dak de imperiaal, volgepakt met koffers. De zak met de bungalowtent lag naast mij op de achterbank, want dat 'enorme' gewicht kon het beste laag, tussen de beide assen liggen. Desondanks schuurde de auto bijna met de uitlaat over het asfalt, want de vering was Frans slap. Airco hadden we niet, dus bij 110 km/u (harder durfde mijn vader niet met volbeladen auto) over de autoroute met alle raampjes open. Om niet vast te plakken aan de skai-bekleding legde mijn moeder dan een badlaken over mijn zitplaats. En zo hobbelde we dan over de A1 langs Parijs naar de A6, ik met mijn bij de ANWB gekochte Michelinkaart 989 in de ene hand, de autoroute atlas van Michelin (nr. 400) in de andere hand. Overnachten in Auxerre en dan de dag erop verder naar Lyon, de A7 op, de A8, naar de Cote d'Azur.

Twee vakanties daarna was de Renault 12 ingeruild voor een onopvallender beige R18 sedan die weliswaar beter reed, maar net zo stampvol zat op weg naar de Méditerranee.

Later zou ik de A7 nog diverse keer zelf rijden, in almaar groter en comfortabeler wordende auto's van diverse merken. Maar elke plek waar ik nog zo'n ouderwets portaal passeerde moest ik glimlachend terugdenken aan die vakanties van eind jaren '70, begin jaren '80. Ik zal ze de volgende keer missen, maar gelukkig hebben we de foto's nog ;)
Allan C
verkeersader

Bericht door Allan C »

^^ That's a nice story! And fortunately, I took the photo in 2024 with old signage before they'll remplace.
At this era, this road looks like new? I must confess that I didn't born before 2003 era.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

Het gekste aan de nieuwe bebording is nog dat de afslag, wit bewegwijzerd op de oude bewegwijzering, nu ineens heel belangrijk lijkt met het blauw. Terwijl de doorgaande ex-A7 met een laag bord en groen niet zoveel voor lijkt te stellen.
Allan C
verkeersader

Bericht door Allan C »

The old signage, when I watched on géoportail, the A7 (on the pictures that I took) was already built. At this time, the A450 so the autoroute itself didn't exist. It was used before the simple branch route of A7 it was the simple interchange. A450 was built later and the interchange was reconstructed. But apparently, they decided to keep the old signage and adding the cartouche 'A450' on the old signage.

The new signage with the M7 (ex-A7), they should have developped for exemple: the Perrache, Confluence or some importants districts in Lyon.