Discutabele wegnummers rijkswegen

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Discutabele wegnummers rijkswegen

Bericht door Palance » wo 08 jun 2005, 11:20

N.a.v. de discussies over zubringers en nummerloze rijkswegen blijkt toch weer dat nummering in Nederland niet goed en consequent wordt doorgevoerd dan wel gedocumenteerd in de Actuele Wegenlijst.
Even een lijstje van inconsequentheden op rijkswegen, wie heeft meer aanvullingen hierop? En dit gaat NIET over wegweizers:
  • A29 tussen Klaaswaal en Willemstad:
    :arrow: A29 op wegwijzers, en het overgrote deel van kaarten en routeplanners, A4 op hectometerpaaltjes (zal worden gecorrigeerd), A29 in actuele wegenlijst.
    A38
    :arrow: Niet op wegwijzers, niet op kaarten en routeplanners, wel op hectometerpaaltjes, niet in actuele wegenlijst
    A73, ten zuiden van KP Zaarderheiken, tussen N271 en N273
    :arrow: Niet op wegwijzers, wel op sommige kaarten en routeplanners, niet in actuele wegenlijst, wel op hectometerpaaltjes, ter plekke geen snelwegstatus.
    A205, rijkswegdeel bij KP Rottepolderplein
    :arrow: als N205 op wegwijzers, niet op kaarten en routeplanners, wel op hectometerpaaltjes, wel in actuele wegenlijst
    N915
    :arrow: Niet op wegwijzers, niet op kaarten en routeplanners, wel op hectometerpaaltjes, niet in actuele wegenlijst
    N14
    :arrow: Wel op wegwijzers, wel op kaarten en routeplanners, wel op hectometerpaaltjes, niet in actuele wegenlijst (met een korte overlap met de N440)
    N62
    :arrow: Wel op wegwijzers, wel op kaarten en routeplanners (op oudere is het deel ten zuiden van Terneuzen nog als N253 weergegeven), wel op hectometerpaaltjes (m.u.v. de dubbelnummering met N61, daar als N61 behectometreerd), niet in de actuele wegenlijst
    N7, Groningen
    :arrow: Wel op wegwijzers, wel op kaarten en routeplanners, als A7 op hectometerpaaltjes, wel in actuele wegenlijst
    A59, KP Hooipolder en Drunen, stukken zonder snelwegstatus
    :arrow: Als A59 op wegwijzers, kaarten, routeplanners en hectometerpaaltjes, als N59 in de actuele wegenlijst.
    A30, Bij aansluiting met de A1 (afrit 15)
    :arrow: Als A30 op wegwijzers, kaarten, routeplanners en hectometerpaaltjes, als N30 in de actuele wegenlijst
    A34, bij Emmen
    :arrow: 1 hectometerpaaltje met A34, geen snelwegstatus. Verder overal als N34 aangegeven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 08 jun 2005, 12:07

N 205
Op wegwijzers in de richting Alkmaar/Badhoevedorp staat A 9. (zie fotoserie Frits)

A 73
Staat op sommige kaarten vermeld als N 73. Zou ook formeel zo moeten zijn naar mijn mening.

A 61
Het verlengde van de klagenfurtweg is op de bewegwijzering (al) de Duitse A 61. Vraag: Van wie is die weg? Wat staat er op de hecotmeterpaaltes? En hoe heet de weg officieel?

N 14
Lijkt mij een foutje in de actuele wegenlijst. Deze weg is als RW 14 toch al lang gepland en trouwens reeds aangelegd tussen Leidschendam en Den Haag. Misschien dat ze hem vergeten zijn op te nemen, of is de weg pas gereed gekomen na de officiele publicatie.

N 7
De N 7 hoort te lopen van de aansluiting Groningen-west tot aan de gelijkvloerse kruising voorbij het Europaplein. In de praktijk is het N stuk een stuk korter. Naar mijn mening kan dit dus niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 08 jun 2005, 13:13

Vinny schreef:N 205
Op wegwijzers in de richting Alkmaar/Badhoevedorp staat A 9. (zie fotoserie Frits)
Dan moet je toch eens goed kijken.
Ik kom hier dagelijks, en heb ze gisteren nog zien staan.
Er staat vanaf de N205 komende na het viaduct over de Spaarnwouderweg hectometerpaaltjes met A205, zowel richting Badhoevedorp als richting Alkmaar.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 08 jun 2005, 13:18

Dan moet je toch eens goed kijken.
Dan moet je toch eens goed lezen. Afbeelding
Welk wegnummer staat hier aangegeven?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 08 jun 2005, 13:20

Overigens: Wat klopt er niet aan het bord?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 08 jun 2005, 13:50

Het suggereert dat je linksaf kunt, gezien de op het bord getekende configuratie?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 08 jun 2005, 13:56

Vincent, dat er op de bewegwijzering A9 staat is niet meer dan logisch.
Uit mijn post kun je opmaken dat ik het over de hectometerpaaltjes had; en daar had jij in een eerdere post een keer over gemeld dat daar ook A9 stond aangegeven. Vandaar dat ik waarschijnlijk op jouw opmerking over de bewegwijzering reageerde met mijn opmerking over de hectometerpaaltjes.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 08 jun 2005, 14:00

Erwin gaat door voor de koelkast ;)
dat er op de bewegwijzering A9 staat is niet meer dan logisch.
Ja, ontken ik dat ergens?
en daar had jij in een eerdere post een keer over gemeld dat daar ook A9 stond aangegeven.
Ja in een eerdere post. Kennelijk toch te veel afgeleid door het vrouwelijk schoon wat tegenover me in de bus zat (176 Haarlem - Zuid WTC station). Ik zal kijken of ik binnenkort weer eens die kant op kan gaan. Maar in deze post had ik het puur over de bewegwijzering, omdat Erwin het had over de N 205.
als N205 op wegwijzers, niet op kaarten en routeplanners, wel op hectometerpaaltjes, wel in actuele wegenlijst
Maar dit geldt dus alleen voor de richting Haarlem. Richting Alkmaar/Amsterdam is het op de bewegwijzering de A 9.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 11:54

Erwin is me weer eens voor. :)
Ik had ook plannen om een lijstje te maken met verschillen tussen:

- wegnummer op de wegwijzers
- wegnummer op de hm-paaltjes
- wegnummer in de actuele wegenlijst
- status van de weg (A of N)

Als je het vierde punt meeneemt, horen ook nog stukjes A12 en (nog meer) A7 in de lijst thuis.

Trouwens: KP Ressen (A15/A325) is een aardig geval: op de A325 hebben de hoofdrijbanen hm-bordjes van de provincie, en de parallelrijbanen van het Rijk! Deze parallelrijbanen zijn kennelijk onderdeel van rijksweg 15, want ze worden in de actuele wegenlijst niet afzonderlijk genoemd. Maar de hm-bordjes geven dus A325 aan!

(Ik ga er hierbij trouwens van uit dat hm-bordjes in de nieuwe rijks-stijl ook van het Rijk zijn. Op de N289 kun je het verschil ook aardig zien. Maar de N254 tussen N62 en A58 heeft ook rijks-bordjes, maar is geen rijksweg??)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 11:55

A15 stukje bij Bemmel: niet op wegwijzers, wel op een hm-bordje. (Of misschien wel op 2. :) )
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 11:58

Vinny schreef:A 61
Het verlengde van de klagenfurtweg is op de bewegwijzering (al) de Duitse A 61. Vraag: Van wie is die weg? Wat staat er op de hecotmeterpaaltes? En hoe heet de weg officieel?
Ik heb het hele Nederlandse stuk van die weg afgelopen. :)
Er staan géén hm-bordjes. Volgens mij is de weg gemeentelijk.
Bewegwijzering "61" is trouwens alleen richting Duitsland.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 09 jun 2005, 12:20

harry schreef:Erwin is me weer eens voor. :)
:PP:
harry schreef:Ik had ook plannen om een lijstje te maken met verschillen tussen:

- wegnummer op de wegwijzers
- wegnummer op de hm-paaltjes
- wegnummer in de actuele wegenlijst
- status van de weg (A of N)

Als je het vierde punt meeneemt, horen ook nog stukjes A12 en (nog meer) A7 in de lijst thuis.
Maar dan kan nog steeds, maar dan voor alle wegnummers, Harry. Ik gaf hier slechts wat voorbeelden van een paar rijkswegen. Een tabelletje maken voor alle wegnummers, met daarin karakteristieken. Een flinke klus, maar wel erg leuk om te maken, lijkt mij.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 09 jun 2005, 12:22

harry schreef:
Vinny schreef:A 61
Het verlengde van de klagenfurtweg is op de bewegwijzering (al) de Duitse A 61. Vraag: Van wie is die weg? Wat staat er op de hecotmeterpaaltes? En hoe heet de weg officieel?
Ik heb het hele Nederlandse stuk van die weg afgelopen. :)
Er staan géén hm-bordjes. Volgens mij is de weg gemeentelijk.
Bewegwijzering "61" is trouwens alleen richting Duitsland.
Heeft het Nederlandse stukje wel snelwegstatus? Ik dacht nl. van niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 13:01

Palance schreef:
harry schreef:Ik heb het hele Nederlandse stuk van die weg afgelopen. :)
Heeft het Nederlandse stukje wel snelwegstatus?
Nee, anders had ik daar niet mogen lopen! :D
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 13:03

Palance schreef:
harry schreef:Ik had ook plannen om een lijstje te maken
Maar dan kan nog steeds, maar dan voor alle wegnummers, Harry. Een tabelletje maken voor alle wegnummers, met daarin karakteristieken. Een flinke klus, maar wel erg leuk om te maken, lijkt mij.
Een flinke klus, leuk om te maken, en vrij nutteloos. Lijkt me typisch iets voor mij!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Sjef

Bericht door Sjef » do 09 jun 2005, 13:07

harry schreef:Een flinke klus, leuk om te maken, en vrij nutteloos. Lijkt me typisch iets voor mij!
Nutteloos? Ik zou het echt heel erg leuk vinden als u zoiets zou maken, Harry! En het zou voor eeuwig gedocumenteerd zijn voor het nageslacht...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » do 09 jun 2005, 13:16

Vinny schreef:A 61
Het verlengde van de klagenfurtweg is op de bewegwijzering (al) de Duitse A 61. Vraag: Van wie is die weg? Wat staat er op de hecotmeterpaaltes? En hoe heet de weg officieel?
Meen dat de weg officieel "Keulse Barrière" heet.

Zou het overigens een idee zijn om de verbinding tussen de Duitse A 61 en de A 73 niet het nummer A 74, maar A 61 te geven? Nummer matcht niet helemaal met de indeling van de nummering (de nummers 6x horen meen ik eerder in Zeeland thuis), maar voor een dusdanig kort stukje snelweg zou overeenstemming met het Duitse wegnummer misschien niet onpraktisch zijn (hoewel uiteraard wel een Nederlands schildje dient te worden gebruikt).

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » do 09 jun 2005, 13:30

't Zou regiotechnisch wel kunnen. De 60-reeks hoort niet alleen in Zeeland thuis, maar in het hele zuiden. De A67 loopt immers in de buurt van de A74, de N68 ook, en de A/N65 en N69 liggen in Noord-Brabant.
Rainier

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 09 jun 2005, 14:19

harry schreef: Een flinke klus, leuk om te maken, en vrij nutteloos. Lijkt me typisch iets voor mij!
Zijn al onze sites niet vrij nutteloos? (maar wel leuk om te doen?) :)

Het staat in ieder geval niet op mijn agenda, dus we zullen elkaar niet in de weg zitten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » do 09 jun 2005, 14:48

Pino schreef:
Vinny schreef:A 61
Het verlengde van de klagenfurtweg is op de bewegwijzering (al) de Duitse A 61. Vraag: Van wie is die weg? Wat staat er op de hecotmeterpaaltes? En hoe heet de weg officieel?
Meen dat de weg officieel "Keulse Barrière" heet.

Zou het overigens een idee zijn om de verbinding tussen de Duitse A 61 en de A 73 niet het nummer A 74, maar A 61 te geven? Nummer matcht niet helemaal met de indeling van de nummering (de nummers 6x horen meen ik eerder in Zeeland thuis), maar voor een dusdanig kort stukje snelweg zou overeenstemming met het Duitse wegnummer misschien niet onpraktisch zijn (hoewel uiteraard wel een Nederlands schildje dient te worden gebruikt).
Het lijkt me wel efficiënt wanneer het korte Nederlandse stukje hetzelfde nummer krijgt als de Duitse snelweg. Dat scheelt weer onthouden van wegnummers. Een verwijzing naar de Duitse BAB 61 tussen haakjes achter Mönchengladbach lost dit probleem overigens ook op.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 09 jun 2005, 14:52

Palance schreef:Zijn al onze sites niet vrij nutteloos?
[filosofische mode aan]
Is het hele leven niet nutteloos ?
[filosofische mode uit]

Nee, even serieus, sites waarnaar veel grotere sites al een keer hebben doorgelinkt zijn dus blijkbaar door anderen van nut bevonden. Gelukkig is ons werk dus niet helemaal voor niets geweest, Erwin. ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 15:59

Palance schreef:
harry schreef: Een flinke klus, leuk om te maken, en vrij nutteloos. Lijkt me typisch iets voor mij!
Het staat in ieder geval niet op mijn agenda, dus we zullen elkaar niet in de weg zitten.
Het is in feite een kleine uitbreiding op de teksten die ik al heb, bijvoorbeeld op:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/t00.html

Alleen heb ik nog geen volledige pagina's voor nummers boven de 400. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Sjef

Bericht door Sjef » do 09 jun 2005, 16:22

N.a.v. Harry's voornemen:
Je hoeft niet gek te zijn om aan dat helse karwei te beginnen, maar het maakt het wel een stuk makkelijker :P...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 09 jun 2005, 16:49

Nou dan post ik hier maar wat hectometerbevindingen:

N 200: 3,9 wit-op-rood

A 205: Op de verbindingsboog Haarlem-zuid --> Velsen, maar
A 9: Op de verbindingsboog Haarlem-zuid --> Raasdorp (ter hooge wegsignalering voor invoeger)
A 9: Op de verbindingsboog Raasdorp --> Haarlem Zuid (zo'n 200 m voorbij viaduct Spieringweg.

Ik zal kijken of ik over een paar weken een mooie fotoserie kan maken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 09 jun 2005, 17:20

Vinny schreef:A 9: Op de verbindingsboog Haarlem-zuid --> Raasdorp (ter hooge wegsignalering voor invoeger)
En daarvóór, komend vanuit Haarlem, staat in deze verbindingsboog gewoon A205 op de hectometerpaaltjes.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 09 jun 2005, 18:34

harry schreef:Een flinke klus, leuk om te maken, en vrij nutteloos. Lijkt me typisch iets voor mij!
De eerste aanzet:

http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... jzovz.html

- Deze pagina is nog niet geïntegreerd in de website.
- Ik trek me er niks van aan als de Actuele Wegenlijst een A- of N-nummer een keertje niet noemt (zoals bij N14).
- De A38 en N915 staan er nog niet bij. Ook voor de bijbehorende foto's van die wegen heb ik nog geen pagina. Dat komt later...
- Provinciale wegen volgen later.. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 09 jun 2005, 20:38

De Calandbrug, die parallel ligt aan de Tijsmanstunnel
Zoeken Rotterdam en Antwerpen toenadering tot elkaar ? En dan meteen zóóó close ? :P

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 09 jun 2005, 23:47

En daarvóór, komend vanuit Haarlem, staat in deze verbindingsboog gewoon A205 op de hectometerpaaltjes.
Dat is verder prima, maar die kon ik dus vanaf de Spieringweg niet zien. Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat talud pas ga beklimmen als ik ook daadwerkelijk een foto kan maken Rene ;)
(Was dus toch afgeleid door vrouwelijk schoon zodat ik een paar maanden geleden een paar hecotmeterpaaltjes gemist heb.)
:idea: Ik beloof beterschap en voortaan ALLEEN maar op hectometerpaaltjes en op K- en L- reflectorpaaltjes te letten en NIET MEER wat er naast me in de bus zit)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 09 jun 2005, 23:53

Vinny schreef: :idea: Ik beloof beterschap en voortaan ALLEEN maar op hectometerpaaltjes en op K- en L- reflectorpaaltjes te letten en NIET MEER wat er naast me in de bus zit)
Op jouw leeftijd zou ik voor het avontuur gaan. Als je 10 jaar ouder bent kun je nog je hele leven lang je leven proberen te beteren... ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 10 jun 2005, 0:38

Daarom ben ik ook een voorstander van twee dingen: het wegnummer op het hectometerpaaltje dient zo veel mogelijk aan te sluiten op het wegnummer dat daadwerkelijk op de bewegwijzering wordt gebruikt, en dus ook voor het aangeven van K en L wegen op de bewegwijzering. Dan hoef ik niet eens meer op die rotpaaltjes te letten en kan ik mijn aandacht ergens anders op vestigen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie