[A010] Tweede Coentunnel

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[A010] Tweede Coentunnel

Bericht door Rene » wo 18 okt 2006, 15:01

Per vandaag is enige publieksinformatie over het project Tweede Coentunnel beschikbaar op de V&W-site.

:arrow: http://www.rijkswaterstaat.nl/projecten ... /index.jsp

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 19 okt 2006, 15:13

Interessant! Maar eh... slechts drie rijstroken naar Amsterdam? Dan komt er in één tunnelbuis dus slechts één rijstrook plus vluchtstrook. Kweenie... :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 19 okt 2006, 16:27

Indeling van de tunnelbuizen in rijstroken west naar oost:
2 - 1V - 2W - 3V
(V=plus vluchtstrook, W=betreft wisselstroken)

De twee linkerbuizen zijn permanent voor de zuidelijke richting.
De meest oostelijke buis is permanent voor de norodelijke rijrichting.
De buis daartussen is een wisselbaan.
Zo zijn er in de ochtendspits 5 stroken naar het zuiden, en 3 naar het noorden.
In de avondspits is dat omgekeerd.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 19 okt 2006, 16:32

René schreef:Indeling van de tunnelbuizen in rijstroken west naar oost:
2 - 1V - 2W - 3V
Een vluchtstrook aan de linkerkant van de weg bij een enkele rijstrook? :o Waarom niet andersom? En waarom mag de meest westelijke tunnelbuis en de wisselbuis niet voorzien zijn van vluchtstroken, en de andere 2 wel? :?

Anyway: 5 stroken voor de spitsrichting en 3 voor de tegenrichting. Dat lijkt me wel redelijk reeel. :)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 19 okt 2006, 16:35

Dat kon toch ook zo?

- Bestaande Coentunnel:
Beide buizen voor verkeer naar Amsterdam (2x2 rijstroken = 4 totaal)

- Nieuwe Coentunnel:
Eén nieuwe buis met 4 rijstroken en eventueel vluchtstrook

Overigens: de nieuwe tunnel komt oostwaarts van de oude, las ik. Ik dacht dat die nieuwe tunnel aan de westzijde van de bestaande kwam.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 19 okt 2006, 16:52

Hajo schreef:Interessant! Maar eh... slechts drie rijstroken naar Amsterdam? Dan komt er in één tunnelbuis dus slechts één rijstrook plus vluchtstrook. Kweenie... :roll:
Zie ook het plaatje dat je aan kan klikken op die site:
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » do 19 okt 2006, 16:53

mavas schreef:
Hajo schreef:Interessant! Maar eh... slechts drie rijstroken naar Amsterdam? Dan komt er in één tunnelbuis dus slechts één rijstrook plus vluchtstrook. Kweenie... :roll:
Zie ook het plaatje dat je aan kan klikken op die site:
Vandaar ook mijn vraag... ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 19 okt 2006, 16:55

Maareh, je denkt toch niet dat ze een tunnel gaan bouwen met 3 rijstroken en een vluchtstrook en dat die vluchtstrook voor altijd blijft liggen? ;)
Volgens mij wordt het geheel zo gebouwd dat het 2x4 kan worden met 2 wisselstroken. Het zou natuurlijk van de zotte zijn om die vluchtstrook daar niet op voor te bereiden :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 19 okt 2006, 17:06

Kunnen ze overigens die vluchtstrook in de 2de buis niet beter meteen openstellen? Als daar ook vrachtwagens in mogen (en aan het plaatje te zien zal dat waarschijnlijk zo zijn) kan ik me voorstellen dat de verleiding om in te halen via de vluchtstrook erg groot zal zijn. Die 80-zone zal daar immers ook wel een keer verdwijnen...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 19 okt 2006, 17:09

Waarom niet de westelijke buis vluchtstrook+rijbaan en de 2e tunnelbuis verboden voor vrachtverkeer?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

A10
polderweggetje
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 03 jul 2006, 9:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door A10 » do 19 okt 2006, 17:32

Ik denk omdat 1 tunnelbuis van A8 komt (2-baans) en ander van A10 noord (1-baan).

Dus eigenlijk 3 stroken naar zuid en 3 stroken naar noord plus 2-baans wisselstroken middenin.
Dat is wel goed idee, omdat s'ochtends vooral verkeer vanuit noord aankomt, dan kunnen men kiezen uit liefst 5 stroken.
s'avonds meestal verkeer vanuit zuiden, dan wordt de richting van wisselstrook gewisseld en hebben ze ook beschikking over 5 stroken.

Ik vraag me wel af hoe ze gaan weven, want afstand van noordelijke uitgang van coentunnel tot knooppunt coenplein is kort. Aan zuidelijke kant is er weining ruimte, of ze moeten afrit 101 afschaffen. Wij rijgen dus ook een LA-achtige flyovers bij westrandweg, ik ben wel benieuwd hoe het wordt.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 26 okt 2006, 9:55

Financieele Dagblad (26-10-2006) schreef:Geld voor tweede Coentunnel

DEN HAAG — Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat (VWS) maakt geld vrij om de problemen met luchtkwaliteit door de aanleg van de tweede Coentunnel bij Amsterdam te voorkomen. In een brief aan de Tweede Kamer maakte Peijs woensdag bekend dat ze een top vijf heeft samengesteld van rijkswegen die volgens haar alleen met extra maatregelen kunnen worden gerealiseerd. De tweede Coentunnel / Westrandweg heeft daarbij volgens de minister de hoogste prioriteit wegens de vertraging die dreigde omdat de Europese normen voor de luchtkwaliteit overschreden zouden worden.

Tussen 2011 en 2015 is € 300 miljoen gereserveerd om maatwerk te kunnen leveren bij projecten waar de installatie van schermen en en het leggen van stiller asfalt niet volstaan. In Nederland komen in totaal dertien wegenprojecten in aanmerking voor zo'n exclusieve aanpak. In de top vijf van het ministerie van VWS staan behalve de tweede Coentunnel — in willekeurige volgorde — de A4 Delft-Schiedam, A15 Maasvlakte-Vaanplein, A27 Lunetten-Rijnsweerd en A4/A10 Badhoevedorp-Amstel.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 18 dec 2006, 15:08

Het Aangepast OTB voor de Coentunnel is genomen, en door de ministers ondertekend.
Meer informatie, en kaarten, zijn te vinden op de site van het inspraakpunt V&W.

Kenmerken:
- de wijze van uitwisseling tussen de rijbanen van noordelijke in zuidelijke richting is lichtelijk gewijzigd;
- de aansluiting s101 is weer volledig;
- het AOTB gaat in alle berekeningen uit van 100 km/h, maar voorlopig zal op gezette tijden en plaatsen een limiet van 80 km/h gelden om aan het Besluit Luchtkwaliteit te kunnen voldoen. Met een mogelijk verdere "vergroening" van het wagenpark is later een aanpassing naar 100 km/h op basis van het TB dan wel mogelijk, zonder jarenlange procedures.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » di 19 dec 2006, 12:33

René schreef:Het Aangepast OTB voor de Coentunnel is genomen, en door de ministers ondertekend.
Meer informatie, en kaarten, zijn te vinden op de site van het inspraakpunt V&W.

Kenmerken:
- de wijze van uitwisseling tussen de rijbanen van noordelijke in zuidelijke richting is lichtelijk gewijzigd;
- de aansluiting s101 is weer volledig;
- het AOTB gaat in alle berekeningen uit van 100 km/h, maar voorlopig zal op gezette tijden en plaatsen een limiet van 80 km/h gelden om aan het Besluit Luchtkwaliteit te kunnen voldoen. Met een mogelijk verdere "vergroening" van het wagenpark is later een aanpassing naar 100 km/h op basis van het TB dan wel mogelijk, zonder jarenlange procedures.
Sorry, maar wat is (A)OTB? Ik neem aan dat de laatste twee letters staan voor traject besluit?
En dan het belangrijste, wat houdt het tekenen in. Dat er eventueel nog bewoners/grondbezitters zijn die 20 jaar kunnnen gaan procederen om de aanleg tegen te houden? Of is het al definitief.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 19 dec 2006, 12:34

Ontwerp Traject Besluit, waar die A voor staat weet ik niet zeker, misschien "aangepast".

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 19 dec 2006, 13:14

Schenker schreef:Sorry, maar wat is (A)OTB?
Zoals ik al schreef: Aangepast Ontwerp Tracé Besluit
Schenker schreef:En dan het belangrijste, wat houdt het tekenen in. Dat er eventueel nog bewoners/grondbezitters zijn die 20 jaar kunnnen gaan procederen om de aanleg tegen te houden? Of is het al definitief.
Na het AOTB moet nog vaststelling van het TB plaatsvinden. Dat zou in principe in 2007 kunnen plaatsvinden. Vervolgens staat alleen de rechtsgang naar de Raad van State nog open. Voor wat betreft de Coentunnel kunnen we erop rekenen dat tegenstanders dat zeker zullen doen. Verschil met voorgaande procedures is alleen dat alles nu zeer grondig is voorbereid en aan alle meest recente milieuwetgeving is voldaan, en ik de kans klein acht dat de rechter de aanleg op procedurele gronden kan tegenhouden. Maar ja, theoretisch is dat wel mogelijk.
Volgende stap is de inpassing in de bestemmingsplannen. Daarin hebben de centrale stad en de betrokken stadsdelen een rol. Het is daarbij niet zeker of (net als de vorige keer rond 1990) een van de stadsdelen dwars gaat liggen. Verschil met toen is echter dat op basis van een onomkeerbaar TB de Ministers van V&W en VROM een bestemmingsplanwijziging kunnen opleggen. Geen afstel dus, maar wellicht wel procedurele vertraging.
Tegelijkertijd wordt thans al gewerkt aan het innovatief op de markt zetten van de bouw van de tunnel in een publiek-private samenwerking. De details daaromtrent zijn strikt geheim, daarom worden er bijvoorbeeld voor dit project en het project Westrandweg geen actuele kostenramingen vrijgegeven. Het bedrijf dat de tunnel gaat bouwen, is vervolgens ook 30 jaar lang verantwoordelijk voor al het onderhoud aan de tunnel, en aan de te verbreden delen van de A8 en A10-west. Naar de huidige inzichten zou (uitgaande van een onomkeerbaar TB in 2007/2008) de realisatie van de tunnel in 2012 mogelijk moeten kunnen zijn.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » di 19 dec 2006, 17:33

René schreef:
Schenker schreef:Sorry, maar wat is (A)OTB?
Zoals ik al schreef: Aangepast Ontwerp Tracé Besluit
Nou ik zie het niet staan hier hoor, maar dat even tussendoor.

wat ik interessant vind is de publiek/privaat regeling. Is dit vanwege geldgebrek?
Ik hoop maar dat men iets beter afspraken maakt dan destijds bij de Wijkertunnel, want die lui van ING lachen zich suf.

Mooi dat men de procedure grondig heeft voorbereid, ik ben alleen bang dat er toch nog onverlaten tegen beter weten in een punt van gaan maken :roll: .

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 19 dec 2006, 17:46

Schenker schreef:Ik hoop maar dat men iets beter afspraken maakt dan destijds bij de Wijkertunnel, want die lui van ING lachen zich suf.
Er zijn maar weinig mensen die weten waar de crux van dat verhaal zit. Maar nee, de fout van de Wijkertunnel (betalen o.b.v. intensiteiten waarbij de prognose gebaseerd was op "zeer hoopvol SVV-II-beleid" :roll: ) is inmiddels bekend.
Over details van de PPS (voor zover ik ze al weet) kan en mag ik niets zeggen.

Joost
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 20:14

Bericht door Joost » di 19 dec 2006, 20:12

Als hij er echt binnen 5 jaar ligt valt me dat niet tegen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Bericht door Rogier » di 19 dec 2006, 21:06

René schreef:
Schenker schreef:Sorry, maar wat is (A)OTB?
Zoals ik al schreef: Aangepast Ontwerp Tracé Besluit
Schenker schreef:En dan het belangrijste, wat houdt het tekenen in. Dat er eventueel nog bewoners/grondbezitters zijn die 20 jaar kunnnen gaan procederen om de aanleg tegen te houden? Of is het al definitief.
Na het AOTB moet nog vaststelling van het TB plaatsvinden. Dat zou in principe in 2007 kunnen plaatsvinden. Vervolgens staat alleen de rechtsgang naar de Raad van State nog open. Voor wat betreft de Coentunnel kunnen we erop rekenen dat tegenstanders dat zeker zullen doen. Verschil met voorgaande procedures is alleen dat alles nu zeer grondig is voorbereid en aan alle meest recente milieuwetgeving is voldaan, en ik de kans klein acht dat de rechter de aanleg op procedurele gronden kan tegenhouden. Maar ja, theoretisch is dat wel mogelijk.
Volgende stap is de inpassing in de bestemmingsplannen. Daarin hebben de centrale stad en de betrokken stadsdelen een rol. Het is daarbij niet zeker of (net als de vorige keer rond 1990) een van de stadsdelen dwars gaat liggen. Verschil met toen is echter dat op basis van een onomkeerbaar TB de Ministers van V&W en VROM een bestemmingsplanwijziging kunnen opleggen. Geen afstel dus, maar wellicht wel procedurele vertraging.
Tegelijkertijd wordt thans al gewerkt aan het innovatief op de markt zetten van de bouw van de tunnel in een publiek-private samenwerking. De details daaromtrent zijn strikt geheim, daarom worden er bijvoorbeeld voor dit project en het project Westrandweg geen actuele kostenramingen vrijgegeven. Het bedrijf dat de tunnel gaat bouwen, is vervolgens ook 30 jaar lang verantwoordelijk voor al het onderhoud aan de tunnel, en aan de te verbreden delen van de A8 en A10-west. Naar de huidige inzichten zou (uitgaande van een onomkeerbaar TB in 2007/2008) de realisatie van de tunnel in 2012 mogelijk moeten kunnen zijn.
Sterker nog, op basis van het TB mogen er bouwvergunningen aangevraagd worden en kunnen dwarsliggers eventueel onteigend worden. Daarvoor hoeft het bestemmingsplan niet voor aangepast te worden.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 04 jan 2007, 22:47

In het kader van de inspraak op het AOTB worden er twee informatieavonden georganiseerd door Rijkswaterstaat.

woensdag 10 januari 2007
Aristo, Teleportboulevard 100 in Amsterdam

maandag 15 januari
Evean Lishof, Lisweg 253 in Oostzaan

Het programma is als volgt:
19.00 Inloopmarkt
20.00 Algemene toelichting door een medewerker van Rijkswaterstaat
20.15 Gelegenheid tot het stellen van vragen
21.30 Einde

De stukken van het AOTB zijn te vinden op http://www.inspraakvenw.nl

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 19 apr 2007, 10:01

Uiteraard gaan de welbekende beroepsinsprekers naar de Raad van State, opper-predikant Wijnhoven voorop...
(Met dank aan de Postcodeloterij)
Volkskrant (19-4-2007) schreef:Beroep tegen aanleg tweede Coentunnel
Tracébesluit ligt ter inzage. Milieudefensie: files blijven.
Marieke Aarden

AMSTERDAM - Milieudefensie gaat in beroep tegen de aanleg van een tweede Coentunnel ten noorden van Amsterdam. Het tracébesluit van minister Eurlings van Verkeer kan vanaf vandaag worden ingezien. De milieuorganisatie gelooft niet dat door de vier extra rijstroken de files afnemen, een belangrijk motief voorde aanleg. 'Vanuit Purmerend en Zaanstad gaat zo'n 40 procent van de forensen met de bus naar Amsterdam. Velen zullen straks de auto nemen', zegt Joris Wijnhoven van Milieudefensie. 'Extra wegen verleidt mensen ook verder van hun werk te gaan wonen.'

De tweede Coentunnel moet in 2012 klaar zijn en kost 1,2 miljard euro. Het plan is twee jaar opgehouden, omdat door het extra verkeer de Europese normen voor luchtkwaliteit overschreden zouden worden. Milieudefensie noemt het frappant dat het ministerie in 2004 het verkeer in de nieuwe tunnel schatte op 136 duizend voertuigen per dag, en in 2006 uitkwam op 109 duizend. Op dit laatste cijfer is het tracébesluit gebaseerd. Om aan de norm te voldoen worden aan de tunnelopeningen hoge schoorstenen gebouwd. In een hoge luchtlaag verspreidt de wind de kleine roetdeeltjes naar elders, waar ze niet meer te meten zijn.
'Een truc', zegt Wijnhoven. 'Per saldo blijft er evenveel fijnstof.' De projectleider van de tweede Coentunnel erkent dat deze en andere 'effectmaatregelen' het probleem niet bij de bron aanpakken. De maximumsnelheid van 80 km die in de tunnel gaat gelden, is dat echter wel, benadrukt hij.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 19 apr 2007, 10:07

De milieuorganisatie gelooft niet dat door de vier extra rijstroken de files afnemen, een belangrijk motief voorde aanleg.
Dat zou ik graag onderbouwd zien. 4 rijstroken hebben namelijk een capaciteit van zo'n 90.000 voertuigen.

Tenzij Purmerend verdubbeld in inwonertal is er dus niks aan de hand.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 19 apr 2007, 11:50

'Vanuit Purmerend en Zaanstad gaat zo'n 40 procent van de forensen met de bus naar Amsterdam. Velen zullen straks de auto nemen', zegt Joris Wijnhoven van Milieudefensie. 'Extra wegen verleidt mensen ook verder van hun werk te gaan wonen.'
Beter onderbouwen met wetenschappelijke rapporten graag. Dan praten we wel verder.

Volgens mij is die 40% wat ze graag willen zien. Het zou me niet verbazen als dat maar 20% blijkt te zijn, maar misschien weet een insider daar meer van? :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

Bericht door PW100 » do 19 apr 2007, 18:02

Milieudefensie schreef: . . . 'Vanuit Purmerend en Zaanstad gaat zo'n 40 procent van de forensen met de bus naar Amsterdam. Velen zullen straks de auto nemen', zegt Joris Wijnhoven van Milieudefensie. 'Extra wegen verleidt mensen ook verder van hun werk te gaan wonen.'
Dat is niet zo bijster sterk, want ze ondergraven hun eigen argument; men biedt twee stellingen:
1) er wordt geclaimd dat door de afname van files velen van het OV naar de auto gaan [uiteraard moeten ze dat maar eerst eens aantonen];
2) aldus door het toegenomen autoverkeer zullen de files uiteindelijk niet korter worden [ook dat moet men maar eens aantonen];

Probleem hierbij is dat de tweede stelling de eerste ondergraaft. Als de files weer terugkeren naar het uitgangsniveau, dan wordt de vermeende prikkel dus weggenomen om op de auto over te stappen . . .
Mooi voorbeeld van zichzelf tegenspreken.

Zo heeft de Raad van State een paar jaar geleden een beroep tegen de baanverlenging van vliegveld Eelde verworpen.
Men had namelijk ingebracht dat door de baanverlenging veel meer geluidsoverlast zou ontstaan. Het tweede argument tegen was dat de baanverlenging kapitalvernietiging was, omdat men de toegevoegde economische waarde in twijfel trok.
De RvS was hier heel duidelijk in: als men meent dat het kapitaalvenietiging is, dan hoeft men niet bevreesd te zijn voor extra geluidsoverlast, daar er dus blijkbaar niet veel extra vliegverkeer gegenereerd zou worden. Komt er echter wel veel extra verkeer, dan kan er geen sprake zijn van kapitaalvernietiging.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 19 apr 2007, 19:12

Die mensen uit de bus zouden wel blijven als het OV eens wat beter werd van kwaliteit, en niet weer aanbesteed aan de goedkoopste prutser... :roll:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » do 19 apr 2007, 19:15

ViaHaaren: Dat ligt stukken genuanceerder waar de aanbestedende overheid ook schuld aan heeft. Die moet passende en reële eisen stellen :!:

Maar het gaat hier over de Tweede Coentunnel ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 20 apr 2007, 20:56

Zullen we in dit topic verder gaan over het nut van wegverbreding in het algemeen?
http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=7514

mvg,
Moderator NL
Vinny
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » di 24 apr 2007, 15:24

Het was dus even aan mijn aandacht ontsnapt, maar de informatie kun je op de volgende links vinden.

Klik hier voor nadere informatie
Wat kun je hier vinden?
- de inhoud van het besluit
- de onderbouwing van het besluit (de procedures en onderzoeken vooraf
- kaartenbijlagen (daar kickt een forummer op, niet waar ;))

Hier staat de advertentie in de Staatscourant van 18 april j.l. Er staat een telefoonnummer bij wat gebeld kan worden om het besluit (en wellicht ook de kaarten) op te vragen.

Klik hier voor de samenvatting (als je geen zin hebt om bijna 100 pagina's door te lezen ;)).

Wat gebeurt er nu verder?

De Raad van State zal de ingediende beroepen behandelen en deze gegrond verklaren of niet (binnen twaalf maanden nadat de beroepen zijn ingediend. Dit kan alleen indien er door Rijkswaterstaat fouten zijn gemaakt, de Raad van State mag dus alleen procedureel toetsen.

De beroepen van Milieudefensie tegen het niet deugen van de verkeerscijfers (want dat zal de beroepsgrond worden als ze zeggen dat de files uiteindelijk niet zullen afnemen) zullen verworpen worden indien hier geen fouten in zitten. Wordt die beroepsgrond verworpen, dan vallen ook de daaruit voortvloeiende argumenten weg. Overigens begreep ik dat Milieudefensie haar pijlen vooral richt op het luchtonderzoek. Echter het Besluit Luchtkwaliteit 2005 is al eens goedgekeurd door de Raad van State (inzake de plusstroken op de A12 bij Veenendaal). Echter, daarbij speelde dat er geen aanzuigende werking was. Hoe het bij de 2e Coentunnel zit weet ik zo niet, maar als de luchtkwaliteit niet verslechterd is er niets aan de hand in dit geval.

Dat er beroepen worden ingesteld is (vrijwel) zeker. De kans dat deze beroepen gegrond worden verklaard is hopelijk erg klein.
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 07 mei 2007, 21:50

Waar moet de 2e Coen nou precies komen dan? Aan de noordkant is aan de westkant wel plaats voor een 2e tunnelmond, maar aan de zuidkant ligt een raffinaderij.

En waar moet de A5 dan aansluiten? Boven het spoor?

Plaats reactie