Parkeersignalering Rotterdam

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Parkeersignalering Rotterdam

Bericht door Palance » wo 16 nov 2005, 10:32

In Rotterdam-Zuid staan nog oude lichtbakken die voor parkeersignalering werden gebruikt (er werd aangegeven of ze vol zijn). Ik heb ze dus al jaren niet meer werkend gezien, maar ze staan er nog: (helaas is de eerste wat bewogen)

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » wo 16 nov 2005, 19:22

Er komt een geheel nieuw systeem aan zoals dat ook in het centrum van Rotterdam is toegepast. Dit zgn "PaGe"-systeem (ParkeerGeleiding) verwijst naar de parkeerplaatsen/garage's op Zuid en bevat ook dynamische componenten.

Zie hier voor info over de aanbesteding van deze werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 16 nov 2005, 19:44

Grappig, dat wist ik niet (dat van Rotterdam-Zuid). Het mag tijde worden dat die oude dingen vervangen worden. Er staat nu alvast een stukje nostalgie op de foto ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » wo 16 nov 2005, 21:32

Palance schreef:Er staat nu alvast een stukje nostalgie op de foto ;)
Ja, en de herinneringen worden al wazig. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 18 nov 2005, 18:48

Leuk, die oude borden. Toentertijd vast héél uniek... :lol:

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » zo 11 dec 2005, 17:25

Inmiddels zijn de werkzaamheden gestart en is er zelfs een officiele openingshandeling verricht.

Donderdagmorgen 8 december zijn op Zuidplein de werkzaamheden voor het nieuwe parkeergeleidingssysteem (PaGe) begonnen. Wethouder Hulman gaf het officiële startsein door de oude bewegwijzering los te schroeven. De voorzitter van de deelgemeente Charlois Dick Lockhorst onthulde de nieuwe voetgangersbewegwijzering.

Meer info hier

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 12 dec 2005, 8:10

Wow.. nog net op tijd geweest met het maken van foto's :o
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 12 dec 2005, 9:39

Hij hing er nog net:

Afbeelding

:mrgreen:

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » di 16 jan 2007, 19:28

Het vorige bericht is alweer even geleden, de werkzaamheden zijn inmiddels afgerond.

Palance heeft enkele foto's gemaakt van de Zuiderparkweg in Rotterdam.
Zie dit topic: http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=6602
Daarop zijn de nieuwe parkeerverwijzingsborden te zien (met dynamische elementen).
directe link naar foto's:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/16-01-07/album/

Volgens mij een hele verbetering voor de afwikkeling van zoekend verkeer, vooral wanneer er evenementen zijn in Ahoy.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 16 jan 2007, 23:24

In Emmen wordt gebruik gemaakt van kleurenLEDjes. Rood voor VOL, groen voor VRIJ en geel voor andere info. Dat kleurenonderscheid lijkt me veel duidelijker, met name ook voor buitenlanders. En omdat het toch om een woord gaat, hebben kleurenblinden er ook geen last van dat de kleur verschilt. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » wo 17 jan 2007, 12:11

Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben. Als je het één keer gezien hebt, snap je de betekenis en dan is het makkelijk zoeken.
Rainier

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 17 jan 2007, 12:13

Eerlijk gezegt vind ik dat groene kadertje beetje te dun, vooral met de toch al kleine Redesign wegwijzers, valt het bijna in het niet.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 17 jan 2007, 13:57

Mark schreef:Eerlijk gezegt vind ik dat groene kadertje beetje te dun, vooral met de toch al kleine Redesign wegwijzers, valt het bijna in het niet.
Ik wil wel eens zien hoe het in old-design gaat. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » wo 17 jan 2007, 17:36

Je hebt toch Inkscape, ViaHaaren? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 17 jan 2007, 17:58

Riva schreef:Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben. Als je het één keer gezien hebt, snap je de betekenis en dan is het makkelijk zoeken.
Ja, hij is keurig uitgevoerd. Maar hij is volledig geïntegreerd met de andere bewegwijzering, dus met name in het centrum staan de wegwijzers vol met parkeerinformatie. En daar ben ik dan weer niet voor.

Immers, parkeer-informatie en reguliere bewegwijzering hebben verschillende functies. Parkeer-informatie is bedoeld voor mensen die in de buurt moeten zijn en reguliere wegwijzers is voor mensen die ergens anders heen willen (al is ook dat met de stortvloed aan witte doelen in Rotterdam een hellend vlak geworden). Kortom, uit elkaar trekken die boel.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Bericht door Wally » wo 17 jan 2007, 19:10

Kaaiman schreef:In Emmen wordt gebruik gemaakt van kleurenLEDjes. Rood voor VOL, groen voor VRIJ en geel voor andere info. Dat kleurenonderscheid lijkt me veel duidelijker, met name ook voor buitenlanders. En omdat het toch om een woord gaat, hebben kleurenblinden er ook geen last van dat de kleur verschilt. :)
Wordt in Emmen ook het aantal beschikbare parkeerplaatsen aangegeven?

Ik heb hier de functionele eisen voor me zoals deze voor PaGe Zuidplein zijn gehanteerd:
Dynamische display:
weergave van: VOL, VRIJ, X (gesloten) en ### (0 t/m 999)
kleur: getallen en vrij-melding in witte led's. VOL en kruis in rode led's.
Er wordt dus ook gebruik gemaakt van rode led's. Daarmee heb je volgens mij al je doel bereikt: verwijzingen op 'rood' kun je negeren, overige zijn beschikbaar.

Voordeel van groen is inderdaad dat dit in veel plaatsen gebruikt wordt, maar wil je dan ook het aantal beschikbare plaatsen in groen zien? Lijkt me een beetje teveel afleiding, op deze manier wordt het iets rustiger gebracht.

Daarnaast worden displays met tekstregels (witte leds) gebruikt voor variabele teksten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 17 jan 2007, 21:38

Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.
Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 18 jan 2007, 11:26

In Emmen worden geen nummers weergegeven. Alleen VOL, VRIJ en P Lang Centrum.

P Lang Centrum zal wel zijn voor langparkeerders en die parkeergelegenheid is blijkbaar niet altijd open. Ik denk dat het gaat om de zuidkant van de parkeerplaats op de voormalige Es, want daar zie ik heel vaak geen auto's staan.

Ideale skate/race/radiografisch bestuurbare autootjesbaan. :mrgreen:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 18 jan 2007, 11:31

Vinny schreef:
Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.
Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.
Dat zou wel meevallen als het algemeen wordt ingevoerd. Maar de kleur groen ligt hier niet vast, want Houten gebruikt het weer voor wijknamen, terwijl het in het buitenland weer voor snelwegen of grote steden over de RN wordt gebruikt. ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » do 18 jan 2007, 21:02

Vinny schreef:
Ik vind die Rotterdamse parkeerbewegwijzering met het groene kader wel wat hebben.
Aha. Dan snap ik nu ook waar dat groene kader voor nodig is. Totaal nutteloze overzichtsbedervende informatie, waar de gemiddelde weggebruiker geen jota van snapt. Maar dat is mijn mening.
Inderdaad. Toen ik vorige week in Rotterdam was, dacht ik dat de wegwijzer naar Erasmusbrug je de Erasmusbrug opstuurde, maar dat bleek later dus naar de parkeergarage onder de Erasmusbrug te leiden :roll: Daardoor reed ik dus mooi verkeerd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 20 jan 2007, 10:39

Staat er dan geen P-symbool meer voor? Ik meen dat bij Ahoy namelijk wel gezien te hebben. Maar (en dat geldt voor alle redesignborden in die omgeving) het bordformaat en lettertype is VEEL te klein! :?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » za 20 jan 2007, 18:29

Ja, die borden bij Ahoy' zijn behoorlijk kleiner geworden. Elders in Rotterdam is de trend dat de borden ongeveer even groot blijven. Waarbij de geboekte winst door het kleinere Redesign-lettertype wordt gebruikt om allemaal nutteloze extra doelen op de borden te zetten. Zoals de parkeergarages en zooi als "Politie".

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 21 jan 2007, 11:48

2 foto's van parkeerborden/sginalering bij de Kop van Zuid

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

PatrickOudejans
stadsweg
Berichten: 412
Lid geworden op: ma 15 aug 2005, 12:12
Locatie: Den Haag

Bericht door PatrickOudejans » zo 21 jan 2007, 12:37

Hmm; Erasmusbrug rechtdoor, meen je dat nou? Had ik écht niet gezien hoor!

Of is dat voor als het erg mistig is?

Verder: als die groene rand overal in Nederland zou worden gebruikt, wil ik het wel ingevoerd zien. 't Kijkt toch wat sneller.

Toch wel vreemd dat de ring en de P-route wel op het onderste plaatje zijn aangegeven, maar niet op het bovenste...
Groetsels, Patrick

ReisThijs
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 23:50
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door ReisThijs » zo 21 jan 2007, 12:49

Die zebrapad-borden op de bovenste foto zijn ook wel bijzonder: rood-wit gestreept, precies zoals ze ook op de straat geschilderd zijn.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 21 jan 2007, 13:20

@Erwin: ik doel eigenlijk op de priegelige bordjes op de inprikker vanaf Vaanplein. Daarnaast heb ik in Barendrecht nog veel nieuwe industriesymbolen gezien op oude lichtbakken. ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 21 jan 2007, 15:59

Afbeelding

Afbeelding

(svg)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 21 jan 2007, 16:10

Helaas staat er daar vaker VOL dan VRIJ :(
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 21 jan 2007, 17:20

Mark, ik vind jouw bord een hele vooruitgang tov het redesign-origineel ! :blauweduim:

Wel vraag ik me af of de verwijzing World Trade Center hier niet gewoon door Kop van Zuid (WTC) vervangen had kunnen worden, en dan de VOL/VRIJ aanduiding eronder, binnen de groene bies. Bespaart heel wat paneelgrootte, en is volgens mij sneller te bevatten voor een weggebruiker.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » zo 21 jan 2007, 17:25

World Trade Center of World Port Center :?:

Plaats reactie