CDA vraagt haast met aanpak verkeersplein Joure

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

CDA vraagt haast met aanpak verkeersplein Joure

Bericht door Sendis » za 10 feb 2007, 21:29

Leeuwarder Courant (10-2-2007) schreef:CDA vraagt haast met aanpak verkeersplein Joure

Joure - Het CDA in Friesland wil dat het verkeersplein bij Joure met voortvarendheid wordt aangepakt. Zonodig moet de provincie de reconstructie maar voorfinancieren, op voorwaarde dat het rijk later terugbetaalt. Het CDA wil voorkomen dat er nu halve maatregelen worden genomen. CDA Fryslân wil dat het verkeersprobleem bij de rotonde van Joure op een structurele manier wordt opgelost en niet dat er met de door het rijk toegezegde € 10 miljoen halve maatregelen worden genomen. De rotonde bij Joure is een knooppunt wat dagelijks lange files veroorzaakt vanuit Joure, Sneek en Heerenveen. Deze verbinding tussen de A6 en de A7 een levensslagader van Fryslân en Noord-Nederland. De Friese en Noord-Nederlandse economie zijn volgens het CDA dan ook gebaat met een snelle oplossing van het probleem. In februari 2006 is er een intentieovereenkomst tussen de betrokken partijen gesloten, maar dat heeft nog geen concrete aanpak opgeleverd. Er is afgesproken dat er opnieuw gezocht wordt naar een adequate aanpak.
Dat onding is al tientallen keren aangepast en de files worden alleen maar langer. Fly-over is de oplossing. Zo duur kan dat toch niet zijn! Bah, cententellers, krentenkakkers! Straks is de nieuwe rondweg van Sneek klaar, met nog meer opstoppingen bij Joure tot gevolg.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » za 10 feb 2007, 23:26

Nee het is inderdaad niet moeilijk om er een Fly-over te maken. Maar ja dan heb je het weer het woordje geld. ;) Ik hoop dat ze is een keer wijzer worden en het knooppunt eens een keertje goed aanpakken. Ik dacht dat er wel wat forumleden wat leuke plannetjes hadden voor dit knooppunt ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Stefan
verkeersader
Berichten: 767
Lid geworden op: di 28 mar 2006, 19:08

Re: CDA vraagt haast met aanpak verkeersplein Joure

Bericht door Stefan » za 10 feb 2007, 23:35

Sendis schreef: Bah, cententellers, krentenkakkers!
Kunnen ze geen muntendrop gaan tellen? In Friesland staat toch een hele bekende dropfabriek.:mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » zo 11 feb 2007, 0:00

snelwegracer schreef: Ik dacht dat er wel wat forumleden wat leuke plannetjes hadden voor dit knooppunt ;)
Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » zo 11 feb 2007, 0:10

Het liefst zie ik een knooppunt à la Zurich. Met geïntegreerde afrit en bovendien hebben de beide hoofdrichtingen een rechtstreekse verbinding: A7-west <> A7-oost en A6 <> A7-oost. De relatie A7-west <> A6 is minder van belang. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10244
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 feb 2007, 0:11

Mwoa, ik denk dat een trompetje wel goed genoeg is. Als je luxe wil doen zou ik voor een halve ster gaan, hoofdrichting A7 ;).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 11 feb 2007, 11:03

Gewoon een trompet is goed genoeg. Hoeft ook niet duur te zijn.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Bericht door Sendis » zo 11 feb 2007, 13:28

Wouter N14 schreef:
snelwegracer schreef: Ik dacht dat er wel wat forumleden wat leuke plannetjes hadden voor dit knooppunt ;)
Afbeelding
Ik zou liever de A6 over de A7 als fly-overs willen laten aansluiten op een doorlopende A7.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » zo 11 feb 2007, 13:39

Sendis schreef:Ik zou liever de A6 over de A7 als fly-overs willen laten aansluiten op een doorlopende A7.
Ik ook.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 11 feb 2007, 21:19

Qua verkeersaantallen is Emmeloord - Heerenveen overduidelijk de hoofdrichting.
In die zin vind ik het gerechtvaardigd om die richting te laten doorlopen.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Bericht door Sendis » ma 12 feb 2007, 10:04

René schreef:Qua verkeersaantallen is Emmeloord - Heerenveen overduidelijk de hoofdrichting.
In die zin vind ik het gerechtvaardigd om die richting te laten doorlopen.
Degenen die dagelijks in de file staan vanuit de richtingen Heerenveen en Sneek (A7 dus) zijn dat vast niet met je eens.
De A7 moet gewoon gekoppeld blijven aan de E22, dat is ook voor het verloop wel zo logisch.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » ma 12 feb 2007, 10:11

Logisch verloop van de A7? *kuche kuche*
Dat heeft ie nu toch al niet. De A6 door laten lopen naar Groningen is veel logischer, icm bijvoorbeeld het af laten buigen van de A7 bij Zurich naar Leeuwarden. Zie ook de omnummeringsvoorstellen elders gepost op dit forum. Maar ook zonder omnummering kun je het beste de hoofdrichting Emmeloord - Heerenveen laten. Alles beter dan de huidige situatie (die feitelijk óók een TOTSO is).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 12 feb 2007, 10:56

*Zucht* De E-nummering is juist bedoeld om 1 nummer over verschillende wegnummers te hebben. Wat mij betreft loopt de E22 via de A6. Of de A7-oost dan ook A6 wordt maakt me in de eerste plaats niet eens zo veel uit.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Pieter
woonerf
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 26 mei 2006, 17:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Pieter » ma 12 feb 2007, 11:35

Ik vind de problemen daar nogal meevallen. Sinds de 'bypass' vanaf de A6 richting Heerenveen er ligt en sinds er vanaf de andere kant twee rijbanen op de rotonde aansluiten, rijdt het vrij goed door. Met name het verkeer dat vanaf de afsluitdijk komt, staat nog wel eens in een korte file, maar het verbleekt toch echt in vergelijking met allerlei andere knelpunten die ons land rijk is.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 12 feb 2007, 11:56

Toch strookt het niet met de richtlijnen voor stroomwegen en evenmin is het veilig.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 feb 2007, 15:05

Sendis schreef:
René schreef:Qua verkeersaantallen is Emmeloord - Heerenveen overduidelijk de hoofdrichting.
In die zin vind ik het gerechtvaardigd om die richting te laten doorlopen.
Degenen die dagelijks in de file staan vanuit de richtingen Heerenveen en Sneek (A7 dus) zijn dat vast niet met je eens.
De A7 moet gewoon gekoppeld blijven aan de E22, dat is ook voor het verloop wel zo logisch.
Nee, Emmeloord-Heerenveen moet de hoofdrichting worden gezien de intensiteiten. Als het KP ongelijkvloers wordt, zijn die files er vanuit Heerenveen en Sneek er ook niet meer.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » ma 12 feb 2007, 15:33

Coen Tunnel schreef:
Sendis schreef:
René schreef:Qua verkeersaantallen is Emmeloord - Heerenveen overduidelijk de hoofdrichting.
In die zin vind ik het gerechtvaardigd om die richting te laten doorlopen.
Degenen die dagelijks in de file staan vanuit de richtingen Heerenveen en Sneek (A7 dus) zijn dat vast niet met je eens.
De A7 moet gewoon gekoppeld blijven aan de E22, dat is ook voor het verloop wel zo logisch.
Nee, Emmeloord-Heerenveen moet de hoofdrichting worden gezien de intensiteiten. Als het KP ongelijkvloers wordt, zijn die files er vanuit Heerenveen en Sneek er ook niet meer.
Mee eens, het verkeerskundige argument vind ik veel zwaarder wegen dan het feit dat de A7 dan niet de hoofdrichting is (wat hij in feite ook niet is). Jammer dan dat er een totso zit, dat is bij de A58/A17 ook zo. Ik kna me er niet zo druk over maken, ik rijd liever lekker door ;).

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » ma 12 feb 2007, 15:49

Schenker schreef:Jammer dan dat er een totso zit, dat is bij de A58/A17 ook zo.
Woeii, en dacht jij dat dat de enige waren. :)

De volgende knooppunten bevatten snelwegen waarbij voor het volgen van minimaal één wegnummer moet worden afgeslagen:

Azelo
Buren
Ekkersrijt
Batadorp
De Hogt
Leenderheide
Kruisdonk
Markiezaat
Emmeloord
Europaplein (Groningen)
Holendrecht
Nieuwemeer
Hoogeveen
Grijsoord
Waterberg
De Baars
Galder
Princeville
De Stok
Zoomland
Hintham
Empel
Zonzeel
Klaverpolder
Noordhoek
Sabina
Hellegatsplein
Neerbosch
Ullingsheide (Toek.)
(en ik vergeet er ongetwijfeld nog wel wat)

Verrek, dat zijn er nog best veel. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 12 feb 2007, 17:41

Ullingsheide... die naam ben ik ergens wel eens eerder tegengekomen, maar waar komt dat knooppunt te liggen?

Edit: aha A73/A74. Die staat nog niet op je site Mark, of wacht je soms op een TB?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76496
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 12 feb 2007, 17:44

Ulingsheide volgens mij...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » ma 12 feb 2007, 18:41

Kaaiman schreef:*Zucht* De E-nummering is juist bedoeld om 1 nummer over verschillende wegnummers te hebben. Wat mij betreft loopt de E22 via de A6. Of de A7-oost dan ook A6 wordt maakt me in de eerste plaats niet eens zo veel uit.
E-nummers zijn primair voor de belangrijkste internationale verkeersstromen. Nu is het merendeel van de huidige E-routes niet logisch, maar de E22 in Nederland is toch wel een dieptepunt. Daarbij is één blik op de kaart voldoende om te kunnen zeggen dat een naar de grens doorgetrokken A6 logischer is dan de huidige kronkelroute van de A7.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 12 feb 2007, 18:49

Jeroen schreef: (en ik vergeet er ongetwijfeld nog wel wat)
Ridderkerk-Noord
Ridderkerk-Zuid
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » ma 12 feb 2007, 19:15

Coenplein
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10244
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 12 feb 2007, 19:26

Kaaiman schreef:Ullingsheide... die naam ben ik ergens wel eens eerder tegengekomen, maar waar komt dat knooppunt te liggen?

Edit: aha A73/A74. Die staat nog niet op je site Mark, of wacht je soms op een TB?
Zolang het niet zeker is of die A74 er komt, wacht ik even. Het zal waarschijnelijk een vork worden, doorgaande richting A73 Nijmegen <> A74, even na de afrit met de N271.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » ma 12 feb 2007, 19:27

toch jammer dat de A73 niet daar de grens oversteekt, dan heb je én een logischer routeverloop én je krijgt geen totso. Maar nu dwaal ik af....
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 12 feb 2007, 19:39

toch jammer dat de A73 niet daar de grens oversteekt, dan heb je én een logischer routeverloop én je krijgt geen totso. Maar nu dwaal ik af....
Bij de verbouwing van Joure krijg je precies dezelfde situatie ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » ma 12 feb 2007, 19:42

en zo komen we weer on-topic... maar daarmee begrijp ik de opmerking nog niet :?:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » di 13 feb 2007, 0:00

Jeroen schreef:
Schenker schreef:Jammer dan dat er een totso zit, dat is bij de A58/A17 ook zo.
Woeii, en dacht jij dat dat de enige waren. :)

De volgende knooppunten bevatten snelwegen waarbij voor het volgen van minimaal één wegnummer moet worden afgeslagen:
.....
(en ik vergeet er ongetwijfeld nog wel wat)

Verrek, dat zijn er nog best veel. ;)
Ik ken ze bijna allemaal wel ;). Mijn punt was dat het mij niet zoveel interesseert. In het geval van de A2 bijvoorbeeld vind ik het wel logisch dat er in de Randweg Eindhoven wat totso's zitten. Het is op zich fijn dat ze er nu uitgehaald worden, maar ik vind het niet irritant als het anders was. Als het maar goed staat aangegeven. En sinds wij in NL vrijwel de mooiste borden boven de weg hebben hangen is dat geen enkel probleem (beetje chauvinisme moet kunnen toch :D).

Je ziet dit verschijnsel ook wel op gewone dorpswegen. Zo had je in Soest een T-splitsing (met VRI) waar ooit de hoofrichting is veranderd omdat de stroom vanaf de aanknopende weg groter is. Voor de liefhebbers, de kruising van de Vondellaan en de Birkstraat.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » di 13 feb 2007, 12:17

Schenker schreef:Je ziet dit verschijnsel ook wel op gewone dorpswegen. Zo had je in Soest een T-splitsing (met VRI) waar ooit de hoofrichting is veranderd omdat de stroom vanaf de aanknopende weg groter is. Voor de liefhebbers, de kruising van de Vondellaan en de Birkstraat.
Ja, en omdat de N221 nu bij Paleis Soestdijk afslaat en een stukje met de N234 samen loopt. Men wilde de N221 niet meer dwars door het dorp hebben. Hij loopt nu dus via de Koningsweg door een bedrijventerrein.
Rainier

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » di 13 feb 2007, 20:36

Wouter N14 schreef:Coenplein
Van Amersfoort naar Haarlem is de A10 de hoofdrichting. Andersom is een twijfelgeval: wel een uitvoeger maar echt afslaan doe je niet.

Ekkersrijt mag uit de lijst geschrapt worden: dat is geen knooppunt en dat zal het ook niet worden (tenzij ze in 2055 de A58 doortrekken naar Helmond).

Plaats reactie