Vorkborden aan het uitsterven?
Moderator: Moderatoren
-
Wouter N14
- Moderator
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Oostenrijk is altijd al kleine meuk geweest. Een poging "hoe prop ik zoveel mogelijk op één bord" waar men bij Redesign nog wat van kan leren (not)... Die foto's van de E411 in Waals-Brabant zijn inderdaad schrikbarend onoverzichtelijk. Mijn ervaring in Henegouwen zijn echter een stuk beter. Zie de eerder in deze draad geposte foto's. Beter dan de Vlaamse en Duitse vorkborden die vaak volstaan met Engschrift. Kennelijk zit er het nodige verschil tussen de verschillende Waalse provincies.
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
-
Wouter N14
- Moderator
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
-
Wouter N14
- Moderator
-
Mark
- Forumbeheerder
Cursieve delen zijn volgens mij stadsdelen/wijken van Wenen.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Wouter N14
- Moderator
-
R4
- expressweg
De nieuwe Vlaamse afritborden zijn ook een breuk met de oude Belgische afritborden, dus daar zie ik niet echt het probleem. Ik ben wel voorstander om het afritsymbool te gebruiken, maar dat moet dan in overleg met de andere gewesten gebeuren, anders krijg je weer verschillen. De nieuwe afritborden zijn overigens ook uit retroreflecterend materiaal, dus daar is ook al geen probleem.Route66 schreef:http://www.home.versatel.nl/meesroelofs/1245.jpg
website.
Deze foto toont wel aan dat men in Wallonië vreemd genoeg wel bereid is om te vernieuwen en een verouderde stijl compleet om te gooien. Waarom doet men dat in Vlaanderen niet? Is men soms bang voor de Franse invloeden?? Volgens mij zou Vlaanderen er wel bij varen als men die oude Belgische stijl compleet vervangt door bewegwijzering gekopieerd de Fransen. Dat wil zeggen het Autostradeafritsymbool gebruiken en vierkant afgelijnde Diamond Grade bewegwijzering met aluminiume ondersteuningsconstructies, veel netter en veel moderner.
Edit door Rien, BE-moderator: img-tags vervangen door url-tags.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
Mikhail
- expressweg
Maar de vraag die ik mij stel, die nieuwe mooie borden kunnen geplaatst worden, maar wrm worden de oude 800m vorkborden niet gesloopt? En nog zoiets, vooral in Antwerpen zet men een nieuw bord voor het oude en laat het oude gewoon staan!! dat zorgt natuurlijk voor misverstanden, e19 afrit kontich vanaf Antwerpen is zo'n voorbeeld!!
-
R4
- expressweg
Niet te snel conclusies trekken, de oude borden worden wel degelijk weggehaald nadat ze vervangen zijn door nieuwe exemplaren.
In het geval van lichtbakken die vervangen worden door gewone retroreflecterende borden gebeurt de plaatsing van de nieuwe borden door een bordenfabrikant, terwijl het weghalen van de lichtbakken een taak is voor de Afdeling Electriciteit en Mechanica uit Gent of Antwerpen (EMG & EMA). Beide voeren hun taken onafhankelijk van elkaar uit, daarom dat er meestal een periode is dat beide borden er staan. Ik pleit ook voor een betere coördinatie, maar zo evident is het allemaal niet.
In het geval van lichtbakken die vervangen worden door gewone retroreflecterende borden gebeurt de plaatsing van de nieuwe borden door een bordenfabrikant, terwijl het weghalen van de lichtbakken een taak is voor de Afdeling Electriciteit en Mechanica uit Gent of Antwerpen (EMG & EMA). Beide voeren hun taken onafhankelijk van elkaar uit, daarom dat er meestal een periode is dat beide borden er staan. Ik pleit ook voor een betere coördinatie, maar zo evident is het allemaal niet.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
-
Mikhail
- expressweg
-
denne007
- autoweg
-
Mikhail
- expressweg
-
denne007
- autoweg
-
Via
- 2x5 autosnelweg
-
Mikhail
- expressweg
-
Mikhail
- expressweg
-
R4
- expressweg
-
Rien
- verkeersader
Ik zou Maastricht schrappen. Totaal overbodig. Het doel dateert uit vroegere tijden: de rechtstreekse verbinding tussen Verviers en Maastricht verliep toen via de N627; men wilde de automobilisten aansporen de snelweg te gebruiken (E40 en E25). Maar niemand haalt het tegenwoordig nog in z'n hoofd om via die weg in Maastricht te geraken.
Bovendien stel ik me vragen bij de hoeveelheid verkeer tussen Verviers en Maastricht. Dit verkeer dient te weten dat het doorheen het Luikse moet passeren. Vermelding 'Liège' volstaat in westelijke richting.
Maar afgezien daarvan, een net bord hoor!
Bovendien stel ik me vragen bij de hoeveelheid verkeer tussen Verviers en Maastricht. Dit verkeer dient te weten dat het doorheen het Luikse moet passeren. Vermelding 'Liège' volstaat in westelijke richting.
Maar afgezien daarvan, een net bord hoor!
-
Via
- 2x5 autosnelweg