Willem van Oranjetunnel (spoortunnel Delft)

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Willem van Oranjetunnel (spoortunnel Delft)

Bericht door Rene » do 06 sep 2007, 9:38

AD (6-9-2007) schreef:Tunnel met twee sporen
Sporen drie en vier in Delftse spoortunnel worden later aangelegd

DELFT - De spoortunnel, die in de plaats moet komen van het viaduct in Delft, wordt aangelegd met twee sporen. Er is onvoldoende geld om direct een viersporige tunnel te bouwen.
Dit antwoordt verkeersminister Eurlings op vragen van de Christen Unie en de PvdA. Wel kunnen in de tunnel later twee sporen worden bijgebouwd. Het betekent dat de spoortunnel in de toekomst een tweede keer bouwoverlast zal geven. Minister Eurlings kondigt wel aan twintig miljoen euro extra bij te dragen om de hinder te verminderen als de treinverbinding tussen Den Haag en Rotterdam later volledig wordt verdubbeld tot vier sporen. De miljoenen worden onder meer gebruikt om de tunnel aan de noordkant bij het DSM-terrein iets langer te maken. Dat voorkomt dat de Kampveldweg bij het toekomstige werk aan het spoor moet worden opengebroken en verlengd, wat tot een grote verkeerschaos kan leiden.

Hoe de tunnel eruit komt te zien en hoe deze gebouwd gaat worden, is nog grotendeels geheim. De bouwconsortia en opdrachtgevers zijn nog altijd met elkaar in de slag over de aanleg. Diverse bronnen stelden eerder tegenover deze krant dat er tientallen miljoenen euro's te weinig beschikbaar zijn. Volgens het Delftse stadsbestuur kan er een tunnel gebouwd worden. Uit de brief van minister Eurlings blijkt nu dat dat niet de tunnel wordt waarover vaak is gesproken. Zo krijgt de Delftse spoortunnel niet twee tunnelbakken voor elk twee sporen, maar één grote tunnelbak voor vier sporen. Van de vier mogelijke sporen worden er voorlopig dus twee aangelegd. Delft zette in op directe 'viersporigheid', maar heeft kennelijk niet de vele tientallen miljoenen' euro kunnen lospeuteren die daarvoor nodig zijn. Met de extra tegemoetkoming van 20 miljoen euro van minister Eurlings kan de spoortunnel beneden DSM Gist breed genoeg worden gemaakt voor vier sporen. Een woordvoerder van de gemeente: „We zijn verheugd over dit nieuws. Zo maken we een stap vooruit in de planning."
Gelukkig gaat Eurlings bij OV-projecten nu ook eens meer de tering naar de nering zetten.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » do 06 sep 2007, 9:43

Dus men is gewoon bij het oorspronkelijke plan gebleven. Het heeft ook niet heel veel zin om die tunnel al viersporig te maken als het traject tussen Delft en Schiedam nog tweesporig blijft. En daarvoor heb je wel wat meer centjes nodig...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door mavas » do 06 sep 2007, 20:03

^^ Inderdaad, ik zie ook geen verschil met wat ik al wist. Ik dacht altijd al dat er ruimte gemaakt zou worden voor 4 sporen, maar dat er maar 2 sporen definitef aangelegd zouden worden. Ik snap dan ook de commotie niet in dat artikel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Vinny » do 06 sep 2007, 21:18

Hmmm. Ik weet uit betrouwbare bron meer van dit project af. Aangezien dit dus geheim is zal ik bij de algemene opmerking laten dat dit héél lang gaat duren. In Delft zullen ze de komende jaren gillend gek worden van de bouwactiviteiten met de nodige enorme hinder voor het wegverkeer. Vanuit het wegverkeer geredeneerd is dit dus niet de meest verstandige beslissing.
tussen Delft en Schiedam nog tweesporig blijft. En daarvoor heb je wel wat meer centjes nodig...
Tussen Schiedam aansluiting en Rotterdam lopen nu twee sporen van de Hoek van Holland lijn. Deze worden in 2010 vrijgegeven als de Hoekse lijn wordt aangesloten op het RET net. Ik ben daar ook niet blij mee, maar dat gebeurt wel. Tussen Schiedam en de A 20 is het dijklichaam voor de twee extra sporen gereed, alsmede het kunstwerk over de A 20 is geschikt voor verdubbeling. Blijft over het gebied van grazende koeien tussen Delft en Schiedam. Hier het spoor uitbreiden lijkt me financieel-technisch gezien niet de grootste hobbel. Het feit dat betreffend gebied als rustieke stiltezone is aangemerkt mogelijk wel ;)

Zelf denk ik dat een 2-4-2 systeem op de Oude lijn voorlopig voldoende is. Wanneer de NS haar project Stedenbaan echter integraal wil doorvoeren dan is viersporigheid tussen Leiden aansluiting en Lage Zwaluwe niet onverstandig.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Rene » do 06 sep 2007, 21:27

Vinny schreef:Blijft over het gebied van grazende koeien tussen Delft en Schiedam. Hier het spoor uitbreiden lijkt me financieel-technisch gezien niet de grootste hobbel. Het feit dat betreffend gebied als rustieke stiltezone is aangemerkt mogelijk wel ;)
Ja. Koppel de uitbreiding van die spoorlijn maar met de 2x3 strooks aanleg van de A4. Eerst de A4 opengesteld, dan pas de spa in de grond voor de spoorlijn. Omgekeerd verhaal dus vergeleken met Amsterdam-Utrecht. Misschien een keer een stol achter de deur voor de A4DS.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » vr 07 sep 2007, 9:38

Nog even en er liggen wel 4 sporen tussen Den Haag en Rotterdam maar geen 2 snelwegen:
[url=http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/10450]www.rtvwest.nl[/url], 7 september 2007 schreef:
Eurlings: grote kans op vier sporen Rotterdam-Den Haag
DEN HAAG - Het verdubbelen van de sporen tussen Den Haag en Rotterdam is kansrijk, maar nog niet zeker. Dat zei minister Eurlings na afloop van een Kamerdebat.

Het kabinet heeft wel alvast twintig miljoen euro uitgetrokken voor het verlengen van de spoortunnel in Delft. Die hoeft dan niet opengebroken te worden als er toch vier sporen komen.

Minister Eurlings laat nu onderzoeken of de extra sporen ook leiden tot een groei van het aantal reizigers tussen Den Haag en Rotterdam. Eind dit jaar valt een besluit over de treinverbinding. Eurlings zei verder als student vaak in Delft te zijn geweest en het huidige spoorviaduct door de stad ook geen gezicht te vinden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Vinny » vr 07 sep 2007, 11:12

Het artikel blinkt uit in warrigheid:
Het kabinet heeft wel alvast twintig miljoen euro uitgetrokken voor het verlengen van de spoortunnel in Delft. Die hoeft dan niet opengebroken te worden als er toch vier sporen komen.
Verlengen van de spoortunnel. Het gaat om verbréding van de spoortunnel mag ik hopen.
Eurlings zei verder als student vaak in Delft te zijn geweest en het huidige spoorviaduct door de stad ook geen gezicht te vinden.
Dat heeft in het geheel niets te maken met of er nou twee of vier sporen door een tunnel lopen.

Verder is een spoortunnel natuurlijk ook noodzakelijk om aan akoestische wetgeving te voldoen. Iets dat in de discussie tot dusver erg buiten beschouwing is gelaten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door mavas » vr 07 sep 2007, 19:55

Ik vind dat viaduct juist erg bijzonder. Als klein kind ging ik wel eens met mijn ouders naar Rotterdam, en dan had je dit bijzondere geval van een spoorlijn op palen door een stad tussen bebouwing. Dat ken ik in Nederland nergens anders, behalve dan de metro bij Zuidplein en de Zuidtangent bij De Hoek.

Mocht die tunnel er komen, dan kunnen de bewoners niet eens meer naar de oude gebouwen kijken van de binnenstad, want dan kijken ze tegen lelijke kantoornieuwbouw op. Wat een ongelofelijk contrast wordt dat. :booooos:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wally » vr 07 sep 2007, 20:21

Wellicht lees ik erover heen, maar begrijp ik het goed dat de plannen er nu zijn om de tunnel in ruwbouw voor 4 sporen te bouwen en dat 2 van de vier sporen worden afgebouwd?
Het lijkt me een slechte zaak dat je jaren overlast hebt, en dan na een paar jaar weer veel overlast omdat een stukje tunnel aangebouwd moet worden. Als de ruwbouw klaar is is het volgens mij een kwestie van rails erin schuiven, of zie ik het te simpel?

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Willem » vr 07 sep 2007, 23:11

mavas schreef: Mocht die tunnel er komen, dan kunnen de bewoners niet eens meer naar de oude gebouwen kijken van de binnenstad, want dan kijken ze tegen lelijke kantoornieuwbouw op. Wat een ongelofelijk contrast wordt dat. :booooos:
De kantoren komen een stukje verderop, ten zuiden van het station, waar als het vrij brede spooremplacement weg is veel ruimte vrij komt.
Op de plek van het spoorviaduct zelf komt een singel, zoals die er vroeger ook al gelegen heeft.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door mavas » za 08 sep 2007, 12:08

^^ Dan heb ik niks gezegd :dyn_hyp:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Hajo » ma 10 sep 2007, 15:09

Men heeft het over veel overlast als deze tunnel gebouwd wordt. Wordt die dan niet geboord? Daarmee kun je de overlast tot een minimum beperken.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » ma 29 okt 2007, 16:26

[url=http://www.westonline.nl/nieuwsitem/11985]www.rtvwest.nl[/url], 28 oktober 2007 schreef: Aannemer spoortunnel Delft pas in 2008 bekend

DELFT - Delft maakt pas in het eerste kwartaal volgend jaar bekend welke aannemer de spoortunnel in Delft mag gaan bouwen. De keuze van de aannemer valt later dan was voorzien in 2005, toen in afspraken tussen de gemeente en ministeries de verwachting werd uitgesproken dat de aannemer dit jaar bekend zou worden. De aanbesteding duurt langer omdat die in de zomer tijdelijk is stilgelegd, nadat de gemeente een aanvullende bijdrage had gevraagd van 20 miljoen euro voor het project. Dit bedrag wordt onder meer gestoken in verlenging van de ondergrondse tunnel bij de Kampveldseweg. Vier bouwers werken nu de komende tijd een definitieve aanbieding uit. De voorlopig planning is dat de bouw van de spoortunnel in 2009 begint. Eind 2012 kunnen de eerste twee sporen dan in gebruik worden genomen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Peter » di 30 okt 2007, 13:56

Voor het grootste deel zal de tunnel toch in 2 delen gebouwd moeten worden. Pas nadat de eerste 2 sporen zijn aangelegd in een tunnel naast het viaduct kan het viaduct worden afgebroken en kan hier de tunnel deel 2 worden aangelegd. Alleen aan de uiteinden en bij het station kunnen evt direct (plek voor) 4 sporen gebouwd worden, waar de tunnel geheel naast het bestaande spoor wordt aangelegd.

Ik neem aan dat het viaduct met diepe heipalen is gefundeerd, waardoor een tunnel eronder bouwen (en de integriteit van het viaduct onaangetast laten) op zijn minst vreselijk duur wordt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » wo 31 okt 2007, 13:49

[url=http://www.ad.nl/denhaag/delft/article1786491.ece]www.ad.nl[/url], 31 oktober 2007 schreef: Studie naar verlenging spoortunnel

DELFT - Als de spoortunnel bovengronds komt bij DSM Gist heeft dat veel gevolgen voor het fabrieksterrein. Onlangs besloot minister Eurlings 20 miljoen euro extra ter beschikking te stellen voor een verlenging van de spoortunnel, maar voordat een dergelijk besluit genomen kan worden moet een studie aantonen óf dit haalbaar is, ook financieel. In dat geval dient een rangeerterrein op het terrein te verhuizen, een fabriekstunnel verlegd en leidingen verplaatst. „Wij willen de kosten daarvan vergoed zien. De schatting lijkt nu aan de lage kant,’’ zegt woordvoerder Ynte Hoekstra van DSM Gist. Volgens hem komt de tunnel bovengronds bij DSM Gist omdat die anders te steil wordt. „Dan krijg je een hobbel van twee meter hoog op de plek waar nu Bacinol staat. Wij begrijpen dat dat een probleem is. Aan een oplossing werken we graag mee. We wachten een voorstel van ProRail af. Dat gaat nog wel enige tijd duren.’’ Voor de bedrijfsvoering zijn er vooralsnog geen veranderingen te verwachten. Wel zijn onlangs veertien ontslagen aangekondigd, maar die hebben niets met de aanleg van de spoortunnel noch met de aangekondigde ontslagen bij buurman Calvé te maken. Het gaat om banen bij de afdelingen antibiotica en Food Specialities, waar 1050 mensen werken.
AfbeeldingHet spoorviaduct van Delft heeft zijn langste tijd gehad. FOTO JACQUES ZORGMAN
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » vr 09 nov 2007, 9:36

[url=http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/12366]ww.rtvwest.nl[/url], 9 november 2007 schreef: Eurlings komt weer met extra geld voor Delft

09-11-07 07:56
DELFT - Minister Camiel Eurlings van Verkeer wil 40 miljoen euro extra uittrekken voor de spoortunnel in Delft. Hij deed zijn uitspraak bij de lokale omroep van Delft. Het bedrag komt boven op de 289 miljoen die het kabinet eerder al had toegezegd. De 40 miljoen extra is voor de aanleg van een tweede tunnelbuis. “Ik ben zo positief gestemd over het belang van de treindienst tussen Den Haag en Rotterdam, dat we het traject moeten voorbereiden op vier sporen”, aldus Eurlings. “De tunnel moet niet alleen langer, maar ook verder uitgegraven worden, zodat er een derde en een vierde spoor aangelegd kunnen worden als daar definitief een besluit over wordt genomen." Momenteel wacht de minister een studie naar de tunnel af. "Je kunt wel mijn enthousiasme beproeven als ik nu 40 miljoen extra wil geven.” Wethouder Anne Koning informeerde donderdagavond tijdens een vergadering de politiek over de verrassende uitspraak van Eurlings. In de zaal beloonden de politici het nieuws met een applaus. Hoewel de Tweede Kamer het laatste woord heeft over de vele extra miljoenen, blijft Koning hoopvol gestemd. “Iedereen heeft het over die spoortunnel. Daarom is een positief signaal altijd prettig”, aldus Koning, die denkt dat Eurlings door spoorbeheerder ProRail is overtuigd. Of Delft nu in totaal 329 miljoen euro van het rijk krijgt, zegt Koning niet te weten. “Dat weten we pas als de aanbesteding klaar is." In januari 2009 moet de aanleg van de spoortunnel in Delft beginnen. Drie jaar later zouden de eerste treinen er doorheen moeten rijden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wally » vr 09 nov 2007, 10:47

Terechte uitspraak van Eurlings. Niet voorbereiden op 4-sporigheid is zonde van de forse investering, het is nu een iets grotere investering die op korte termijn terugverdiend wordt. En je hebt maar 1 keer overlast.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door waldo79 » vr 09 nov 2007, 10:49

Krijgen we nu nog jarenlange procedures :shutup:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Vinny » vr 09 nov 2007, 22:06

Ik meen dat die zo ondertussen zijn afgerond.

Ik heb toch een papierwinkel in de kast zien liggen over dat project ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Rene » vr 09 nov 2007, 22:10

En er is uiteraard geen geld om de A27 voor 2011 zonder tolheffing aan te passen... :shutup:

Kasper
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 04 nov 2007, 16:06

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Kasper » vr 09 nov 2007, 23:10

Iemand enig idee wat dit voor overlast gaat opleveren?
Mooi dat de tunnel er komt, maar ik vrees dat dat afzien wordt de komende 5 a 10 jaar (2011, yeah right!). Ik neem aan dat men niet geheel om het bestaande spoor heen kan werken, maar afsluiten is ook geen optie. Leuk project, nu wordt het wachten op de plaatjes :).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Vinny » vr 09 nov 2007, 23:16

Er zullen beperkte buitendienststellingen zijn. Vergelijk het met het verdubbelen van Amsterdam - Utrecht. Aangezien er vooral naast het spoor gebouwd gaat worden hoeft de spoorlijn niet 'voor jaren' dicht. Doorgaande treinen rijden vanaf volgend jaar via de Hogesnelheidslijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » vr 30 nov 2007, 16:47

Hmpf. Mindere actie van Eurlings: eerst geld toezeggen maar vervolgens niet weten waar het vandaan te halen.
[url=http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/13001]www.rtvwest.nl[/url], 30 november 2007 schreef: Extra steun Eurlings spoortunnel Delft onzeker

DELFT - De financiële steun van minister Eurlings voor het viersporig maken van de spoortunnel in Delft is opeens onzeker geworden. De provincie Zuid-Holland en de stadsregio's Haaglanden en Rotterdam hebben daarom besloten de extra kosten voor te schieten om de bouw toch door te laten gaan. Het project spoortunnel Delft zit in een cruciale fase: de opdracht moet worden aanbesteed. Eurlings zegde onlangs 40 miljoen extra toe om de aanleg van een viersporige tunnel mogelijk te maken. Maar volgens ambtenaren op zijn ministerie kan hij het geld niet vinden. Of er toch 40 miljoen rijkssteun komt voor Delft, wordt volgende week bekend. De Kamer praat dan over de begroting.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door boe! » za 01 dec 2007, 10:36

RTVWest schreef: Maar volgens ambtenaren op zijn ministerie kan hij het geld niet vinden.
Dat zit in het plastic tasje dat op de onderste plank ligt van de kast naast het zitje op zijn kamer. :puh2:
Laatst gewijzigd door boe! op za 01 dec 2007, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Rene » za 01 dec 2007, 11:27

Waarschijnlijk per ongeluk weggegeven aan het noorden van het land als extra compensatie voor de ZZL 8-)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Wouter N14 » ma 14 jan 2008, 14:54

Ik houd het kort: :booooos:
[url=http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/14334]www.rtvwest.nl[/url] op 14 januari 2008 schreef: Rechtszaak tegen spoortunnel Delft

DELFT - Een groep bedrijven en inwoners stapt donderdag naar de rechter om de aanleg van de spoortunnel in Delft tegen te houden. De ondernemers zijn bang voor aantasting van de luchtkwaliteit en verkeersoverlast. De bewoners maken bezwaar tegen de sloop van huizen aan de Van Leeuwenhoeksingel. Delft wil het huidige spoorviaduct afbreken en het spoor in oostelijke richting verleggen. Hierdoor komt er ruimte voor de bouw van 1500 huizen en een nieuw stadskantoor. Het debat over de spoortunnel is al jarenlang aan de gang.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Rene » ma 14 jan 2008, 14:59

Toch zijn de argumenten voor wat betreft afbraak en verkeersoverlast wel terecht, en dat laatste veroorzaakt weer een slechtere luchtkwaliteit, en niet voor een paar weken. De bouw zal jaren vergen. Wat dat betreft is "gelijke monniken gelijke kappen" wel terecht, en beseffen de spoorknuffelende partijen nu wellicht eens wat ze zichzelf hebben aangedaan met die malle luchtkwaliteitswetgeving.

Je kunt het dus ook positief zien: als dit project hierdoor wordt geblokkeerd, dan zal wellicht eindelijk eens bij VROM de deur open worden gezet voor een ontkoppelingsdiscussie. Met dat laatste in het achterhoofd duim ik voor de bezwaarmakers.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Vinny » ma 14 jan 2008, 18:51

. De bewoners maken bezwaar tegen de sloop van huizen aan de Van Leeuwenhoeksingel.
:?:
Het slopen van huizen is alleen maar goed voor de luchtkwaliteit :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door boe! » ma 14 jan 2008, 23:07

Daar komt wel heel veel bouwstof bij vrij. :puh2:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [SPOORTUNNEL DELFT] Geen 4 maar 2 sporen

Bericht door Willem » wo 16 jan 2008, 20:47

Vinny schreef:
. De bewoners maken bezwaar tegen de sloop van huizen aan de Van Leeuwenhoeksingel.
:?:

Terecht, het zijn best mooie huizen (als ze opgeknapt worden). Bovendien woont de halve TU-bevolking daar.

Plaats reactie