Wegen-Routes.be

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Wegen-Routes.be

Bericht door Rene » ma 10 dec 2007, 16:52

Hij is mooi geworden, de site van Rien.

Bezoekt allen Wegen-Routes.be :)

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rien » ma 10 dec 2007, 18:19

Hehe, dank je René. :)

Wie de site bezoekt, merkt natuurlijk zekere overeenkomsten met Autosnelwegen.nl. Het is ook duidelijk dat er nog heel wat werk is, voornamelijk aan de Dossiers. Vanaf februari 2008 hervat ik het werk. De dossiers komen dan systematisch online. En op de pagina's in de sectie Geschiedenis zal nog heel wat meer beeldmateriaal verschijnen. Op dit moment zijn reeds de belangrijkste plaatjes en kaarten beschikbaar, maar aan die lange ononderbroken lappen tekst moet nog wat gedaan worden.

Ik mag niet nalaten xavierob te bedanken, die me helpt met de opbouw van de Franstalige afdeling van de site. En René, voor de redirect vanuit http://www.autosnelwegen.be.

Bij deze ook meteen een oproep aan al wie op zijn site een link heeft geplaatst naar http://www.belgianroads.tk: gelieve deze te vervangen door http://www.wegen-routes.be. :)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door harry » ma 10 dec 2007, 18:39

Rene schreef:Hij is mooi geworden, de site van Rien.
Inderdaad. Fraaie lay-out!

Maar de pagina's http://www.wegen-routes.be/doss/ mag ik niet in: "403 Forbidden".


Is er trouwens al een website waarop foto's staan van alle genummerde wegen in België? Dus het BE-equivalent van http://wegnummers.autosnelwegen.nl? Zo niet, dan zou ik het leuk vinden om zoiets op te zetten (maar dan vooral met foto's die door anderen gemaakt zijn...).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door vynkce » ma 10 dec 2007, 19:02

Heel mooie site Rien, mijn complimenten!!

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Frits » ma 10 dec 2007, 20:13

Het ziet er fantastisch uit Rien!
De autogordel: een band voor het leven.

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Quattro » ma 10 dec 2007, 20:28

Knappe site, Rien! ;)
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Palance » ma 10 dec 2007, 20:32

Trés bien! ;) Ik kom zeker regelmatig terug, met name de dossiers en geschiedenis, daar ben ik wel benieuwd naar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Mark » ma 10 dec 2007, 20:45

De teksten ga ik nog zeker op m'n gemak nog eens doorlezen. Ziet er gelikt uit Rien!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door waldo79 » ma 10 dec 2007, 21:05

Heel interessant :blauweduim:

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rien » ma 10 dec 2007, 21:10

Dank voor alle complimenten. :)
harry schreef:Maar de pagina's http://www.wegen-routes.be/doss/ mag ik niet in: "403 Forbidden".
De pagina's in de /doss-map zijn gewoon de dossiers, waarvan je hier een overzicht vindt.
harry schreef:Is er trouwens al een website waarop foto's staan van alle genummerde wegen in België? Dus het BE-equivalent van http://wegnummers.autosnelwegen.nl? Zo niet, dan zou ik het leuk vinden om zoiets op te zetten (maar dan vooral met foto's die door anderen gemaakt zijn...).
Dat bestaat naar mijn weten niet. Ikzelf vind het niet meteen een noodzaak, maar het staat je natuurlijk vrij hiermee aan de slag te gaan. Ik ken evenwel niemand die op dezelfde manier als jij de baan op gaat en het land doorkruist op zoek naar merkwaardige bordverschijnselen (die hier nochtans overvloedig voorradig zijn). :D

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Palance » ma 10 dec 2007, 21:13

Welke Belg stelt zich ten dienste van Harry? :)

Het is overigens wel een uitdaging om zoveel mogelijk Belgische wegnummers te verzamelen op de foto's. Zelf heb ik wel het één en ander, maar dat valt in het niet bij het totale aanbod natuurlijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door harry » di 11 dec 2007, 11:24

Rien schreef:
harry schreef:Maar de pagina's http://www.wegen-routes.be/doss/ mag ik niet in: "403 Forbidden".
De pagina's in de /doss-map zijn gewoon de dossiers, waarvan je hier een overzicht vindt.
Dat klopt. Maar als ik op die pagina een link volg, bijvoorbeeld "Rijsel - Gent - Antwerpen - Eindhoven", krijg ik een "403 Forbidden". Die links gaan namelijk allemaal naar http://www.wegen-routes.be/doss/.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rene » di 11 dec 2007, 11:35

Heeft het iets met taalinstellingen te maken ?
Als je op belstat kijkt, staat jouw taalinstelling op Engels, harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door harry » di 11 dec 2007, 11:48

Rene schreef:Heeft het iets met taalinstellingen te maken ?
Als je op belstat kijkt, staat jouw taalinstelling op Engels, harry.
René, kun je die link zelf wel volgen? Zo ja, waar kom je dan uit?

Ik zie niet wat de taal ermee te maken zou hebben. (En ik heb geen idee wat belstat is.)

Op de pagina zie ik de link:
<a href="" style="color: grey;">Rijsel - Gent - Antwerpen - Eindhoven</a>
En als ik die link volg, mag ik er dus niet in. In welke taal de browser mij vertelt dat ik er niet in mag, is niet relevant.

Letterlijk zegt mijn browser dit:

Code: Selecteer alles

The website declined to show this webpage 
 HTTP 403  
   Most likely causes:
This website requires you to log in. 
 
   What you can try: 
     Go back to the previous page. 
 
     More information 

This error (HTTP 403 Forbidden) means that Internet Explorer was able to connect to the website, but it does not have permission to view the webpage.

For more information about HTTP errors, see Help.
De reden is dat de link verwijst naar de hele directory: http://www.wegen-routes.be/doss/ en daar mag ik (terecht) niet in.
De link zou naar een specifieke pagina moeten verwijzen.

De gemiddelde browser op dit forum is meestal niet de mijne.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Palance » di 11 dec 2007, 12:01

Ik kom daar ook niet in. Misschien is het een optie om een 403-pagina te maken. Een mooiere dan de standaard 403?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rien » di 11 dec 2007, 12:11

Ik snap het probleem. De grijze links zijn, zoals bovenaan op de Dossiers-pagina uitgelegd, nog niet actief; die links worden pas ingevuld wanneer de dossiers in kwestie online staan. Voorlopig zijn er slechts vijf dossiers open (in het Nederlands). Ik had geen problemen wanneer ik het testte op mijn eigen PC, maar kennelijk functioneert het niet naar behoren in Internet Explorer - in Firefox geeft ie het gewenste resultaat, nl. dat er niets gebeurt. :P Het heeft dus niets te maken met taalinstellingen o.i.d., maar ik zal het probleem zo snel mogelijk oplossen. Bedankt om het te melden!

@ Palance: Dat wilde ik je inderdaad nog vragen: hoe maak je zo'n 403 en 404-pagina op maat van je eigen site? Ik weet dat jij zoiets hebt opgezet op Autosnelwegen.net. Kan je me daarvoor een PB'tje sturen a.u.b.?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rene » di 11 dec 2007, 12:12

harry schreef:René, kun je die link zelf wel volgen? Zo ja, waar kom je dan uit?
Ja, hier: http://www.wegen-routes.be/doss/dossn.html

Zowel thuis met Vista/FF als op het werk met XP/IE


Edit: oh, je bedoelde individuele files, ach ja. Dat had ik niet zo begrepen.
Ik dacht dat je niet bij het dossier-menu kon komen...

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door vynkce » di 11 dec 2007, 12:45

@ Rien

Misschien is het een idee om wat reclame te maken over je site op het Sara-forum!

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Kaaiman » di 11 dec 2007, 19:43

Ziet er goed uit! :D

Als ik een keer niets te doen heb zal ik je site eens beter bekijken. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rene » za 22 dec 2007, 21:25

Ik heb de link in Autosnelwegen.eu vandaag aangepast.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Chris » za 22 dec 2007, 21:48

Hoe bepaal je eigenlijk wanneer een snelweg "rendabel" is? Als er veel gebruik van wordt gemaakt, of zijn er speciale criteria voor?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Vinny » zo 23 dec 2007, 0:19

Een tolvrije autosnelweg is in principe nooit (direct) rendabel. Een tol-snelweg is rendabel op het moment dat de inkomsten uit de tolheffing de uitgaven aan de exploitatie en onderhoud van de weg overtreffen. (Dat is trouwens nog best moeilijk. In de Verenigde Staten en in Japan regent het voorbeelden van snelwegmaatschappijen die failliet gaan/gegaan zijn)

Indirect is een autosnelweg natuurlijk wel rendabel door positieve externe effecten op de locale economie. Dat is alleen heel erg moeilijk inzichtelijk te maken. Daarnaast moet je de negatieve externe effecten ook meewegen en die zijn zo mogelijk nog moeilijker inzichtelijk te krijgen. Immers hoe reken je een geluidsbelasting van 53 dB Lden om in keiharde euro's? ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rene » zo 23 dec 2007, 11:43

Dat laatste is ook afhankelijk van waarderingen. De meeste mensen waarderen locale werkgelegenheid nu eenmaal financieel hoger dan locale geluidsoverlast.
Een objectief bedrag is dan ook niet te geven.

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Ditho » zo 23 dec 2007, 13:30

Rien schreef:
harry schreef:Is er trouwens al een website waarop foto's staan van alle genummerde wegen in België? Dus het BE-equivalent van http://wegnummers.autosnelwegen.nl? Zo niet, dan zou ik het leuk vinden om zoiets op te zetten (maar dan vooral met foto's die door anderen gemaakt zijn...).
Dat bestaat naar mijn weten niet. Ikzelf vind het niet meteen een noodzaak, maar het staat je natuurlijk vrij hiermee aan de slag te gaan. Ik ken evenwel niemand die op dezelfde manier als jij de baan op gaat en het land doorkruist op zoek naar merkwaardige bordverschijnselen (die hier nochtans overvloedig voorradig zijn). :D
Palance schreef: Het is overigens wel een uitdaging om zoveel mogelijk Belgische wegnummers te verzamelen op de foto's. Zelf heb ik wel het één en ander, maar dat valt in het niet bij het totale aanbod natuurlijk.
Ik heb veel belgische snelwegenfoto's met fouten erop uit belgië.

En Rien, mooie site!

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rien » zo 23 dec 2007, 15:52

Rene schreef:Ik heb de link in Autosnelwegen.eu vandaag aangepast.
Dank je wel.
Chris schreef:Hoe bepaal je eigenlijk wanneer een snelweg "rendabel" is? Als er veel gebruik van wordt gemaakt, of zijn er speciale criteria voor?
Wanneer ik in de dossiers spreek over (verkeers)rendabiliteit, dan beschouw ik dat louter verkeerstechnisch. Ik heb in het voorjaar voor elk autosnelwegvak de verhouding [gemiddelde intensiteit / capaciteit] berekend, en dit om de twintig jaar, van 1965 tot 2005. Zo zie je een duidelijke evolutie van onderbezetting naar overbezetting. Best wel interessant! De berekeningen zijn uiteraard zeer grof (ik heb geen rekening gehouden met de hoeveelheid vrachtwagens, of met bepaalde spitsuren). Misschien zet ik die tabellen nog wel eens online, maar dan wil ik ze echt wel grondig en uitgebreider uitwerken.

De meeste Belgische snelwegen zijn niet omwille van verkeerstechnische redenen aangelegd. Wel om de werkgelegenheid en dus de economie in een bepaalde regio aan te zwengelen, om een gebied te ontsluiten of vanwege een belangrijke schakel in het E-wegennet. Toch moet gezegd dat de groei van de verkeersstromen geografisch goed werd ingeschat toen de plannen werden opgesteld. De snelwegen aangelegd tot ca. 1973 zijn over 't algemeen vrij goed bezet; de snelwegen van nadien scoren minder goed.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Vinny » zo 23 dec 2007, 17:25

Een objectief bedrag is dan ook niet te geven.
Je kunt natuurlijk altijd een poging wagen. In veel multi-criteria analyses worden 'gewichtjes' toegekend aan bepaalde effecten, zodat er uiteindelijk 1 getal overblijft. Maar je kunt er natuurlijk inderdaad ook heel erg mee sjoemelen... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door snelwegracer » zo 23 dec 2007, 23:41

Ik heb de site al een beetje bekeken en ik ga zeker alles nog een keertje doorlezen. ;)
Rien een zeer mooie site. :blauweduim:
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door vynkce » zo 02 mar 2008, 14:45

Rien schreef:Het is ook duidelijk dat er nog heel wat werk is, voornamelijk aan de Dossiers. Vanaf februari 2008 hervat ik het werk. De dossiers komen dan systematisch online.
En zijn er ondertussen al vorderingen?

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Rien » ma 03 mar 2008, 15:09

Achter de schermen wordt eraan gewerkt. :) Binnenkort komen een aantal nieuwe dossiers online. Ik voeg aan elke pagina meteen een evolutie van de verkeersintensiteiten toe, zowel in grafiek- als in tabelvorm.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Wegen-Routes.be

Bericht door Kaaiman » ma 03 mar 2008, 15:45

^^ Leuk/handig! :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie