In dit geval is het voor het centrum van Maaseik zelf. Die is heel erg op zijn Nederlands autowerend gemaakt.
(Dat outlet center ligt verderop, bij Maasmechelen.)
Termen als doorgaand-verkeer met streepje kom je overal in België tegen. Dat is daar kennelijk een norm. Vandaar misschien ook dat ze Bergen op Zoom spellen als Bergen-op-Zoom.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Vroeger stonden er in België helemaal geen spaties op de bewegwijzering. In plaats van een spatie overal een streepje. Zie bijv. Einde-ring op je foto's Harry
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Ik blijf de Belgische bewegwijzering maar een zooitje vinden... Veel te veel doelen voor verschillende richtingen op één bord proppen waar dat er beter twee (of misschien wel drie) hadden kunnen zijn, belachelijk lange pijlen bij de rotondeborden (die je volgens de bewegwijzering ook rechtsom mag nemen?!?) en de veel te kleine handwijzers zijn maar paar voorbeelden.
Nee, de bewegwijzering symboliseert dat er een rotonde is, en zegt in België niets over hoe je die moet/mag nemen. Volgens mij is het gebruik van contourlijnen voor het laatste stukje rotonde typisch Nederlands. En eigenlijk alleen correct bij turborotondes, want bij normale rotondes kun je natuurlijk best 'n extra rondje rijden :)
Ok, je hebt gelijk wat betreft die Belgische rotondeborden, maar ik vind ze gewoon minder geslaagd door dat overbodig opgevulde kwart linksonder (afgezien van de mensen die een rotonde 7/4 nemen ). Hoe wordt het in Duitsland eigenlijk aangegeven? Dacht toch dat ze het daar ook meer op "Nederlandse wijze" deden?
omdat men via een bepaalde formule die werkt me de Vmax en het aantal doelen op het bord en die zo de grootte van de letters bepaald. Dat is toch wat mij vertelt werd, don't shoot me if i'm wrong uh2: