[foto] nogmaals Velperbroek

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Chris » do 14 feb 2008, 19:58

Dat E35 mag dan wel weggelaten worden.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Frits » do 14 feb 2008, 19:59

Misschien dat het bovenste bord duidelijker kan maken door tussen de middelste rijstrook en de rechterrijstrook een verticale onderbroken streep te trekken. Maar dan moet je er verder ook nog wat aan sleutelen, zodat de rijstrookindeling met het bord overeen komt.
De autogordel: een band voor het leven.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 20:01

Riva schreef:^^ Ik blijf er dus bij dat de wegmarkering klopt en dat je alle drie de rijstroken voor rechtdoor kunt gebruiken. De nieuwe borden, die suggereren dat de rechterrijstrook uitsluitend voor Zutphen bedoeld is, klopt dus niet...
En ik blijf erbij dat degene die op de middelste rijstrook reed en rechtsaf gaat dan en hekel aan je krijgt.

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 78dc793927

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door JeroenF1 » do 14 feb 2008, 20:09

Ik heb toch de tijd nodig om het bord van Juerd te begrijpen. Het ook nogal een bijzonder iets, met 3 van die rotondepijlen erin.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Frits » do 14 feb 2008, 20:10

Wat er nu hangt is in feite vragen om ongelukken. Het zou al makkelijker worden als de rechterrijstrook alleen voor rechtsaf zou zijn en niet voor rechtdoor. Daar valt wel een bewegwijzering met vuurpijlen bij te maken.
De autogordel: een band voor het leven.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 20:13

Jeroenisonderweg schreef:Ik heb toch de tijd nodig om het bord van Juerd te begrijpen. Het ook nogal een bijzonder iets, met 3 van die rotondepijlen erin.
Omdat je nu alle tijd krijgt om flink aan het twijfelen te slaan. Als je echter in de auto rijdt, kijk je selectiever: eerst naar doelen, dan pas naar de bijbehorende pijl(en). Bij portaalborden is dat nog sterker dan bij bermborden, want bermborden staan buiten je gezichtsveld en eisen überhaupt meer aandacht.

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door JeroenF1 » do 14 feb 2008, 20:20

^^
Wat ik niet kon vinden was welke doelen bij welke rotondepijl horen, omdat ze ertussen staan. ;)
Neemt niet weg dat het gewoon een geweldig goed bord is!

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 20:28

Dat hoeft ook niet zo nodig. Het gaat om rijstrookkeuze, de rest is mooi als je tijd overhebt.

In de praktijk hangt het bord boven de rijstroken, en kom je door naar de doelen te kijken op de juiste strook terecht. Dat effect is alleen goed te simuleren als je het bord op 'n vanuit de auto genomen foto plakt. Woont iemand in de buurt van dit portaal die morgen even een foto wil maken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Chris » do 14 feb 2008, 20:30

Eventueel kan je het bord herhalen (vlak voor de rotonde, en een paar honderd meter ervoor).

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 20:31

Er staat al een voorwegwijzer. Zou herhalen nog nodig zijn?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Chris » do 14 feb 2008, 20:35

Nouja, omdat het geen alledaags bord is he.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Riva » do 14 feb 2008, 20:38

Juerd schreef:
Riva schreef:^^ Ik blijf er dus bij dat de wegmarkering klopt en dat je alle drie de rijstroken voor rechtdoor kunt gebruiken. De nieuwe borden, die suggereren dat de rechterrijstrook uitsluitend voor Zutphen bedoeld is, klopt dus niet...
En ik blijf erbij dat degene die op de middelste rijstrook reed en rechtsaf gaat dan en hekel aan je krijgt.
Mij best. Maar volgens de markering (die er toch al een tijdje is, aangezien deze op GE ook te zien is) màg je vanaf de middelste niet eens rechtsaf. Aangezien aan de configuratie van de weg niets veranderd is, kloppen de pijlen en is de bewegwijzering dus fout. Dat men de richting Zutphen meer capaciteit wil geven, is een andere zaak, maar dan moet er ook wat aan de configuratie van de rotonde gebeuren...
Rainier

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 20:39

@Chris: Met herhalen geef je volgens mij hooguit de indruk dat 't belangrijk is om het hele bord te interpreteren. Soms is het goed om gedwongen door de dynamiek van het verkeer slechts een deel te bevatten. Heel soms.

@Riva: Ja, het is uiterst kwalijk dat de wegmarkering niet is aangepast op de nieuwe rijstrookindeling. Dat staat volgens mij buiten kijf.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Rene » do 14 feb 2008, 20:51

Juerd schreef:Het gaat om rijstrookkeuze, de rest is mooi als je tijd overhebt.
Dat zou juist pleiten voor het bord wat is opgehangen, toch ?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Kaaiman » do 14 feb 2008, 21:16

Juerd, mijn complimenten! Je laatste versie van het bord is de beste die ik heb langs zien komen en verslaat zelfs mijn liefde voor vallende pijlen. :D

Overigens, het bordt van Juerd doet me enigszins denken aan het rotondebord dat bij het naderen van KP Joure in de berm staat. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 22:48

Rene schreef:
Juerd schreef:Het gaat om rijstrookkeuze, de rest is mooi als je tijd overhebt.
Dat zou juist pleiten voor het bord wat is opgehangen, toch ?
Nee, want het is niet in 1 oogopslag duidelijk dat Velp bij de middelste rijstrook hoort. Dat heb je pas door als je de lange pijl omgekeerd volgt.

Nee, want de lange rechtdoorpijlen zijn verwarrend. Voor op snelwegen pleit ik voor systematiek en dus recht omhoog wijzende pijlen voor niet-afslaan, maar dit is geen snelweg. Ga je hier voor je gevoel rechtdoor, dan kom je in Velp uit, niet op de N325.

Nee, want zodra je drie richtingen hebt ligt het redelijk voor de hand die links, rechtdoor, en rechts te noemen. In dit geval komt dat zelfs overeen met de werkelijkheid.

Nee, want hoewel pijlen mooi zijn voor als je tijd over hebt (wat je meestal wel zult hebben, neem ik aan), werkt dat alleen als je zinnige pijlen hebt.

Het lijkt dat je m'n zin interpreteert als "pijlen zijn onbelangrijk". Dat vind ik niet. Mijn olifantenstelling heeft daar alles mee te maken: goede pijlen zijn belangrijk; slechte pijlen kun je net zo goed vervangen door olifanten. (Helaas wordt het door sommige vallende-pijlen-liefhebbers precies verkeerd om uitgelegd: "goede pijlen geven niet meer informatie dan waar de rijstrook is".) Ze zijn echter wel minder belangrijk dan de plaatsen van doelen op het bord, en het is onbelangrijk om van alle pijlen de diepere betekenis volledig tot je te nemen: je kiest eerst een rijstrook, en dan vertelt de pijl wat je verder moet doen. Ga je naar Velp, dan heb je niks met de buitenste rotondesymbolen te maken, heb je de linker rijstrook gekozen, dan heb je niks met de rechter twee te maken. Je kunt raden hoe boeiend de linker twee zijn voor iemand die op de meest rechter rijstrook rijdt vanwege zijn doelenkeus.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Rene » do 14 feb 2008, 22:54

Wat je verder moet doen, wordt je ook op het plein zelf nog aangeboden.
Hier gaat het zuiver om een voor de doorstroming zo efficiënt mogelijke opstelling voor het plein.
En daarmee alleen over de rijstrookkeuze tussen het bord en het verkeerslicht voor het plein.
Je moet minimaal de informatie bieden die noodzakelijk is om die meest efficiënte keuze te bereiken.
Alles wat je meer aanbiedt heeft als risico dat de info op het bord teveel is en daardoor juist minder snel wordt opgenomen.

NB: Overigens is het proces van informatie opnemen voor mensen verschillend, niet iedereen doet het op de wijze zoals jij omschrijft.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » do 14 feb 2008, 23:11

Rene schreef:Wat je verder moet doen, wordt je ook op het plein zelf nog aangeboden.
Leuk en nuttig, maar redundantie vind ik hier geen overbodige luxe. Zelf raak ik behoorlijk in de war als ik pas op de rotonde zelf een beeld krijg van waar ik er afmoet. Ik ben dan ook vooral wat grote rotondes (verkeerspleinen) erg blij als m'n tomtom meehelpt.
Rene schreef:Hier gaat het zuiver om een voor de doorstroming zo efficiënt mogelijke opstelling voor het plein.
Goed hoofddoel, en het is ook zeker de eerste prioriteit in mijn ontwerpidee. Duidelijkheid scheppen is echter niet onbelangrijk; als je die kans krijgt, moet je 'm nemen. Bovendien vind ik het vele malen beter dan onduidelijkheid introduceren zoals het huidige bord doet. Wat mij betreft zijn vallende pijlen beter dan het huidige bord (maar dan wel één paneel, met velp boven de middelste pijl en de andere doelen tussen de pijlen).
Rene schreef:Je moet minimaal de informatie bieden die noodzakelijk is om die meest efficiënte keuze te bereiken.
Minimaal, goed gezegd :)
Rene schreef:Alles wat je meer aanbiedt heeft als risico dat de info op het bord teveel is en daardoor juist minder snel wordt opgenomen.
Ik denk dat ik met wat ik op het forum heb laten zien een zeer acceptabele hoeveelheid informatie toon. In eerste instantie had ik een complexer geheel. Waar ik uiteindelijk mee geëindigd ben ligt eigenlijk zo voor de hand dat ik me afvraag waarom ik daar niet mee begonnen ben, en waarom niemand anders het heeft gesuggereerd.
Rene schreef:NB: Overigens is het proces van informatie opnemen voor mensen verschillend, niet iedereen doet het op de wijze zoals jij omschrijft.
Oh, absoluut. Ik heb echter 't zeer sterke vermoeden dat de meeste mensen eerst naar doelen kijken, niet eerst naar pijlen. Zelf heb ik juist vanuit mijn pijlenfascinatie de neiging eerst te kijken naar de pijlen, en niet op tijd de doelen te zien.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » vr 15 feb 2008, 2:35

Rene schreef:Ik ga Juerds ontwerp ook zeker onder de aandacht brengen.
Misschien heb je wat aan 'n foto :)

Afbeelding

Ik heb nog geprobeerd de pijlen op de middelste rijstrook ook rechtsaf te laten slaan maar dat is MOEILIJK in een foto. Het is me niet gelukt. Het is IIG niet gevaarlijk zoals de pijlen in deze "foto" staan.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 feb 2008, 7:50

Echt een schitterende oplossing Juerd, alles heel duidelijk en veilig ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Rene » vr 15 feb 2008, 8:59

Wat heb jij meet het omdraaien van RVV-borden, Juerd ? ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Palance » vr 15 feb 2008, 9:13

Ah, nou zie ik 'm pas :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door simon » vr 15 feb 2008, 10:20

Vanuit Oberhausen rijdt vrijwel het meeste verkeer de N325 op. Het is dan het beste dat alleen verkeer naar de N325 zich op de linker twee rijstroken opstelt en dat de rechter twee rijstroken bestemd zijn voor verkeer naar Zutphen en Velp. Het is ook toegestaan om vanaf de rechterrijstrook naar zowel Zutphen als Velp te rijden.

De wegmarkering is nog niet zolang geleden flink verbeterd. Het is nu een stuk logischer en de doorstroming is een stuk beter. De meeste automobilisten die nu nog over verkeerde rijstroken rijden doen dat uit tijdbesparende overwegingen. De wegmarkering uit google-maps is niet meer actueel.

verkeer vanuit Utrecht naar Westervoort moet over de rotonde, verkeer uit Westervoort naar Utrecht via het viaduct. Ook hier is de wegmarkering verbeterd. Verkeer uit Westervoort mag pas een heel eind verderop invoegen op de A12, op de plek waar het verkeer doorgaans een stuk beter doorstroomt.

Op de opmerkingen van Vinny: de wegmankeringen zijn aangepakt. De wegweiser klopt deels: Vanuit Oberhausen richting Arnhem wordt je de linker twee rijstroken opgeleid. Vanaf de middelste rijstrook kun je naar zowel Utrecht (oprit heeft twee rijstroken) als naar Arnhem.

Overigens blijft de rontonde een ramp. Vaak staat het verkeer vanuit Utrecht op de vluchtstrook te wachten om uit te kunnen voegen (met een evenement in het Gelredome is het nog erger). Er zijn teveel verkeersstromen die elkaar in te weg zitten. Het zou al een stuk schelen als het verkeer naar Westervoort (Ikea!) niet over de rotonde hoeft te rijden.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Seat Ibiza » vr 15 feb 2008, 17:28

simon schreef:De wegmarkering is nog niet zolang geleden flink verbeterd. Het is nu een stuk logischer en de doorstroming is een stuk beter. De meeste automobilisten die nu nog over verkeerde rijstroken rijden doen dat uit tijdbesparende overwegingen. De wegmarkering uit google-maps is niet meer actueel.
Bedoel je de wegmarkering vlak voor de rotonde? In Google Maps ziet die er hetzelfde uit als op de foto van Harry. Of bedoel je dat de markering nadat Harry de foto heeft gemaakt nog gewijzigd is?

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door simon » vr 15 feb 2008, 20:16

Ik bedoel de wegmarkering op de rotonde. Ik ben maar even persoonlijk de situatie gaan bekijken. De beruchte pijlen voor de rotonde, vanuit Oberhausen, zijn ongewijzigd. De pijlen kloppen inderdaad niet. Vanaf de middelste rijstrook is het toegestaan naar Zutphen te rijden.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Queue » vr 15 feb 2008, 20:23

Juerd schreef:Misschien heb je wat aan 'n foto :)
Complimenten voor de creativiteit Juerd, maar nu ik de tekening op de foto bekijk denk ik, ook even psychologisch redenerend, dat de middelste strook met dit bord onnodig vol zou lopen. Zowel Arnhem/Nijmegen als Zutphen laten zich namelijk gemakkelijker koppelen aan de middelste rotonde-situatieschets dan aan de buitenste. Bij de buitenste schetsen wijzen de pijlen namelijk niet naar het doel, maar alleen naar de rand van het bord en staan de doelen aan de andere kant. Ik vrees dat je om die reden toch van deze uitvoering af zou moeten zien. Neemt niet weg dat je met het idee wellicht vast iets kan.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » vr 15 feb 2008, 22:55

Queue schreef:
Juerd schreef:Misschien heb je wat aan 'n foto :)
Complimenten voor de creativiteit Juerd, maar nu ik de tekening op de foto bekijk denk ik, ook even psychologisch redenerend, dat de middelste strook met dit bord onnodig vol zou lopen. Zowel Arnhem/Nijmegen als Zutphen laten zich namelijk gemakkelijker koppelen aan de middelste rotonde-situatieschets dan aan de buitenste.
Dat was nou precies de hele opzet van deze draad! In de oude situatie was er één rijstrook voor direct rechtsaf, en drie (inclusief die ene) voor voorlopig-nog-niet-rechtsaf. Kennelijk was dat te weinig, en heeft men verzonnen dat de middelste strook voor alle richtingen gebruikt moet kunnen worden. Dan moet je echter ook meteen de meest rechtse rijstrook exclusief rechtsaf laten slaan om conflicten op de rotonde te voorkomen. Tot slot heeft men het inzicht gehad dat je voor Velp beter niet helemaal links kunt rijden: dan moet je op de rotonde zelf een eind naar rechts, en ook die conflicten kun je beter voorkomen.

Dit is de best haalbare situatie met het asfalt dat er nu ligt. Het wordt niet overvol op de middelste rijstrook, dat bewijzen vele vergelijkbare rijstrookverdelingen; de automobilisten verdelen zich zelf wel.

Echter, dit heb ík allemaal niet verzonnen. Dit is de bestaande situatie, zie ook Harry's oorspronkelijke foto aan het begin van de draad. Alleen de markering op de weg suggereert nog dat je ook vanaf rijstrook 3 rechtdoor mag, een onnodig en blikschade-gevaarlijk conflict. Wat ik heb gedaan, is een betere manier verzinnen en tekenen om het idee uit te drukken op een portaalbord.
Queue schreef: Bij de buitenste schetsen wijzen de pijlen namelijk niet naar het doel, maar alleen naar de rand van het bord en staan de doelen aan de andere kant.
Dat is gebruikelijk bij alle omhoogstaande pijlen voor afslaande richtingen, die aan de rand van het bord staan aan de kant waar de pijl heenwijst. Niks nieuws aan de horizon wat dat betreft, en al helemaal geen probleem.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » vr 15 feb 2008, 22:57

simon schreef:De beruchte pijlen voor de rotonde, vanuit Oberhausen, zijn ongewijzigd. De pijlen kloppen inderdaad niet. Vanaf de middelste rijstrook is het toegestaan naar Zutphen te rijden.
Het is echter een groter probleem dat je vanaf de rechter rijstrook door de wegdekpijlen ook ergens anders heen mag. Vanaf het midden naar rechts is pas een probleem zodra er vanaf het rechtse rechtdoor gereden wordt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Vinny » vr 15 feb 2008, 23:20

Afbeelding
Velp versie 6.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [foto] nogmaals Velperbroek

Bericht door Juerd » vr 15 feb 2008, 23:52

Terug in de tijd, Vinny? Je ontneemt weer de mogelijkheid de middelste strook te gebruiken voor Zutphen. En kom niet met je "maar er staat geen streep tussen rijstroken op de panelen", want geen mens zal die logica volgen en daarom de middelste rijstrook pakken, behalve wellicht ter plaatse bekenden.

Verder is het redelijk nutteloos om een vallende pijl en een uitvoeger met dezelfde doelen te hebben. Je kunt op die manier zeggen dat er later nog een rijstrook bijkomt, maar er zitten te veel denk-stappen van "er hangen twee vrijwel dezelfde borden naast elkaar" via "er komt een rijstrook bij" naar "ik zou ook de middelste strook kunnen pakken want waarschijnlijk komt er straks ruimte vrij".

M'n grote bezwaar tegen het herhalen van doelen is dat je een brei van doelen krijgt. Panelen met doelen gecentreerd boven twee rijstroken zijn een betere oplossing. Jouw portaal heeft nu TWAALF geschreven doelen.

Als je zo nodig met vallende pijlen wilt werken, wat ik hier nog altijd een betere oplossing vind dan wat er nu hangt, hou het dan vooral lekker simpel:

Afbeelding
Ik heb de doelen met opzet niet precies gecentreerd tussen de pijlen in, als probeersel. Het zou echter prima kunnen.

Toch echter liever wat ik eerder suggereerde:
http://photo.juerd.nl/verkeer/velpertonde2.png

Plaats reactie