Franse invloeden bij wegsignalisatiefirma Baert NV

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

MA60
stadsweg

Franse invloeden bij wegsignalisatiefirma Baert NV

Bericht door MA60 »

Dit type van ondersteuningspalen wordt veel in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gebruikt. Ook op bepaalde plaatsen in West-Vlaanderen en ook de omgeving Sint-Niklaas-Hulst ben ik ze al tegengekomen. Die zogenaamde "geribbelde paaltjes" meestal in geel goudkleurige verf gespoten tonen zeer veel overeenkomsten met de typische Franse palen. Ik vind ze geslaagd, jullie...???

Afbeelding

Afbeelding
Rene
4x5 autosnelweg

Re: Franse invloeden bij wegsignalisatiefirma Baert NV

Bericht door Rene »

Die grote masten voor de fietslichten vind ik buitenproportioneel, en daarmee ook spuuglelijk. :kots:
denne007
autoweg

Bericht door denne007 »

die gouden palen zijn echt lelijk :s wat is er nu mis met de gewone standaard ronde groene of oranje palen?
MA60
stadsweg

Bericht door MA60 »

denne007 schreef:die gouden palen zijn echt lelijk :s wat is er nu mis met de gewone standaard ronde groene of oranje palen?
Dat is toch verschrikkelijk gedateerd en dan nog die verf die met de jaren gaat afblakeren. Geef mij dan maar die Franse of de aluminiume ANWB palen. Het is gewoon een vaststelling dat Wallonië en Brussel tenminste vernieuwen terwijl het Vlaamse gewest duidelijk kiest voor ontwerpen van de jaren 70 heruit te geven. Over functionaliteit hoor je mij niet klagen maar op vlak van vernieuwing en design heeft Vlaanderen jammer genoeg weinig kaas gegeten.
denne007
autoweg

Bericht door denne007 »

^^ ja maar gouden palen en gouden randjes voor de borden vind ik er nu toch wel over.
MA60
stadsweg

Bericht door MA60 »

denne007 schreef:^^ ja maar gouden palen en gouden randjes voor de borden vind ik er nu toch wel over.
Ja het is eigenlijk okergeel maar ik vind het Franse systeem sowieso mooi maar goed dat is natuurlijk ieder zijn mening. Op de grensovergang tussen Hulst en Stekene heb ik overigens ook modern soort verkeerslicht opgemerkt zowat een identieke versie als die aan de Antwerpse Leien en het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest. Die constructie was knalgeel geverfd. Echt speciaal,moet je een keer gezien hebben. Foto hieronder.

Afbeelding
R4
expressweg

Bericht door R4 »

MA60 schreef:Dat is toch verschrikkelijk gedateerd en dan nog die verf die met de jaren gaat afblakeren. Geef mij dan maar die Franse of de aluminiume ANWB palen. Het is gewoon een vaststelling dat Wallonië en Brussel tenminste vernieuwen terwijl het Vlaamse gewest duidelijk kiest voor ontwerpen van de jaren 70 heruit te geven. Over functionaliteit hoor je mij niet klagen maar op vlak van vernieuwing en design heeft Vlaanderen jammer genoeg weinig kaas gegeten.
Dan heb je duidelijk de Vlaamse aluminium geribde palen nog niet gezien. Echt vernieuwen doet Brussel overigens niet, aangezien ze dit soort palen al heel lang gebruiken. Meer nog: eigenlijk zijn het net die palen die je min of meer als verouderd kan beschouwen.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
MA60
stadsweg

Bericht door MA60 »

R4 schreef:
MA60 schreef:Dat is toch verschrikkelijk gedateerd en dan nog die verf die met de jaren gaat afblakeren. Geef mij dan maar die Franse of de aluminiume ANWB palen. Het is gewoon een vaststelling dat Wallonië en Brussel tenminste vernieuwen terwijl het Vlaamse gewest duidelijk kiest voor ontwerpen van de jaren 70 heruit te geven. Over functionaliteit hoor je mij niet klagen maar op vlak van vernieuwing en design heeft Vlaanderen jammer genoeg weinig kaas gegeten.
Dan heb je duidelijk de Vlaamse aluminium geribde palen nog niet gezien. Echt vernieuwen doet Brussel overigens niet, aangezien ze dit soort palen al heel lang gebruiken. Meer nog: eigenlijk zijn het net die palen die je min of meer als verouderd kan beschouwen.
" Vlaamse aluminium geribde palen ", welke mag ik me daar bij voorstellen?? Die Leds van de Antwerpse Leien of de Brusselse LEDS????
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Geen palen voor verkeerslichten, maar wel voor wegwijzers en panelen. Zoals die op de eerste foto hier bovenaan de pagina. ;)
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
denne007
autoweg

Bericht door denne007 »

geef mij dan toch maar de oude standaardpalen.